Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-جلسه دیدار نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رییس جمهور عصر امروز (سه شنبه) برگزار شد.اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر اینکه امروز بیش از آنکه به دنبال راهکارهای فنی جدید برای حل مشکلات کشور باشیم باید تلاش کنیم تا هماهنگی، همسویی و اراده ای واحد در کشور برای حل مسائل اصلی ایجاد شود و تا این اراده واحد و همسویی شکل نگیرد مشکلات همچنان باقی خواهند ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهور افزود: امروز راهکارهای فنی برای حل مسائل و مشکلات اصلی کشور راهکارهایی مشخص است و آنچه می تواند زمینه حل چالش های اصلی کشور را فراهم کند عزم جمعی و وفاق ملی است ضمن آنکه ایران ظرفیت و توانایی های فراوانی برای غلبه بر مشکلات دارد.

وی با اشاره به وظایف دولت و مجلس شورای اسلامی و اینکه کارهای اصلی کشور نیازمند هماهنگی این دو قوه است،‌خاطر نشان کرد: هر چه رابطه قوای سه گانه و بخصوص دولت و مجلس بهتر باشد روند انجام امور اجرایی کشور تسهیل شده و زمینه حل مسائل مهیاتر می‌گردد.

معاون اول رییس جمهور همچنین به ضرورت تمرکز زدایی از نظام مدیریتی کشور اشاره کرد و افزود: برای اداره کشور بزرگی مثل ایران اصلاحات جدی در نحوه اداره و مدیریت کشور لازم است و موضوع واگذاری اختیارات به مدیران مناطق باید مورد توجه باشد.

جهانگیری در ادامه مسئله کمبود آب را از اصلی ترین محدودیت های کشور در مسیر توسعه برشمرد و با اشاره به اظهارات نمایندگان مردم استان خراسان رضوی مبنی بر مشکلات کمبود آب در این استان خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز مسئله محدودیت منابع آب تقریباً مشکل همه استان ها و مناطق کشور است و باید به دنبال راهکارهایی نظیر انتقال آب از دریا و اجرای طرح هایی در راستای افزایش بهره وری از منابع آب باشیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برخی سرمایه گذاری های انجام شده از سوی بخش خصوصی در استان های کرمان و یزد برای انتقال آب از خلیج فارس در بخش معادن در این دو استان، تصریح کرد: باید بپذیریم که مسئله کمبود آب می تواند آینده ایران را به خطر بیندازد و در برخی استان ها راهی جز انتقال آب از دریا وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه کلان شهر مشهد بیش از ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد و سالانه پذیرای حدود ۳۰ میلیون نفر زائر است، تامین آب شرب در این کلان شهر را موضوعی پراهمیت ارزیابی کرد و اظهار داشت: باید برای مسائل اصلی استان های شرق کشور و بخصوص استان خراسان رضوی تدابیر جدی بیندیشیم و برای توسعه این استان ها راهکارهای بلند مدت ۲۵ ساله تهیه و عملیاتی شود.

جهانگیری افزود: دولت پروژه برقی کردن قطار تهران ـ مشهد را با جدیت دنبال کرده و تسهیلات مالی این پروژه از طریق فاینانس تامین شده و بزودی وارد فاز اجرا خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور از استاندار خراسان رضوی و معاون هماهنگی و نظارت خود خواست مطالب مطرح شده از سوی نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی را در جلسه ای مورد بررسی قرار دهند و برای حل این مسائل راهکارهای لازم را تهیه و در صورت نیاز موضوعات را به دولت منتقل نمایند تا تصمیمات لازم برای حل این مشکلات اتخاذ شود.

در این جلسه که معاون رییس جمهور در امور مجلس نیز حضور داشت، استاندار خراسان رضوی و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی هر کدام ضمن ارائه گزارشی از سیمای استان، مسائل حوزه های انتخابیه خود را مطرح و پیشنهاداتی در جهت رفع دغدغه ها و چالش‌های استان بیان کردند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کمالی عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: تکریم از معلم باید به عنوان یک فرهنگ و روش در جامعه نهادینه شود.

وی از معلم به عنوان یک فرد تاثیرگذار و اثربخش در جامعه یاد کرد و گفت: رعایت معلم و اهمیت کار وی را به جامعه معرفی کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش متعلق به همه آحاد جامعه است تصریح کرد: آموزش و پرورش نیازمند مشارکت نهادها دولت و مجموعه دستگاه‌ها دارد.

وی با اظهار اینکه طبق فرمایش رئیس جمهور ایران قوی در گرو مدرسه قوی است به ویژه برنامه‌های گرامی‌داشت هفته معلم در استان مازندران اشاره و اضافه کرد: تکریم معلم مختص مدرسه نیست همه آحاد مردم و جامعه در این زمینه نقش دارند.

کمالی با بیان اینکه آزمون نهایی همانند کنکور است، درباره آزمون‌های استخدامی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز افزود: طی دو سال گذشته اقدامات خوبی ورت گرفت و ردیف استخدامی‌هایی برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

وی با عنوان اینکه موضوع نیروی انسانی در آموزش و پرورش در حال رفع و جبران است گفت: اکنون با چالش و کمبود نیروی انسانی روبرو نیستیم و امسال کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان را نداریم.

تراز نیروی انسانی با کلاس ها برابر است

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به عنوان اینکه تراز نیروی انسانی با کلاس‌های استان برابر است گفت: امسال با مسئله کمبود معلم روبرو نیستیم.

وی از جذب نهایی دو هزار و ۴۰۰ نفر خبر داد و گفت: ۶۰۰ نفر سهمیه مازندران برای جذب نیروهای خدماتی است ه با برگزاری آزمون نسبت به جذب آنان اقدام می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران کیفیت بخشی به مسئله آموزش را مسئله مهم بیان کرد و گفت: باید تلاش شود تا میانگین نمرات دروس مختلف در استان ارتقا بخشیده شود.

وی با اظهار اینکه فضای مجازی بر کیفیت آموزش تاثیر منفی گذاشته است گفت: در حال حاضر به سمت رشد کیفیت آموزشی با ارتقای میانگین نمرات در حرکت هستیم و مازندران جزو ۱۰ استان برتر کشور در زمینه کیفیت آموزشی است و در رده سبز میانه یا استان مناسب قرار داریم.

کمالی با اظهار اینکه مازندران در زمینه پذیرش در دانشگاه‌ها رتبه دوم را در کشور دارد تصریح کرد: این نشانه تمایل مازندرانی‌ها به ادامه تحصیل است و این مسئله نوعی فرصت تهدید محسوب می‌شود از این رو برای کاهش تهدید به دنبال گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای در استان هستیم.

وی با عنوان اینکه ۴۵ درصد از دانش آموزان مازندران رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند، ادامه داد: این رقم تا پایان برنامه هفتم باید به ۵۶ درصد افزایش یابد دانش آموزان فنی و حرفه‌ای افزایش یابد یزان بیکاری کاهش می‌یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد طی دو سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان رای تجهیز هنرستان‌های استان از سوی دولت تخصیص داده شده است.

کد خبر 6093400

دیگر خبرها

  • در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • اژه‌ای: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مشهد با کمبود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه است
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • رهبر انقلاب: در آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت