Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار بخشعلی کامرانی‌صالح پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با تقدیر از تلاش رسانه‌ها طی سال گذشته در خصوص انعکاس اقدامات و خدمات پلیس، اظهار کرد: آگاه‌سازی از منظر پلیس با نگرش به امر آموزش اثرگذار در پیشگیری از وقوع جرم است که باید در حوزه انضباط اجتماعی و ... گام‌های موثری برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اقدامات یک ماهه امسال پلیس اشاره کرد و گفت: بیش از 54 هزار تماس مردمی با پلیس 110 طی این مدت به ثبت رسید که نشان از اعتماد و اطمینان مردم به حوزه انتظامی است؛ این آمار نسبت به سال گذشته افزایش 49 درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: با توجه به تماس‌های مردمی با پلس 110، در این راستا حضور در صحنه و انجام کارهای عملیاتی قریب به 20 هزار تماس به صورت عملیاتی بوده است.

وی مبارزه با مواد مخدر را از موضوعات مهم جامعه برشمرد و افزود: با پیگیری‌ها و رصدها در این راستا 550 کیلوگرم انواع مواد مخدر طی یک ماهه امسال کشف و هفت باند منهدم شد که دو باند در توزیع هروئین دست داشتند.

کامرانی‌صالح تصریح کرد: در راستای مبارزه با مواد مخدر بیش از 400 نفر از مصرف‌کنندگان و خرده‌فروشان دستگیر و به مراکز ذیربط معرفی شدند.

وی به ثبت 2 هزار تماس در سامانه 197 اشاره کرد و ادامه داد: تماس‌ها به نوعی شامل پیشنهادات، انتقادات و رضایت‌مندی بوده که در این حوزه نیز  25 درصد رضایت‌مندی حاصل شده است؛ قریب  به 100 نفر نیز ملاقات چهره به چهره و پاسخگویی به درخواست‌ها و مطالبات مردمی نیز صورت گرفت.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه در حوزه پلیس آگاهی جرائم خشن نداشتیم، خاطرنشان کرد: در این راستا چهار باند متلاشی و بیش از 100 نفر افراد که در حوزه جرائم سرقت نقش داشتند شناسایی و دستگیر شد که از این تعداد 20 نفر متهم سابقه‌دار و حرفه‌ای بودند.

*تشکیل 60 فقره پرونده قضایی در حوزه فضای مجازی طی یک ماه اخیر

وی با اشاره به تشکیل 60 فقره پرونده قضایی در حوزه فضای مجازی طی یک ماهه اخیر، یادآور شد: در این حوزه نیز با افزایش درصد مواجه بودیم که به نوعی در راستای تخلفات مالی و مزاحمت برای شهروندان بوده که با رسیدگی و بررسی‌های لازم افراد مجرم شناسایی و دستگیر شدند.

سردار کامرانی‌صالح با بیان اینکه در حوزه پلیس راه و راهور تا 18 فروردین 10 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان با افزایش بیش از 20 درصدی به ثبت رسید، اظهار کرد: با توجه به افزایش ترددها در درون‌شهری و برون‌شهری کاهش 25 درصدی تصادفات ثبت شد.

وی به کاهش چهار درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری اشاره کرد و گفت: تصادفات فوتی برون‌شهری نیز چهار درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر اینکه در حوزه تصادفات، آسیب بسیار بالاست، بیان کرد: سال گذشته بیش از 450 فوتی تصادفات در سطح استان داشتیم؛ بیش از 6 هزار نفر مصدوم تصادفات نیز طی سال گذشته به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه باید تمام دستگاه‌ها و مردم مساعدت برای کاهش آمار مصدومان و فوتی‌های تصادفات استمداد داشته باشند، افزود: آسیب‌ها در حوزه تصادفات بالاست و خسارت‌های مادی و معنوی غیرقابل جبرانی دارد؛ باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی فرهنگ‌سازی به منظور کاهش تصادفات انجام شود.

سردار کامرانی‌صالح با اشاره به اقدامات در حوزه معاونت اجتماعی، تصریح کرد: مشاوره‌های مخاطبین در حوزه فضایی مجازی و معضلات اجتماعی در بخش‌های مختلف از جمله مواد مخدر از جمله اقدامات بوده که بیش از 20 هزار نفر تحت آموزش و آگاه‌سازی قرار گرفتند و با استقبال خوب مواجه شد.

*انهدام باند دونفره جابجایی اقلام باستانی طی روز گذشته در نهاوند

وی در ادامه به انهدام باند دو نفره جابجایی اجناس باستانی طی روز گذشته در نهاوند اشاره کرد و یادآور شد: بیش از 70 قلم اجناس آثار باستانی و عتیقه‌جات دارای ارزش بالای ریالی و فرهنگی از این باند کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: در حوزه صدور ویزا، گواهینامه و تعویض پلاک نیز بیش از 5 هزار فقره خدمات طی یک ماه گذشته ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اولویت‌های مأموریتی سال 97 پلیس، 9 اولویت در نظر گرفته شده است، ادامه داد: مبارزه با کالای قاچاق با توجه به شعار سال یکی از اولویت‌هاست؛ در کنار حمایت از کالای ایرانی مبارزه با ورود کالای قاچاق با برنامه‌ریزی‌های متفاوت در دستور کار قرار دارد.

کامرانی‌صالح ارزش ریالی کشف انواع کالای قاچاق کشف شده را 10 میلیارد تومان دانست و اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه 14 درصد افزایش کشفیات را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه امسال در حوزه هماهنگی درون‌سازمانی و برون‌سازمانی از ظرفیت سایر دستگاه‌ها نیز استفاده می‌کنیم، گفت: امیدواریم با این اقدام بتوانیم گام‌های موثری در حمایت و ارتقاء تولیدات داخلی برداریم.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: مبارزه با جرایم از سرقت تا جرایم خشن به ویژه مبارزه با مواد مخدر از دیگر اولویت‌هاست؛ سال گذشته بیش از 6.5 تن انواع مواد مخدر کشف و بیش از 10 هزار نفر مصرف کننده و توزیع کننده در این راستا دستگیر شدند.

وی با تأکید بر اینکه باید مردم و شهروندان با آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در برابر تهدیدات از این فرصت استفاده کنند، افزود: باید با کمک همه این بلای خانمان سوز را مهار داده و کاهش دهیم.

کامرانی‌صالح انضباط اجتماعی در قالب فرهنگ‌سازی را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و تصریح کرد: این مهم باید برای خانواده‌ها و دارندگان وسیله نقلیه به منظور حفظ جان خود و دیگران نهادینه شود؛ در این راستا نیز تلاش‌هایی صورت گرفته و برخوردهای قاطعی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره برخوردها به منظور ایجاد انضباط اجتماعی، ادامه داد: طی یک ماه گذشته بیشترین اعمال قانون با 15 درصد برای سرعت مجاز و 10 درصد در خصوص سبقت غیرمجاز بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر اینکه با حرکات خطرساز برخورد قاطع خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برخورد پلیس، آگاه‌سازی، توجه مردم و استفاده از IT، دوربین‌های درون‌شهری و برون‌شهری بتوانیم در کاهش تصادفات نیز نقش‌آفرینی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فضای مجازی، یادآور شد: امروز بخش عمده جوانان، جامعه و خانواده‌ها در این حوزه فعالیت دارند و اجتناب ناپذیر است اما باید بدانیم در کنار استفاده از آن، تهدیدات و آسیب‌های بسیاری نیز دارد که می‌توانیم با آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و افزایش شناخت خانواده‌ها از این فضا از تهدیدات و آسیب‌ها در امان بمانیم.

سردار کامرانی‌صالح با تأکید بر اینکه آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی از جمله اقدامات موثر در این حوزه است، اظهار کرد: سال گذشته نیز اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفت؛ مردم اگر در حوزه فضای مجازی با احساس تهدید، سریعاً پلیس فتا را در جریان قرار دهند قبل از آسیب، مجرمان قابل شناسایی خواهند بود.

*شناسایی و کشف 85 درصد پرونده‌ها در حوزه فضای مجازی

وی در ادامه گفت: طی سال گذشته و امسال 85 درصد پرونده‌ها در حوزه فضای مجازی شناسایی و کشف شد.

فرمانده انتظامی استان همدان تعاملات را از دیگر اولویت‌های امسال پلیس برشمرد و بیان کرد: شعار پلیس، پلیس جامع‌محور است؛ در این راستا تمام دستگاه‌ها و آحاد مردم باید خود را در امنیت سهیم بدانند.

وی با بیان اینکه تعامل با اقشار مختلف جزء دستورات کار برای ایجاد اطمینان و اعتماد است، افزود: سال گذشته توفیقات خوبی حاصل شد که بیش از 400 هزار نفر  از این تعاملات بهره برده و بیش از 5 هزار فقره پرونده در حوزه معاونت اجتماعی و پلیس مشاوره منجر به مصالحه شد که ارتقای احساس امنیت را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

سردار کامرانی‌صالح مدیریت افکار عمومی که بخشی از آن در گرو تلاش صادقانه رسانه‌هاست را اثرگذار در ایجاد احساس امنیت دانست و بیان کرد: حوزه معاونت اجتماعی ظرفیت و پتانسیل خوبی در ارائه آموزش‌ها و خبرهای جذابی در حوزه های مختلف از پلیس راه تا پلیس فتا دارد که می‌تواند در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه اولویت‌های 9گانه مذکور در سه مرحله کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دنبال می‌شود، افزود: اولویت‌های کوتاه مدت در لحظه دنبال می‌شود؛ اولویت‌های میان مدت هفتگی و ماهاهانه با شاخص‌ها رصد و اولویت‌های  بلندمدت طی سال دنبال و ارزیابی در پایان سال بر اساس شاخص‌ها صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان همدان در بخش دیگر سخنانش تصریح کرد: سال گذشته طرح پلیس 110 به صورت تمرکزی در سطح استان مطرح و در بیشتر شهرستان‌ها به جز ملایر، نهاوند و تویسرکان متمرکز شد که فواید متعددی داشت؛ امسال نیز زیرساخت‌ها برای متمرکز کردن شهرستان‌های باقی مانده ایجاد شده است.

وی با تأکید بر اینکه پلیس در تمام حوزه‌ها پیشتاز است، ادامه داد: از برخی دستگاه‌ها می‌خواهیم تلاش و همکاری بیشتری داشته باشند که این امر نشأت گرفته از عدم همکاری نیست بلکه نیاز به همکاری بیشتر به ویژه در حوزه راه و راهور در خصوص تهیه و نصب دوربین‌هاست.

*ساماندهی 4500 شبگرد در همدان

کامرانی‌صالح در خصوص شبگردها نیز خاطرنشان کرد: حدود 4 هزار و 500 شبگرد در شهر و روستاها ساماندهی شده و این موضوع در دستور کار است.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش جمعیت و خودرو، پلیس نیز از لحاظ عده و عده باید پیش برود،یادآور شد: تلاش‌هایی انجام می‌شود و باید در حوزه‌های مختلف تسهیلات و امکانات به حد موردنیاز تهیه شود که بخشی برون سازمانی و بخشی درون سازمانی است.

فرمانده انتظامی استان همدان در خصوص برخی نقاط حادثه‌خیز، اظهار کرد: نمی‌توانیم جاده‌های حادثه‌خیز همچون گنجنامه و بروجرد را مسدود کنیم؛ سال‌های گذشته بیش از 300 نقطه حادثه‌خیز داشتیم که بیش از 200 مورد اصلاح شد و مابقی نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مسیر بروجرد حدود 10 کیلومتر در دستور کار اداره راه و شهرسازی است، گفت: در مسیر گنجنامه نیز بخشی اقداماتی انجام شده و بخشی اجتناب‌ناپذیر است و رعایت شهروندان مورد نیاز است.

کامرانی‌صالح در بخش دیگر سخنانش با تأکید بر اینکه به دنبال افزایش کلانتری و پاسگاه نیستیم، تصریح کرد: بیشتر به دنبال آگاه سازی در حوزه‌های مختلف، نصب دوربین و استفاده از تکنولوژی‌ها هستیم.

وی با تأکید بر اینکه  استان 24 در ارتکاب جرم بودیم که این امر نقطه قوت استان است، افزود: سال گذشته بیشترین فراوانی جرم مربوط به سرقت‌های خرد بوده و وسایل داخل خودرو بوده است.

*100 هزار فقره پرونده قضایی در همه حوزه در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: یکی از طرح‌ها پاکسازی نقاط آلوده به ویژه در حوزه مواد مخدر است؛ حدود 60 درصد جرائم توسط معتادان صورت می‌گیرد؛ آمار پرونده‌های قضایی در همه حوزه‌ها بیش از 100 هزار فقره بوده که در مجموع آمار بالایی است.

وی در خصوص وضعیت تپه پیسا نیز یادآور شد: همدان از گذشته در حوزه اعتیاد مشکل داشت که برای رفع این مشکل سرمایه‌گذاری شد؛ سال گذشته بیش از هزاران بار طرح‌های پاکسازی اجرا شد و طی ماه گذشته بیش از 100 بار طرح پاکسازی داشتیم.

کامرانی‌صالح با تأکید بر اینکه سال گذشته بیش از 10‌ها بار تپه پیسا پاکسازی شد، اظهار کرد: امسال نیز این طرح دنبال می‌شود؛ البته استاندار نظر بر ایجاد فضای سبز و سبز در بخشی از این منطقه داشت که اقداماتی از سوی دستگاه‌ها نیز در حال انجام است.

وی در ادامه در خصوص لغو اجرای حکم بهمن ورمزیار، گفت: این فرد مرتکب جرمی شده و  مربوط به دستگاه قضایی است؛ اینکه حکم به چه نحو و چگونه اجرا شود مربوط به مسولان قضایی خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه با اشاره به موضوع عفاف و حجاب، بیان کرد: 25 دستگاه باید در حوزه عفاف و حجاب نقش‌آفرینی کنند و اکنون تنها پلیس پیشتاز است که به تنهایی نمی‌تواند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی با توزیع بروشور، نصب بنر و ... در حوزه عفاف و حجاب تأثیرگذار است، افزود: سایر دستگاه‌های مرتبط نیز باید در این موضوع ورود کنند؛ تبلیغات وسیع به ویژه در فضای مجازی علیه حجاب صورت می‌گیرد که برخی افراد تحت تاثیر این تبلیغات در فضای مجازی قرار می‌گیرند.

کامرانی‌صالح در پایان در خصوص درآمدهای حاصل از جرائم و تخلفات راهنمایی و رانندگی، تصریح کرد: یک ریال از این تخلفات و جرائم به پلیس نمی‌ر‌سد و به خزانه می‌رود که بخشی در حوزه انضباط اجتماعی و در اختیار شهردار‌ ها با توجه به تبصره‌ها برای نصب دوربین، خط کشی و علائم اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/و

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۷۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

ایسنا/کرمان دادستان ماهان کرمان از کشف و پلمب یک گارگاه تولید مواد مخدر صنعتی(شیشه) در این شهر خبر داد و گفت: در این رابطه دو متهم بازداشت شده‌اند.

سینا بنی اسد امرو هفتم اردیبهشت ماه در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: پس از انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد یک شبکه توزیع مواد مخدر صنعتی به سرکردگی یک زن و شوهر اقدام به تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه می‌نمایند.

وی افزود: بلافاصله دستورات قضایی لازم برای دستگیری اعضای این باند صادر و سرانجام در یک عملیات هماهنگ، نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان پس از اخذ دستورات قضایی با ورود به کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در حاشیه شهر ماهان، موفق به کشف و ضبط بیش از کشف ۳۶ کیلو مواد مخدر شامل شیشه، هروئین و بیش از ۵۰ کیلوگرم پیش سازهای موادمخدر صنعتی ازسوداگران مرگ شدند.

بنی اسد ارزش ریالی مواد مخدر کشف شده در این عملیات را بیش از ۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه یک واحد منزل مسکونی پلمب و دو متهم بازداشت و دستورات قضایی لازم برای دستگیری سایر اعضای این باند که شناسایی شده،اند صادر شده است.

دادستان ماهان با اشاره به اینکه طبق ماده هشت قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات‌های سنگینی در انتظار سوداگران مرگ وجود دارد،گفت: عزم دستگاه قضایی در برخورد با سوداگران مرگ مرتبط با مواد مخدر جدی است  و به تولیدکنندگان و فروشندگان مواد مخدر هشدار می‌دهیم که هیچ گونه اغماضی در برخورد با این جرائم وجود ندارد.

 وی افزود: با همکاری مردم و سایر نهادهای مسئول، تلاش برای پاکسازی جامعه از آلودگی مواد مخدر دوچندان خواهد شد و از تمامی شهروندان می‌خواهیم که در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، بدون تردید موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد