Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: ۱۷۰۰ هکتار باغ انجیر در شهرستان پلدختر به دلیل کمبود آب در حال خشک شدن است. ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عبدالرضا بازدار ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: دستگاه‌های استان نباید وظایف خود را از دیگران انتظار داشته باشند بلکه سایر دستگاه‌ها می‌توانند به دستگاه مربوطه کمک کنند تا وظیفه خود را به‌درستی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای استفاده بهینه از منابع آبی استان وظیفه اصلی بر عهده وزارت نیرو است، در بحث آب باید هوشمندانه و هنرمندانه عمل کنیم چراکه محصولات آب‌دوست درآمد و نیازهای اقتصادی مردم است و کشاورزان نیز تخصیص در اختیاردارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان عنوان کرد: سال گذشته هفت هزار و 100 هکتار چغندر در لرستان کشت شد که امسال به چهار هزار هکتار کاهش‌یافته است، سیب‌زمینی از شش هزار و 800 هکتار امسال به چهار هزار و 500 هکتار کاهش‌یافته و برنج از هفت هزار هکتار، امسال به دو هزار و 500 هکتار کاهش پیداکرده است.

وی بیان کرد: در شهرستان پلدختر با این چالش مواجه هستیم که هزار و 700 هکتار باغ انجیر داریم که 500 الی 600 هکتار مجوز آب‌دارند و مابقی مجوز ندارند که در حال حاضر با کمبود آبی که در استان وجود دارد هم باغاتی که مجوز دارد و هم باغاتی که مجوز آب ندارد در حال خشک شدن است.

بازدار تصریح کرد: باید تخصیص آبی که به بهره‌برداران داده‌شده است را کنترل کنیم که با این اقدام هم الگوی کشت رعایت می‌شود و هم منابع آب استان رعایت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کاشت محصولات آب‌دوست خلاف نیست ولی چون آب زیادی مصرف می‌کند باید میزان مصرف آب را کنترل کنیم، بنابراین با کنترل آب، کشاورزان غیربومی خودبه‌خود از استان خارج می‌شوند.

انتهای پیام/ ز

R41450/P41362/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: گندم به عنوان یک محصول استراتژیک، عمدترین محصول زراعی شهرستان میاندوآب است که امسال بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت این محصول رفته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

وی افزود: در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح ۴۰ تن بذر مادری و ۱۰ تن بذرپرورشی‌گندم برای کشت در بین کشاورزان پیشرو شهرستان توزیع شده و با نظارت کارشناسان جهادکشاورزی ۱۷۴ هکتار از مزارع‌گندم به کشت‌بذرمادری و ۲۶ هکتار نیز به کشت‌بذرپرورشی اختصاص یافته و ۹۴۲ تن بذر گواهی‌شده‌گندم در بین زارعان این شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب در ادامه گفت: در راستای بهبود تغذیه محصول گندم، تاکنون ۲ هزار و ۸۷۵ تن انواع کود‌های‌شیمیایی یارانه‌دار در بین گندم‌کاران این شهرستان توزیع شده و از محل اعتبارات طرح خوداتکایی گندم هزار و ۵۵۰ لیتر کودریزمغذی به صورت رایگان در راستای افزایش کیفیت محصول تولیدی در بین زارعان منطقه توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد ۸ مصدوم برجا گذاشت
  • امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود
  • لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟
  • دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است
  • پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • جمع آوری ۴۴ میلیارد تومان زکات فطریه در لرستان
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • رفع تداخل ۷هزار و ۶۵۲ هکتار از اراضی استان قزوین
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است