Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از راه‌های فرار جنگنده‌ها از چنگ موشک‌های حرارتی و راداری چف و فلر است. مهمترین راه انهدام پرنده‌‍‌ها توسط پدافندهای هوایی، به‌کارگیری موشک‌های حرارتی و موشک‌های راداری است. البته استفاده از موشک‌های دوش‌پرتاب حرارتی مانند استینگر و ایگلا که عموما توسط گروهک‌های تروریستی به‌کار گرفته می شود، بعضا  جنگنده‌ها و خصوصا بالگردها را دچار مشکل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متخصصان این حوزه با توجه به ضرورت به‌کارگیری تجهیزاتی که بتواند از اصابت موشک‌ها به هواپیماهای نظامی و بالگردها جلوگیری کند بر آن شدند که موشک‌های راداری و حرارتی را با همان چیزی که بر اساس آن به دنبال هواپیما یا بالگرد حرکت  می‌کند، منحرف کنند.

به این صورت که محفظه‌هایی در جنگنده‌ها، بالگرد‌ها و هواپیماهای سنگین ترابری و نیمه‌سنگین تعبیه شد که خلبان از این محفظه‌ها، فلر(شراره) را برای انحراف موشک‌های حرارتی و چف (باریکه) را برای منحرف کردن موشک‌های راداری پرتاب می‌کند. کار این شراره‌ها و باریکه‌ها در وهله نخست کاری بزرگ برای دفاع از جان خلبان و حفظ هواپیما از اصابت موشک در وهله دوم است.

به علت توانایی شاخص چف و فلر در انحراف موشک‌ها، برخی کشورها برای در امان ماندن روسای جمهور و سران کشور، چف و فلر را روی هواپیماهای مخصوص جابه‌جایی سران نصب می‌کنند.

هم‌اکنون بسیاری از جنگنده‌ها و هواپیما‌های نظامی ایرانی به منحرف‌کننده موشک‌های حرارتی و راداری مجهزند و با این امکانات به ماموریت اعزام می‌شوند.

در ادامه فیلمی از پخش شعله‌های منحرف کننده فلر برای گمراه کردن موشک‌های حرارتی در هواپیما  سی-130 مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



انتها پیام/
چف و فلر فرشته نجات جان خلبان و هواپیما

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی دانستنی ها هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۷۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برافروخته شدن مجدد شعله‌های خشم فرانسوی‌ها علیه پلیس

جوانان خشمگین فرانسوی بعد از کشته شدن یک جوان ۱۸ ساله در عملیات پلیس با مواد آتش زا به یک پاسگاه پلیس در منطقه‌ای در حومه پاریس حمله کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "دی پرسه"، پس از کشته شدن یک جوان 18 ساله در عملیات پلیس در حوالی پاریس، ده‌ها جوان در اواخر عصر یکشنبه با مواد آتش زا و کوکتل مولوتف به یک پاسگاه پلیس حمله کردند. تلویزیون BFMTV و روزنامه Le Parisien گزارش دادند که در جریان حمله به ایستگاه پلیس در حومه لاکورنو، سطل های زباله نیز به آتش کشیده شد. بر این اساس، نیروهای پلیس از مناطق اطراف برای پایان دادن به درگیری ها و خشونت ها گرد هم آمدند.

به گزارش رسانه‌ها، شش نفر هم در جریان این درگیری ها و خشونت ها دستگیر شدند. گفته می شود در شبکه های اجتماعی فراخوان هایی برای انتقام از مرگ این جوان منتشر شده است.

در شهر همسایه Aubervilliers، یک جوان 18 ساله که سوار بر اسکوتر بود، شامگاه چهارشنبه با یک ماشین پلیس برخورد کرد و به شدت مجروح شد. این نوجوان و یک مسافر ابتدا به چراغ قرمز و علائم ایست خودروی پلیس توجه نکردند. ماموران مجبور شدند به لاین مقابل حرکت کنند و با اسکوتر برخورد کردند. در حالی که بخشدار پلیس پاریس تا کنون هیچ دلیلی برای شک و تردید در این عملیات نسبت به نیروهای پلیس ندیده است ، بستگان این جوان 18 ساله پلیس را به قصد و نیت متهم می کنند.

"رضا بلحاج"، سخنگوی واحد پلیس درباره حمله به پاسگاه گفت: این حمله از قبل برنامه‌ریزی شده بود و تمام واحدهای ضدجنایت پاریس و «سن سن دنی» بسیج شدند.

پس از مرگ وانیس، دو روند تحقیق آغاز شده است یکی به دلیل امتناع از ایست پلیس به رسیدگی قضایی اداره تصادفات و دیگری به دلیل قتل غیرعمد و جراحات غیر عمد به بازرسی کل پلیس کشور محول شد.

این پرونده یادآور مرگ یک جوان سیاه پوست 17 ساله در جریان بازرسی پلیس در نزدیکی پاریس در اوایل تابستان سال گذشته است. به دنبال آن تظاهرات علیه خشونت پلیس و شورش‌های جدی که شب‌های متوالی فرانسه را تکان داد و میلیون‌ها خسارت وارد کرد رخ داد. در آن زمان غارت های مکرر، آتش افروزی ها و درگیری های خشونت آمیز با پلیس صورت گرفت. سپس دولت تهدید کرد که اقدامات سخت تری را علیه مجرمان جوان و والدین آنها اتخاذ خواهد کرد. خشونت پلیس، با این حال، از زمان ناآرامی ها چندان مورد بحث دولت قرار نگرفته است.

نشست مثلث وایمار زیر سایه اختلاف صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه درباره اوکراینتاکید امیرعبداللهیان بر اهمیت توسعه روابط با فرانسهتحولات اوکراین| اهداف پشت پرده فرانسه در حمایت از کی‌یف/ انتظار ترامپ از کشورهای اروپایی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خارج شدن واحد ۲ نیروگاه حرارتی بیستون
  • جنگنده‌های از رده خارج سوییس در راه آمریکا
  • ۵ نکته رازآمیز درباره خطرناک‌ترین هواپیمای بدون سرنشین جهان که نیروی هوایی آمریکا از آن استفاده کند
  • برافروخته شدن مجدد شعله‌های خشم فرانسوی‌ها علیه پلیس
  • بزرگ‌ترین هواپیمای جهان ساخته می‌شود + جزئیات
  • پدافندهوایی کشور از قدرت‌های برتر در سطح منطقه است
  • حضور غافلگیرکننده هواپیمای مافوق صوت در رودخانه (فیلم)
  • موشک آلمانی در راه کره‌جنوبی/ عکس
  • راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی (صفحه ای) ویژگی‌ها و نکات خرید
  • نحوه ساخت هواپیما‌ی آتش‌ نشانی ایرباس A400 m (فیلم)