Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چابهار- ايرنا- مديرکل شيلات استان سيستان و بلوچستان مستقر در چابهار گفت: مجوزي براي صيد کشتي هاي چيني در محدوده چابهار و کنارک درياي عمان صادر نشده است.

هدايت الله ميرمرادزهي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: برخي افراد در شبکه هاي اجتماعي شايعاتي مبني بر صيد کشتي هاي چيني در آب هاي سواحل مَکُّران(محدوده چابهار وکنارک) منتشر کرده اند که به هيچ وجه صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه حريم آب هاي ساحلي چابهار و کنارک 12 مايل است، خاطرنشان کرد: در اين محدوده هيچ کشتي خارجي حق استفاده از ذخاير دريايي را ندارد.
وي بيان کرد: تعداد 16 کشتي از نوع ترال متعلق به جمهوري اسلامي ايران که مجوز آنها از سوي سازمان شيلات ايران صادر شده است در سالهاي قبل مشغول صيد ماهي غيرماکول نظير ماهي هاي يال اسبي، مرکب، اسکوييد و غيره بوده اند.
وي ادامه داد: صيد ماهي هاي غيرماکول کشتي هاي ترال از نظر شرعي حرام است و اين نوع ماهي ها مهاجر هستند که در اين فصل از سواحل مکران تردد و سريع از دسترس خارج مي شوند.
مديرکل شيلات استان سيستان و بلوچستان گفت: چند سال قبل 60 فروند کشتي ترال مشغول صيد در چابهار و کنارک بوده اند که بعدها پس از اعتراض صيادان و ورود دادستان کنارک و پيگيري نماينده مجلس به 16 کشتي کاهش پيدا کرده است.
ميرمرادزهي افزود: کشتي هاي ترال به سامانه روز ماهي ياب و رادار در عمق دريا مجهز هستند و از تونل انجماد، سردخانه و توانايي فراوري ماهي در داخل کشتي برخوردارند.
وي تصريح کرد: اين کشتي ها توانايي تشخيص صيد را دارند و فقط ماهي حرام گوشت را صيد مي کنند که براي ما قابل مصرف نيست و تنها صيد اين ماهي ها ارز آوري براي ايران دارد.
وي تصريح کرد: صيد کشتي هاي ترال طوري است که لنج هاي موجود چابهار و کنارک نمي توانند در اين عمق صيد کنند.
وي به فعاليت بيش از 24 هزار صياد در حوزه آب هاي ساحلي شهرستان هاي چابهار و کنارک اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته بيش از 230 هزار تن صيد توسط اين صيادان انجام شده است.
وي ادامه داد: 11 بندر ماهيگيري و جايگاه تخليه صيد شامل بنادر تيس، کنارک، رمين، زرآباد، پزم، چابهار، بريس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستانهاي چابهار و کنارک براي صيد و صيادي فعالند.
مديرکل شيلات استان سيستان و بلوچستان اظهار داشت: 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قايق صيد و صيادي در قالب 34 تعاوني صيادي در حوزه اداره کل شيلات سيستان و بلوچستان فعاليت دارند.
ميرمرادزهي ادامه داد: 107 واحد صنايع شيلاتي و وجود 29 کارخانه توليد کنسرو ماهي نقش مهمي در بسته بندي و صادرات تن ماهيان در اين منطقه دارند.
به گزارش ايرنا، سيستان وبلوچستان به سبب گستردگي منابع آبي داراي 2 اداره کل شيلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شيلات سيستان و بلوچستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظيفه کنترل و حمايت از منابع آبي داخلي را دارد و اداره کل شيلات سيستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهاي درياي عمان فعال است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقيانوسي ايران و سرزمين موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کيلومتري جنوب زاهدان مرکز استان سيستان و بلوچستان از 3 شهر به نام هاي چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزي، دشتياري و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکيل شده است.
3043 **6081
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)

به گزارش صدای ایران از ایسنا،پس از باران‌های سیل‌آسا چند هفته اخیر در استان سیستان و بلوچستان و فروکش کردن آب در بیشتر مناطق، ساکنان روستا‌های آسیب دیده با خسارات پس از سیل از جمله بسته بودن راه‌های ارتباطی، آب گرفتگی منازل و غیر قابل استفاده شدن وسایل خانه دست و پنجه نرم می‌کنند؛ روستای پزم تیاب از توابع بخش مرکزی کنارک این استان، یکی از مناطقی است که هنوز با تبعات سیل دست و پنجه نرم می‌کند.

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم