Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@07:57:38 GMT

20کيلوگرم زغفران از کهگيلويه وبويراحمد صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۶۴۸۵

20کيلوگرم زغفران از کهگيلويه وبويراحمد صادر شد

خبرگزاري آريا - ياسوج - ايرنا - مديرکل گمرک کهگيلويه و بويراحمد گفت: براي نخستين بار 20 کيلوگرم محصول زعفران از گمرک اين استان به خارج از کشور ضادر شد.

به گزارش ايرنا، بهنام احمدي روز سه شنبه در نشست مديران اقتصادي کهگيلويه و بويراحمد افزود: ارزش اين ميزان زعفران 70هزار دلار بوده است که فرصت خوبي براي ارز آوري دراستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: صادرات زعفران جزء برنامه گمرکات تخصصي بود که اين مجوز امسال به اين گمرک اعطا شد.
مديرکل گمرک کهگيلويه و بويراحمد ابراز داشت:پارسال، يکهزار و 184 تن کالا به ارزش 4ميليون و270هزارو 834دلار از اين استان به کشورهاي عراق، آلمان،افغانستان و برخي کشورهاي افريقايي صادر شد.
وي بيان کرد: اين ميزان کالا شامل پودر عصاره شيرين‌بيان و مواد آرايشي و بهداشتي بوده است.
احمدي گفت:صادرات استان درسال گذشته از لحاظ وزني 19درصد و از نقطه نظر ارزش دلاري آن 6درصد رشد داشته است.
احمدي بيان کرد: گمرک کهگيلويه و بويراحمد با داشتن تمامي امکانات و خدمات گمرکي آماده ارائه خدمات به تجار و صادرکنندگان است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگيلويه و بويراحمد پيش‌ازاين گفته بود: بر اساس افق برنامه ششم توسعه و برخي طرح‌هاي صنعتي قابل بهره‌برداري و يا راه‌اندازي شده در سطح استان، ميزان صادرات غيرنفتي تا سال 1400 حدود 50 ميليون دلار پيش‌بيني‌شده است.
8143/1662
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۶۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل گمرک شهید شوشتری سرخس گفت: در فروردین ماه، ۳۰ هزار تن کالا به ارزش هفت میلیون و ۷۷۳ هزار دلار از طریق گمرک مرزی سرخس به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۷ درصد و از نظر ارزش ۳۷ درصد افزایش یافته است.   علی‌اکبر کیانی علی آباد افزود: عمده کالا‌های صادراتی مصالح ساختمانی، موادغذایی و محصولات پتروشیمی بوده است.   وی ادامه داد: همچنین ترانزیت ورودی از کشور‌های روسیه و آسیای میانه (ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان) به مقاصد هند، چین، پاکستان، امارات با وزن ۸۴ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶۰ درصد افزایش یافته است.   به گفته او، عمده کالا‌های ترانزیتی حبوبات، گوگرد، مشتقات سوختی بوده که از طریق حمل ریلی و جاده‌ای مبادله شده است.   کیانی اعلام کرد: درمجموع ۱۸۰ هزار تن انواع کالا‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی در فروردین امسال ازگمرک سرخس مبادله شده است.   بزرگترین گمرک و مرز ریلی خاورمیانه با حجم ۸۰ درصد از کل مبادلات و تبادلات کشور، در سرخس واقع شده است.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین