Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@04:45:52 GMT

مسئولان ما نمی‌توانند بگویند ما متولی شعر در کشور هستیم

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۹۳۰۵

مسئولان ما نمی‌توانند بگویند ما متولی شعر در کشور هستیم

ریئس چهارمین اجلاس جهانی هم سرایی گفت: واقعا برای فرهنگ این کشور زشت نیست که سه اجلاس جهانی برگزار شده و هنوز مسئولین خبر ندارند چنین اتفاقی دارد می‌افتد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز، سید عباس مجابی ریئس چهارمین اجلاس جهانی هم سرایی در نشست خبری چهارمین اجلاس جهانی شاعران همسُرا و سومین نشست بزرگ جمعیت شاعران آزاد ایران با اصحاب رسانه اظهار کرد: : این اجلاس مجموعه تلاش و زحمت شاعرانی است که با زحمت سرودند، شعارا ما از سرتاسر جهان هستند که برای ما شعر می‌فرستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجابی گفت: این اجلاس  هرسال هم زمان با میلاد امام رضا(ع) برگزار می‌شود. متاسفانه مسئولین ما نمی‌توانند بگویند ما متولی شعر در کشور شدیم چه برسد بگویند ما دایه جهانی داریم، در اجلاس امسال امیدواریم زبان انگلیسی و عربی هم در سایت رونمایی کنیم تا هرکسی که به این دو زبان شعر گفتند آن را در سایت قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: ما را به خیر مسئولین امید نیست و شر نرسانند؛ ما حرکت کردیم و جلو افتادیم و انتظار کمک از آن‌ها نداریم، حداق در انتشار خبر اجلاس به ما کمک کنند.

رئیس این اجلاس با بیان اینکه حدود ۶۰۰شاعر در مجموعه ما حضور دارند که هم‌سرایی می‌کنند عنوان کرد: این اتفاق بزرگی است که از سرتاسر دنیا شاعران برای حضور در اجلاس وارد ایران می‌شوند.

مجابی خطاب به مسئولین بیان کرد: واقعا برای فرهنگ این کشور زشت نیست که سه اجلاس جهانی برگزار شده و هنوز مسئولین خبر ندارند چنین اتفاقی دارد می‌افتد.

وی در مورد انتخاب شاعر برتر خاطرنشان کرد: هر شاعر می‌تواند در ۲۴ ساعت یک شعر در سایت بگذارند اما در هفته آخر سال ۹۶ این محدودیت را بر می‌داریم تا برای اجلاس هر تعداد شعری که تمایل داشتند در سایت قرار دهند اما از ابتدای سال ۹۷ سایت بسته شده تا داوری شعرا شروع شود و در روز همایش افراد برتر معرفی می‌کنیم.

رئیس این همایش  هدف برگزاری این اجلاس را  پروش ذوق‌های ادبی در بین جوانان و نوجوانان کشور برشمرد و اذعان داشت: این اجلاس به همت مجموعه ای از شاعران و بدون حمایت دولت انجام می‌شود.

مجابی هدف از عدم کمک از دولت و مسئولین را جلوگیری از اعمال نفوذ دانست و با این ضرب المثل عنوان کرد: یکی از اهداف ما این است که از هر گونه سیاسی شدن حوزه شعر و شاعری دوری کنیم.

او  در پاسخ به این سوال که آیا از شخصیت های دولتی کسی را دعوت کردید؟  گفت: شخصیت از نظر بنده تنها شاعران هستند نه مسئولین.

انتهای پیام/*

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۹۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی در پُستی در شبکه اجتماعی شخصی خود نوشت: «در راستای توسعه دیپلماسی حمل‌ونقل، پانزدهمین اجلاس رؤسای راه‌آهن کشور‌های عضو اکو و نهمین نشست کمیته ریلی شورای هماهنگی حمل‌ونقل ترانزیت اکو، هم‌زمان با یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته برگزار می‌شود.»

شایان‌ذکر است یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته، از ۲۹ اردیبهشت‌ماه تا یکم خرداد سال جاری با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

ارایه توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، بومی‌سازی صنایع ریلی و آشنایی تولیدکنندگان صنایع ریلی کشور با جدیدترین پیشرفت‌های روز این صنعت در جهان، از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

یادآور می‌شود دهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی سال گذشته مهرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه برگزار شد و بیش از ۱۰۰ شرکت تولیدکننده، دانش‌بنیان و فعال حمل‌ونقل ریلی در نمایشگاه سال گذشته شرکت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • آثار سعدی را با نثری روان به نوجوانان ارائه می کنیم
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند
  • از هند تا ایران؛ استقبال شاعران از غزل رهبر انقلاب
  • مقایسه‌های مهران مدیری که مسئولین باید با شنیدنش آب شوند!
  • فیلم| شعرخوانی شاعران شیرین‌زبان اصفهان در شب شعر کمال
  • اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا