Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@04:05:18 GMT

نقض حقوق یمنی‌ها در عربستان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۰۵۲۱

هر روز شهروندان یمنی در کشور خود هدف حملات نظامیان سعودی قرار می‌گیرند. خصومت و دشمنی ریاض علیه یمنی‌ها محدود به این حملات نمی‌شود. این خصومت دامن کارگران یمنی مقیم عربستان را نیز گرفته است.

ریاض سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای علیه کارگران یمنی اعمال می‌کند. این کارگران به صورت دوره‌ای از عربستان اخراج و به یمن رانده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"علی العمرانی" سفیر یمن در اردن با انتقاد از سیاست سعودی در بیرون راندن یمنی‌های مقیم عربستان گفت: سیاستی که ریاض درباره کارگران یمنی در پیش گرفته راهبرد خوبی درقبال یمن نیست حتی در زمان صلح"

وی در صحفه فیسبوک خود نوشت: عبدربه منصور هادی رئیس جمهور (مستعفی) کمیته‌ای برای رسیدگی به مسئله اخراج کارگران یمنی از عربستان تشکیل داد تا با مقامات ریاض در این زمینه مذاکره کنند، اما نتیجه کار این کمیته "هیچ" بوده است.

نشریه "میدل ایست آی" ماه گذشته طی گزارشی اعلام کرد: مقامات سعودی ده‌ها هزار یمنی را از عربستان اخراج و به یمن بازگردانده‌اند. این اقدام عربستان همزمان با اجرای قانون جدید کار صورت گرفته است. بر اساس این قانون فرصت‌های شغلی از کارگران خارجی گرفته می‌شود، این اقدام در راستای برنامه‌های اقتصادی سند چشم انداز ۲۰۳۰ محمد بن سلمان ولیعهد عربستان است.

این نشریه نوشت: سیاست‌های اقتصادی ۲۰۳۰ ریاض تاثیرات بسیار منفی بر وضعیت کارگران یمنی مقیم عربستان به جای خواهد نهاد، زیرا هزینه اقامت ماهانه آنان در این کشور افزایش خواهد یافت. به علاوه، سیاست‌های جدید شغلی، امنیت کاری کارگران خارجی را به خطر می‌اندازد. برخی منابع پیشتر از اقامت سه میلیون یمنی در عربستان خبر داده بودند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عربستان یمن رئیس جمهور قانون سند چشم انداز یمن سعودی نقض حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی با بازنشر ویدئویی از خشونت پلیس آمریکا بر علیه دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی، در این نوشته خود آورده است: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی#فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص #حقوق_بشر، # حقوق_زنان و # آزادی_بیان را ندارند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند+ فیلم