Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-29@07:50:11 GMT

◄ اجرای طرح ایمن سازی روستای راهجرد بخش سلفچگان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۶۹۸۴

◄ اجرای طرح ایمن سازی روستای راهجرد بخش سلفچگان

تین‌نیوز | 

رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: در راستای ارتقای سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای ،طرح ایمن‌سازی روستای راهجرد بخش سلفچگان ، واقع در محور اراک – قم اجرا شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، جعفر اویسی افزود: با توجه به نزدیکی بافت روستای راهجرد به جاده ترانزیتی اراک – قم و احتمال وقوع حوادثی نظیر خروج خودرو از مسیر و احتمال برخورد با ساکنان و ابنیه روستا ، طرح ایمن‌سازی این روستا در دستور کار قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : همچنین با توجه به تردد عابران از عرض راه و ضرورت جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ، طرح ایمن‌سازی روستای راهجرد ( در ناحیه متجانب با محور اراک – قم ) با نصب و استقرار افزون بر هفت‌صد متر نیوجرسی مفصلی عملیاتی و به بهره‌برداری رسید.

 اویسی هزینه اجرایی این طرح را بالغ‌بر دو میلیارد ریال عنوان کرد و تصریح کرد : طول هر قطعه نیوجرسی مفصلی شش متر و ارتفاع آن‌یک متر است .وی در خصوص ویژگی‌های این نوع نیوجرسی افزود : وزن هر قطعه از نیوجرسی‌های مفصلی به‌طور متوسط پنج‌تن است که به‌وسیله مفصل‌های فلزی به یکدیگر متصل و در صورت خروج و برخورد خودرو با آن‌ها می‌تواند تا حد قابل‌ملاحظه‌ای از ورود خودرو به روستا جلوگیری نمایند.

 اویسی ارتفاع مناسب این نوع نیوجرسی را از دیگر عوامل مهم در ممانعت از ورود احشام روستاییان به سطح راه دانست و ادامه داد : بی‌تردید مهم‌ترین فاکتور در تأمین ایمنی راه‌ها ، توجه جدی و اجرای دقیق مقررات جاده‌ای توسط رانندگان و احتیاط عابران ، خصوصاً ساکنان شهر و روستاهای  همجوار با جاده است .

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اراک قم روستای راهجرد جعفر اویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا

رضا نعیمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به تاکید این شرکت بر آبرسانی پایدار به مناطق روستایی گفت: عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب از محل چاه جدید الحفر تا محل مخزن ذخیره آب شرب روستای جنجال آباد به طول تقریبی ۱۰۰۰ متر آغاز شده است.
وی افزود: اجرای این عملیات با استفاده از لوله پلی اتیلن و با تلاش و همت پرسنل امور آب و فاضلاب شهرستان فاروج و همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا در حال انجام است.
نعیمی عنوان کرد: تاکنون عملیات حفاری از محل چاه به طول تقریبی ۸۵۰ متر آغاز شده و بارگیری و حمل لوله‌ها جهت اجرای خط انتقال آب شرب به محل پروژه انجام گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: در ادامه عملیات حفاری و لوله گذاری خط انتقال، اعتباری بالغ بر ۱۲٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال در دستور کار قرار دارد. 
نعیمی در پایان گفت: با اجرای عملیات آبرسانی و حفر چاه آب شرب و اجرای خط انتقال و در ادامه واگذاری انشعاب آب، مردم این روستا از نعمت آب پایدار بهره‌مند خواهند شد.
روستای جنجال آباد شامل ۳۰ خانوار از توابع بخش مرکزی شهرستان فاروج است و تاکنون تحت پوشش خدمات رسانی امور آب و فاضلاب نبوده است.
لازم به ذکر است، این شرکت در سنوات گذشته نسبت به احداث یک باب مخزن ۶۰ مترمکعبی، بهسازی یک دهنه چشمه، اجرای یک کیلومتر خط انتقال و دوکیلومتر شبکه توزیع با اعتباری بالغ بر نه میلیارد ریال اقدام نموده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • گلایه اهالی روستای دارشیرخان از وضعیت نامناسب جاده + فیلم
  • اجرای نزدیک به ۱۰۰ طرح در ۲۷ منطقه حاشیه شهری ارومیه
  • 47نقطه پرتصادف راههای گلستان در سال 1403 ایمن سازی می شود
  • رفع مشکلات ترافیکی و ایمن سازی جاده کندوان تا پایان دولت سیزدهم
  • شب به یادماندنی در چند کیلومتری پایتخت
  • اجرای عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه‌های مازندران
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • اجرای مراسم هزار دف در پالنگان برای عیدفطر برنامه‌ریزی شود
  • اجرای عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۸۰۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • اجرای طرح نصب ۲۰ دستگاه دوربین ثابت در سطح راه‌های استان قم