Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور، نبود دانش فنی جدید، تحقیق و توسعه، توان سرمایه گذاری ثابت و تامین سرمایه در گردش را پاشنه آشیل ادامه فعالیت صنعت قطعه سازی کشور می داند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «آرش محبی نژاد» امروز (سه شنبه) به برگزاری ششمین همایش بین المللی «متالوژی پودر» در اصفهان در روز گذشته اشاره کرد و افزود: متالوژی پودر از صنایع با فناوری بالا (های تک) در جهان است که کاربرد وسیعی در صنعت قطعه سازی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، برگزاری چنین همایش هایی می تواند تولیدکنندگان ایرانی را در جریان آخرین دستاوردهای روز جهان قرار دهد و گام کوچکی در راستای پیوستن به زنجیره جهانی قطعه سازی و توانمندی قطعه سازان خواهد بود.
محبی نژاد ادامه داد: با اجرایی شدن برجام و انعقاد قراردادهای جدید خودرویی، شاهد آغاز تولید خودروهای جدید پسابرجامی با عمق داخلی سازی 40 درصدی هستیم، اما برای از دست ندادن بازارها از سوی قطعه سازان ایرانی، عمق داخلی سازی باید به 70 درصد افزیش یابد.
وی ادامه داد: همچنین اعمال استانداردهای جدید خودرویی و افزایش تعداد استانداردها به 85 مورد از سوی سازمان ملی استاندارد، قطعه سازان را بر آن وا می دارد تا به فناوری های روز تجهیز شوند.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور اضافه کرد: در پسابرجام که با نسل جدید موتور خودروها مواجه ایم، کاربرد متالوژی پودر نیز بیشتر می شود؛ از این رو باید بتوانیم با استفاده از این فناوری نوین بویژه در قطعات خاص، شاهد ارتقای کیفی و کاهش هزینه ها باشیم.
محبی نژاد توضیح داد: قطعاتی که با فناوری متالوژی پودر تولید می شوند، با ترکیب های مختلف پودر و فلز می توانند به آلیاژهای مختلف تبدیل شوند؛ با این روش، دقت تولید بالاتر از سایر شیوه هاست.
وی ادامه داد: قطعات تولیدی با این فناوری دارای مشخصات فیزیکی و عملکردی بهتری اند و ضایعات در این شیوه تولید حدود صفر است؛ همچنین سرعت ساخت قطعات پیچیده در این شیوه بسیار بالاست.
وی خاطرنشان ساخت: استفاده از این فناوری در قوای محرکه و موتور خودروها، قطعات کنترلی مکانیکی موتورهای جدید، میل بادامک های توخالی، شاتون و قطعات چرخ دنده ای خاص، همچنین در فناوری ترمزها رو به افزایش است.
این مقام صنفی تصریح کرد: 70 درصد کاربرد این فناوری در صنعت خودروسازی است و در ایران نیز علاوه بر این بخش، در صنایع برقی و لوازم خانگی نیز استفاده می شود.
وی بار دیگر با یادآوری اعمال استانداردهای 22 گانه جدید خودرویی، تاکید کرد: پیش نیاز همه اینها، ارتقای توان قطعه سازان داخلی و رقابت پذیری این صنعت بوده که یکی از محرک های آن، برگزاری همایش های اینچنینی با شرکای خارجی است.
 ششمین همایش بین المللی «متالورژی پودر» دیروز با حضور نمایندگانی از 10 کشور جهان در شهر اصفهان برگزار شد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودروسازان صنعت قطعه سازان صنعت خودرو انجمن قطعه سازان ضعف فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۹۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار سند تحول قوه قضاییه برای ارزیابی ادله در محاکم

سند تحول قضایی برای رفع مشکل در ارزیابی ادله به عنوان یکی از علت‌های ایجاد مانع غیرمتقن بودن برخی آراء و تصمیمات قضایی، راهبرد "دسترسی برخط به پایگاه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی و ضابطان" را در نظر گرفته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، توسعه امکان استعلام برخط قضات از پایگاه‌های اطلاعاتی حاکمیتی مانند مکان‌یابی مخابراتی، اطلاعات بانکی، تصاویر دستگاه‌های خودپرداز، مراکز درمانی و ترددهای شهری راهکار سند تحول برای استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین در تحصیل و ارزیابی ادله است.

بر اساس سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه، "غیرمتقن بودن برخی آرا و تصمیمات قضایی"، "اطاله در فرآیند دادرسی" و "اجرای ناقص و دیرهنگام برخی از احکام" سه چالش یا مانعی است که در مسیر تحقق مأموریت اول قوه قضائیه در زمینه "رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومات" قرار دارد.

همچنین پنج عامل "تعارض، ابهام و نقص قوانین و مقررات"، "نقص در زمینه‌های مؤثر برای صدور آرا و تصمیمات متقن"، "خطای برخی از نظرات کارشناسی"، "استفاده حداقلی از فناوری‌های نوین در تحصیل و ارزیابی ادله" و "روزآمدنبودن بخش‌هایی از نظام و فرآیند‌های دادرسی متناسب با قضای اسلامی" علت‌هایی‌ است که در سند تحول برای وجود مشکل "غیرمتقن بودن آراء و تصمیمات قضایی" شناسایی شده است.

مدیران قضایی مکلف به پیاده‌سازی "سند تحول قضایی" هستند

راه‌حل رفع مشکل استفاده حداقلی از فناوری‌های نوین در تحصیل و ارزیابی ادله در سند تحول

سند تحول قضایی برای رفع مشکل استفاده حداقلی از فناوری‌های نوین در تحصیل و ارزیابی ادله به عنوان یکی از علت‌های ایجاد مانع غیرمتقن بودن برخی آراء و تصمیمات قضایی، راهبرد "دسترسی برخط به پایگاه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی و ضابطان" را در نظر گرفته است.

راه‌حل اجرایی این راهبرد توسعه امکان استعلام برخط قضات از پایگاه‌های اطلاعاتی مراجع حاکمیتی از قبیل مکان‌یابی مخابراتی، اطلاعات بانکی، تصاویر دستگاه‌های خودپرداز، مراکز درمانی و تردد‌های شهری است.

متولی اجرای این راهکار، مرکز آمار و فناوری اطلاعات، دادستانی کل کشور و دادگستری استان‌ها هستند و مهلت اجرای آن تا پایان سال 1404 است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • راهکار سند تحول برای استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین
  • راهکار سند تحول قوه قضاییه برای ارزیابی ادله در محاکم
  • تِراِشتگن: نداشتن فناوری خط دروازه شرم‌آور است
  • راهکار سند تحول برای استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین در تحصیل و ارزیابی ادله
  • ساخت و بازسازی ۴۲۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • ساخت و بازسازی 42۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • مرمت و بهسازی ۷۳ قطعه آببندان در مازندران
  • پنج دهه تلاش، 14 هزار نفر اشتغال و تولید سالانه 58 میلیون قطعه خودرو در کروز
  • بومی سازی بیش از ۴ هزار قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس