Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا با گذشت کمتر از یک ماه از حملات اینترنتی که ارتباطات الکترونیکی چندین اپراتور خط لوله را مختل کرد، ۲۵ میلیون دلار برای تحقیقاتی اختصاص می‌دهد که بهبود امنیت سایبر شبکه برق و صنعت نفت و گاز طبیعی این کشور را هدف گرفته است.

به گزارش ایسنا، این ۲۵ میلیون دلار به پروژه‌هایی اختصاص داده می‌شود که رویکرد جدید را برای ایستادگی بیشتر بخش انرژی در برابر حملات سایبری دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوایل ماه جاری دستکم هفت شرکت خط لوله آمریکا اعلام کردند سیستم ارتباطات الکترونیکی آنها از کار افتاده و پنج شرکت تایید کردند ارتباطات آنها به دلیل حمله اینترنتی مختل شده است.

ریک پری، وزیر انرژی آمریکا در فوریه اعلام کرد وزارتخانه‌اش ۹۶ میلیون دلار برای تشکیل دفتری به منظور رسیدگی به تهدیدهای سایبری بخش انرژی اختصاص خواهد داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پری گفته بود امنیت سایبر یک اولویت ملی است که نیازمند موج جدیدی از فناوری‌های پیشرفته برای ایجاد سیستم‌های مطمئن و مقاوم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۸۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام

                                                                  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ استاندار ایلام در دیدار با معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در خصوص اختصاص مبلغ ۳۵ میلیارد تومان کمک به توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان بحث و گفتگو کرد.   گفتنی است از این مبلغ که با پیگیری‌های بهرام‌نیا  برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان اختصاص داده شده بود در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۵ میلیارد تومان تامین و پس از این دیدار نیز دستور اختصاص و تامین ۱۰ میلیارد تومان دیگر داده شد.

دیگر خبرها

  • نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر/ ظرفیت‌های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام