Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور عشایری کشور از اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به عشایر خبر داد. ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، کرمعلی قندالی عصر امروز در جلسه شورای عشایر استان فارس با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه عشایر کشور نیز از عواید مالیات بر ارش افزوده برخوردار می‌شوند، اظهار داشت: سالانه بین 200 تا 250 میلیارد تومان از این محل به عشایر اختصاص می‌یابد هر چند امسال برای جذب این اعتبار با مشکل روبه‌رو بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های امور عشایر کشور تامین مالی بود که خوشبختانه در برنامه ششم توسعه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره جامعه عشایر دیده شده و برنامه‌های خوبی برای بهبود وضع زندگی این قشر تدوین شده است.

قندالی بیان کرد: سالانه یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به توسعه زنجیره گوشت قرمز اختصاص یافته است و سال گذشته نیز 207 میلیارد تومان از منابع این صندوق سهم این بخش بوده که به طور کامل تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه عشایر کشور سالانه به 4.5 میلیون تن علوفه دام نیاز دارند که تامین همه این نیاز از عهده امور عشایر کشور خارج است اما برای متعادل کردن و تنظیم بازار علوفه سالانه حدود یک میلیون تن علوفه مدت‌دار در کشور توزیع می‌شود.

یدالله رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرداری شیراز ظرف دو هفته آینده باید وضعیت ایل‌راه شیراز را تعیین تکلیف کند تا هر چه سریع‌تر این مسیر برای تردد عشایر آماده شود، اظهار داشت: امور عشایر استان فارس باید از ظرفیت و فرصتی که در بحث مالیات بر ارزش افزوده  ایجاد شده است بهترین بهره را ببرد و همه اعتباری که در زمینه اختصاص می‌یابد را جذب کند.

وی با تاکید بر اینکه مقدمات کار برای بازسازی دبیرستان عشایری فارس باید تا قبل از امتحانات خرداد ماه فراهم شود تا بلافاصله با پایان یافتن امتحانات دانش‌آموزان کار بازسازی این مدرسه آغاز شود، گفت: در یک برنامه یک تا دو ساله باید کار بازسازی دبیرستان عشایری شیراز اتمام یابد.

رحمانی خاطرنشان کرد: با تلاش سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس رسته پرورش دام و دامداری صنعتی جز رسته‌های اولویت‌داراشتغال استان فارس قرار گرفته است و تسهیلات ویژه اشتغال‌زایی به آن تعلق می‌گیرد.

وی عنوان کرد: احداث کتابخانه سیار برای عشایر استان فارس باید در قالب یک تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مرتبط هر چه سریع‌تر پیگیری شود.

روح الله بهرامی، مدیرکل امور عشایر استان فارس نیز دراین جلسه با بیان اینکه امسال به دلیل خشکسالی به ویژه در مناطق میانوند و ییلاقی عشایر فارس در شرایط سختی به سر می‌برند، اظهار داشت: ناوگان آبرسانی سیار عشایر فارس فرسوده است و امید است که شرایطی پیش بیاید که هم ناوگان آبرسانی نوسازی شود و هم علوفه مدت‌دار هر چه سریع‌تر در بین عشایر توزیع شود.

انتهای پیام/ش

R41382/P1377/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر پنج‌شنبه در همایش روز شوراها که در سالن همایش‌های غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه مجموعه‌هایی چون شهرداری و دهیاری امروز باید بیش از پیش تمرکز خود را بر روی ارزش‌افزوده تولید و ثروت معطوف کنند، گفت: برای اینکه بتوانیم در حوزه تولید ثروت موفق عمل کنیم، حتماً باید مبنایی در این زمینه در درازمدت داشته باشیم.

وی از افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری‌های استان خبر داد و با اشاره به اینکه این افزایش در طول ۲.۵ سال گذشته اتفاق افتاده است، افزود: برای اینکه بتوانیم این مهم را تداوم بخشیم، باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی را با توجه به درآمدهای پایداری که در این مجموعه وجود دارد، انجام دهیم.

استاندار زنجان از شوراها به عنوان ابتدایی‌ترین ساختار مردم‌سالاری دینی یاد کرد و با بیان اینکه رویکرد امروز مسؤولان باید خدمت‌گزاری به مردم باشد، اظهار کرد: خوشبختانه بعد از گذشته سال‌ها از تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، امروز شاهد به بلوغ رسیدن این نهاد مردمی و عملکرد موفق آن نسبت به ادوار گذشته هستیم.

وی با یادآوری اینکه بی‌تردید از زمان شکل‌گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدامات خوبی در شهرها و روستاها به واسطه این نهاد مردمی انجام شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این نهاد مردمی توانسته است طی ۲.۵ سال گذشته عملکرد خوبی را از خود به جا بگذارد.

افشارچی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای استان، لحاظ شدن ارزش‌افزوده محاسبه شده شرکت‌ها در سرجمع مالیاتی است، ادامه داد: سال گذشته در همین راستا ۱۷ هزار میلیارد ریال پرداخت شد که این رقم در سال‌های آینده با بودجه عمرانی برابری کرده و به رقم بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

استاندار زنجان در ادامه، نام‌گذاری شعار سال را همانند سال‌های گذشته بسیار هوشمندانه عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعات مهمی که استان در اولویت کارهای خود قرار داده، موضوع نظام خوشه روستاها است که در همین راستا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است تا بتواند با همراهی دستگاه‌ها آن را محقق کند.

افشارچی با تاکید بر اینکه موضوعاتی چون بهره‌وری آب در روستاها، حرکت روستاها به سمت مولد شدن، لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز و … جزو اولویت‌های استان بوده و دولت برای تحقق آن برنامه‌ریزی کرده است، یادآور شد: علاوه بر همه این موارد، تلاش داریم تا مردم استان به ویژه شهرهای زنجان، قیدار، ابهر و خرمدره به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند.

کد خبر 6088503

دیگر خبرها

  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟