Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@07:13:32 GMT

تحلیلگر مسائل بین الملل: بشار اسد جنگ را برده است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۶۷۶۹

تحلیلگر مسائل بین الملل: بشار اسد جنگ را برده است

تهران-ایرنا- تحلیلگر مسائل بین الملل با غیرقانونی خواندن حمله موشکی آمریکا به سوریه، گفت: حمله اخیر موشکی آمریکا؛ با همراهی انگلیس و فرانسه به خاک سوریه بیانگر این است که بشار اسد جنگ را برده است.

به گزارش ایرنا، حملات هوایی روز شنبه آمریکا و متحدانش به سوریه که بدون مجوز سازمان ملل، شورای امنیت و بدون تائید ادعای وجود سلاح های شیمیایی انجام شد ؛ از سوی بسیاری از تحلیلگران غربی محکوم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریم پاکزاد، پژوهشگر مرکز مطالعات روابط بین الملل در پاریس و تحلیلگر مساﺋل ایران، در گفتگویی با بخش فارسی رادیو بین المللی فرانسه اظهار داشت: حملات هوایی فرانسه، آمریکا و بریتانیا به مراکز نظامی و تحقیقاتی سوریه ناشی از رقابت سیاسی میان برخی کشورها در سوریه است.
به گفته وی حملات هوایی اخیر سه کشور عضو دائمی شورای امنیت به سوریه؛ به حمله آمریکا و بریتانیا و متحدانشان به عراق در سال 2003 شباهت دارد.
آمریکا و متحدانشان در سال 2003 میلادی به بهانه نابودی سلاح های کشتار جمعی به عراق حمله کردند و ادعای آنها که صدها هزار کشته و زخمی و آواره برجای گذاشت ؛ هیچ وقت به اثبات نرسید.
این تحلیلگر مسائل بین الملل افزود: هیچ کشوری حق حمله نظامی به کشوری دیگر را ندارد. بنابراین حملات هوایی اخیرفرانسه، آمریکا و بریتانیا به سوریه در حقیقت تجاوز به تمامیت ارضی این کشور به حساب می آید.
حملات موشکی آمریکا به سوریه در پی ادعای تروریست ها در استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در شهر دوما در این کشور صورت گرفت و این درحالی است که تاکنون هیچ نهاد بین المللی مدرک و شواهدی دال بر دست داشتن دولت سوریه در حمله شیمیایی ارائه نکرده است.
آمریکا ؛ فرانسه و انگلیس شنبه بامداد شنبه گذشته مناطقی از خاک سوریه را موشک باران کردند.
پژوهشم**9026**1732

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كلمان ت رم راديو فرانسه حمله موشكي سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین

درحالیکه جنبش دانشجویی آغاز شده از دانشگاه‌های آمریکا به مراکز آموشی فرانسه راه پیدا کرده است، خشونت پلیس ایالات متحده در برخورد با معترضان نیز به نیروهای امنیتی پاریس سرایت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، امروز دوشنبه دانشجویان دانشگاه سوربون فرانسه در تلاش بودند تا چادرهای اعتراض به همان شیوه دانشجویان در آمریکا برپا کنند که با سرکوب و خشونت پلیس مواجه شدند.

 

.

 

چد نفر از دانشجویان فریاد «فلسطین پاینده باد» سر می‌دادند و یک پرچم بزرگ را در دست داشتند. آنها سپس یک تحصن در مقابل ورودی این موسسه آموزش انجام دادند.

سازمان دهندگان این اعتراض‌ها همچنین نسبت به خشونت پلیس فرانسع اعتراض داشتند.

خیزش دانشجویی در آمریکا؛ سرکوب در کشور مدعی دموکراسی

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • انتقاد فرانسه از تصمیم رژیم صهیونیستی برای یورش به رفح
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد