Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@23:15:11 GMT

همدان به فهرست مقصدهاي گردشگري چک اضافه مي شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۱۲۷۶

همدان به فهرست مقصدهاي گردشگري چک اضافه مي شود

خبرگزاري آريا - همدان- ايرنا- سفير جمهوري چک در ايران خواستار ارتباط گردشگري بين همدان و کشور مطبوعش شد و گفت: استان همدان به دليل ظرفيت هاي گسترده، به فهرست مقصدهاي گردشگري کشور مطبوعش اضافه مي شود.

به گزارش ايرنا، `سواتوپلک چومبا` شامگاه سه شنبه در ديدار با فعالان اقتصادي استان همدان افزود: از کودکي آوازه شهر بوعلي سينا و غار عليصدر يعني همدان را شنيده بودم و امروز فرصتي فراهم شد تا به اين استان سفر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه همدان جاذبه هاي زيادي براي گردشگري دارد، افزود: يکي از وظايف ما در سفارتخانه پشتيباني از روابط سياسي و اقتصادي است و جاي خوشبختي است که نام جمهوري چک در ايران يک نام خوب و شناخته شده است.
وي اظهار کرد: از سال 1920 بين ايران و جمهوري چک روابط تجاري وجود دارد و بسياري از فعالان اقتصادي براي فعاليت هاي زيربنايي از جمهوري چک به ايران سفر کردند.
سفير جمهوري چک در ايران ادامه داد: جمهوري چک چهارمين کشوري است که ماشين آلات صنعتي و لوازم خانگي به ايران صادر کرده است.
وي با بيان اينکه سالانه يک ميليون و 300 هزار دستگاه خودرو در جمهوري چک توليد مي شود، ادامه داد: بخشي از آن فولوکس واگن است که در حال رايزني براي وارد کردن اين صنعت به ايران هستيم تا اين خودرو به ايران وارد و در اين کشور نيز توليد شود.
سفير جمهوري چک اظهار کرد: بسياري از ماشين آلات نساجي در کشورمان داريم که مي شود آنها را به ايران صادر کرد و بايد قراردادهاي قبلي را با ايران احيا کرد.
وي با بيان اينکه ماشين آلات قدرتمندي براي معادن در جمهوري چک وجود دارد، افزود: بسياري از شرکت هاي اقتصادي جمهوري چک آماده آمدن به ايران هستند و جاي کار براي فعاليت اقتصادي زيادي در اين کشور وجود دارد و پشتيباني هايي هم داريم و رايزني هاي دو کشور در اين زمينه فعال است.
وي ادامه داد: در حال پيگيري ايجاد يک اعتبار بين دو اتاق بازرگاني هستيم و هيچوقت پيگيري خود را متوقف نمي کنيم تابه نتيجه لازم برسيم.
وي يکي از مشکلات را ارزهاي بين المللي ذکر کرد و افزود: نبود پشتيباني سيستم بانکي بين المللي براي ما مشکل است و بايد بررسي کرد که چگونه ارز را به ايران آورد.
رئيس اتاق بازرگاني استان همدان نيز در اين نشست گفت: آمادگي صادرات محصولات کشاورزي و صنايع دستي را به جمهوري چک داريم.
علي اصغر زبردست افزود: استان همدان يکي از قديمي‌ترين استان‌هاي کشور است که سابقه آن به 2500 سال پيش از ميلاد مي‌رسد و به عنوان اولين پايتخت مادها و هخامنشيان در غرب کشور مطرح است.
وي اضافه کرد: بيشترين فعاليت اقتصادي مردم استان همدان شامل کشاورزي و دامداري است و با توجه به معادن بسيار غني موجود در آن، سومين استان معدني کشور به شمار مي‌آيد.
رئيس اتاق بازرگاني همدان افزود: از نظر نوع و تنوع معدني، 24 نوع از معادن مختلف در استان همدان وجود دارد و از نظر جاذبه هاي تاريخي و گردشگري نيز در رده پنج استان اول کشور قرار گرفته است.
زبردست به تنوع کشت محصولات کشاورزي استان همدان اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزي آمادگي صادرات محصولات باغي و خشکبار به جمهوري چک وجود دارد.
رئيس اتاق بازرگاني استان همدان اضافه کرد: مسئولان استان همدان از سرمايه گذاري خارجي پشتيباني مي‌کنند و آماده‌اند که در زمينه‌هاي فولاد، بلور و کريستال از فعالان اقتصادي جمهوري چک بهره بگيرند.
7523/2090
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در رابطه با قرارداد‌های آتی تک سهم تاکنون بیش از ۳۰ نماد در بازار ابزار‌های نوین خودمان در قالب قرارداد آتی تک سهم شروع به کار کردند نکته‌ای که وجود دارد این است که omsهای متنوعی بتوانند اضافه شوند در حال حاضر دو تا از oms مجوز گرفتند به مرور که چند oms دیگر هم اضافه شوند به امید خدا ما نماد‌های پایه‌ایی که بخواهند در بازار قرارداد آتی تک سهم فعالیت داشته باشند را اضافه خواهیم کرد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: فکر می‌کنم به امید خدا تا پایان سال بتوانیم به بیش از ۴۰ نماد به عبارتی حداقل نماد‌هایی که گردش بالایی دارند این فرآیند را افزایش دهیم.

گودرزی در رابطه با اهمیت قرارداد آتی تک سهم هم بیان کرد: دو طرفه شدن بازار مهم‌ترین فاکتور و عامل ایجاد این بازار است و فکر می‌کنم بازار آتی تک سهم می‌تواند کمک شایانی کند که حتی در بازار نزولی هم معامله‌گران سود داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»