Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:37:21 GMT

کلیات طرح ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۱۹۳۲۳

کلیات طرح ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان تصویب شد

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، از تصویب کلیات طرح ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، حسن نوروزی درتشریح نشست امروز (سه شنبه ۲۸ فروردین) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: درنشست امروز طرح ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان مورد بررسی قرارگرفت، این طرح به امضاء بیش از ۱۲۰ نفر ازنمایندگان مجلس رسیده و درصحن علنی مجلس یک فوریت آن به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارنظر کارشناسان قوه قضاییه، مرکزپژوهش های مجلس، سازمان زندان ها، وزارت اطلاعات، مرکز پژوهش های قم و نمایندگان، افزود: درنهایت کلیات طرح به تصویب رسید، ضمن اینکه این طرح مبتنی بردستورالعمل رییس قوه قضاییه بود، اما این طرح به لحاظ شکلی و ماهیتی دارای ایراداتی است که باید رفع شود.

نوروزی با بیان اینکه رفع این ایرادات نیازمند تشکیل کارگروهی با محوریت مجلس و با عضویت مرکز پژوهش ها، مرکز پژوهش های قم، سازمان زندان ها، قوه قضاییه، سازمان اطلاعات و ناجا بود، تصریح کرد: لذا دراین جلسه کمیته مورد نظر با هدف بررسی شکلی و ماهیتی طرح مذکور تشکیل شد، البته دراین طرح ممکن است مصوب شود که قضات باید قرارهای تامین را به شکلی صادر کنند که بتوان از بازداشت های کوتاه مدت جلوگیری کرد.

سخنگوی کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس، گفت: در برنامه پنجساله ششم، قوه قضاییه مکلف شده است که پس از ۲ سال از اجرای برنامه لایحه کاهش عناوین مجرمانه را به مجلس ارسال کند، درحال حاضر یکسال از اجرای برنامه گذشته و درصورت امکان لایحه دولت و طرح برای کاهش تعداد زندانیان درکنار هم بررسی خواهد شد.

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران حسن نوروزی کمیسیون قضائی مجلس مجلس شورای اسلامی محمد جواد ظریف ایران وزارت امور خارجه ایران سوریه علی لاریجانی ایالات متحده آمریکا حسن روحانی ارتش جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران سال حمایت از کالای ایرانی علی اکبر ولایتی ولی الله سیف برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر

رییس جمعیت هلال‌احمر، از تصویب ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۳ هلال‌احمر در مجمع عمومی جمعیت هلال احمر خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیرحسین کولیوند، در ششمین نشست از پنجمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر گفت: ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۳ جمعیت هلال‌احمر پس از بررسی‌های جزئی و کارشناسی مورد بحث در مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته شاهد همراهی مجلس و دولت با جمعیت هلال‌احمر هستیم و ثمره این همراهی خدمت بهتر به مردم است و این روند می‌تواند منجر به توسعه فعالیت‌های بهداشتی، امدادی، درمانی و آموزشی توسط هلال‌احمر شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: نظارت و بازرسی امروز در هلال‌احمر جایگاه ویژه‌ای دارد، زیرا اولویت اول ما عملکرد شفاف است. این عملکرد شفاف کمک می‌کند تا اعتماد عمومی‌به هلال‌احمر هر روز بیش از گذشته شود. نباید فراموش کرد که دارایی اصلی هلال‌احمر همین اعتماد مردم به جمعیت است و باید در حفظ و ارتقای آن کوشید.

کولیوند خاطرنشان کرد: بر همین اساس صورت‌های مالی و تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ جمعیت هلال‌احمر پس از تحلیل و بررسی تصویب شد تا امورات هلال‌احمر به صورت شفاف در مقابل نگاه نمایندگان مردم پیش برود.

دیگر خبرها

  • وزوز گوش نشانه کاهش شنوایی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر