Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: علی محمد زارع رئیس موزه هنرهای معاصر تهران در مراسم افتتاحیه هفته فیلم فرانسه گفت: این سوّمین بهاری‌ست که سینماتک موزه‌ هنرهای معاصرتهران و بخش فرهنگیِ سفارت فرانسه در تهران برنامه‌ای مشترک برگزار می‌کنند و خوشحالیم که آقای ژان میشل فرودون، سردبیر سابق مجله‌ کایه‌دو سینما، این بار هم مهمان ما هستند تا در ادامه‌ مسیری که از 3 سال پیش آغاز کرده‌اند مخاطبانِ جدّی ایرانی را از خلال انتخاب‌هایی، که هر بار سنجیده‌تر و تخصّصی‌تر می‌شوند، با سینمای فرانسه آشنا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




زارع در ادامه افزود: این توالی و استمرار  خود از ارتباطی پویا و توفیقِ نسبیِ طرفین (برگزارکنندگان و مخاطبان) در دستیابی به زبانِ مشترک خبر می‌دهد که در نتیجه‌ آن تجربه‌ هم‌کاری هر بار آسان‌تر و مفیدتر می‌شود. امید که برنامه‌ حاضر بتواند با نمایشِ طیفی متنوع از آثار در خور توجه سینمای فرانسه و برگزاری جلسات نقد و بررسی با حضور منتقدی کاردان، سهمی ــ ولو کوچک ــ در شناساندنِ این سینما ایفا نماید.
فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در ایران در این مراسم گفت: هفته سینمای فرانسه دارد به یک سنت بهاری در شروع سال جدید در سینمای فرانسه تبدیل می‌شود و با سومین دوره‌ سینمای فرانسه در سینماتک موزه هنرهای معاصرتهران، سنتی زیبا به بلوغ می‌رسد.
سفیر فرانسه در ادامه افزود: یک هفته با ژان میشل فرودون برای این که هر بهار، به همراه سینماتک، پنجره‌ای بر سینمای فرانسه بگشاییم. بدین‌سان هر دوره درونمایه‌ای جدید و راهی نو بر سطوح مختلف هنر هفتم را ارائه می‌دهد. همچنین این هفته سهم بسزایی در شناساندن هرچه بیشتر سینمای فرانسه، تنوع، غنا و پیچیدگی آن به طرفداران کثیر سینما در ایران دارد.
ایران کشوری‌ست با سنت سینمایی غنی، شناخته شده با استعداد وصف‌ناشدنی کارگردان‌ها، بازیگران، گروه‌‌های فنی و تولیدکنندگانش، که در تمامی جشنواره‌های جهانی، و با وقارترین آن‌ها یعنی فستیوال کن، شاهد موفقیت پیاپی ایشان هستیم. در این زمینه، نقش ژان میشل فرودون و سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران در شناساندن سینمای فرانسه در هارمونی کامل است با درونمایه‌ "هفته‌ 2018" که دقیقا به موضوع انتقال دانش می‌پردازد.
فرانسوا سنمو در پایان افزود: بدین ترتیب با مسائل مربوط به تعامل، جابجایی، به اشتراک گذاری و آموزش، ایرانیان علاقمند به سینما می‌توانند با گنجینه‌های خارق‌العاده‌ سینمای فرانسه آشنا شوند. انتقال دانش، به همان اندازه که در روایت به منحصه‌ ظهور می‌رسد، در رابطه‌ میان راویان و تماشاگران نیز با تمامی افق‌های نوین پیش رو بسط پیدا می‌کند.

منبع: هنرآنلاین برچسب ها: هفته سینمای فرانسه ، موزه هنرهای معاصر ، سفارت فرانسه

منبع: خرداد

کلیدواژه: هفته سینمای فرانسه موزه هنرهای معاصر سفارت فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۱۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان کرمانشاه گفت: باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدعلی زورآوند امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، با تداوم شرایط پایدار در منطقه، طی امروز و فردا (یکشنبه) پدیده قابل توجهی برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای نسبتاً قوی و ناپایدار از اواسط روز دوشنبه تا پایان هفته، جو منطقه را تحت تأثیر گرفته به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه مذکور که در روزهای دوشنبه و سه شنبه، بارش‌هایی غالباً به صورت رگبارهای بهاری و بیشتر برای نواحی غربی و جنوبی استان در پی خواهد داشت.

زورآوند ادامه داد: این سامانه از روز چهارشنبه تقویت می‌شود و به تدریج سبب گسترش بارندگی به همه نقاط استان خواهد شد.

وی گفت: دمای روزانه هوا تا روز دوشنبه تغییرات چندانی نخواهد داشت و از روز سه شنبه تا پایان هفته به تدریج و به شکلی محسوس کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 748445

دیگر خبرها

  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم