Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سیروس ابراهیمی امروز در جلسه ستاد خدمات سفر لرستان با اشاره به انسجام دستگاه‌ها در ایام نوروز اظهار داشت: حضور دستگاه‌های امدادی و اورژانسی در سطح جاده‌های استان خوب بود و شهرداری‌ها نیز نقش مهمی در جذب و ماندگاری گردشگران داشته‌اند.

مشاور استاندار لرستان در امور میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عنوان کرد: ضعف مدیریت در آبشارهای نوژیان، گریت و بیشه، برخی از ناهماهنگی‌های ایمنی، نبود حداقل امکانات برای مسافران آبشار نوژیان که باید سرمایه‌گذاری لازم در این راستا انجام شود در ایام نوروز به چشم آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی اظهار داشت: ایام نوروز در خرم‌آباد شاهد گره‌های ترافیکی بودیم که مشکلاتی برای مسافران ایجاد کرده بود و باید با برنامه‌ریزی مناسب در این راستا گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه در جاده‌های فرعی استان لرستان مشکلات جدی وجود دارد و باید فکری اساسی در این راستا اندیشیده شود. گفت: زیرساخت‌های استان ما با این حجم مسافر که امسال شاهد بودیم همخوانی ندارد و امسال رشد قابل‌توجهی در حوزه جذب گردشگران داشته‌ایم.

مشاور امور گردشگری استاندار لرستان با اشاره به اینکه آبشار بیشه جمعیت زیادی را پذیرا بود اما زیرساخت آن برای یک‌دهم کافی نیست و باید سرمایه‌گذاری کلانی در این راستا انجام گیرد، بیان کرد: ۳۱۵ هزار نفر شب در مرکز آموزش‌وپرورش و حدود ۲۰۰ هزار نفر در خانه‌های مسافر و چادرهای مسافری اقامت داشته‌اند و تحلیل مالی نشان از گردش مالی بیش از ۶۰ میلیارد تومانی در ایام نوروز دارد و رشد فروش صنایع‌دستی امسال دو برابر شده است.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۱۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه بهترین شرکت‌کننده و نشان آبی آسمانی فیاپ از جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان به مهدی آشنا عکاس ایرانی رسید.

جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان از ۲۶ مارچ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۷ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد که دارای مجوز (پاتروناژ) فدراسیون هنر بین‌المللی فیاپ است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۸۸ با تصویب قطعنامه‌ای روز ۲۱ مارس را با عنوان فرهنگ صلح به عنوان روز جهانی «نوروز» به تصویب رساند و در تقویم خود جای داد. از این پس نوروز به‌عنوان یک مناسبت بین‌المللی به رسمیت شناخته شد.

در اطلاعیه دفتر روابط عمومی مجمع عمومی سازمان ملل آمده‌است که امروزه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، سایر کشورهای آسیای میانه و قفقاز، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، هند، در منطقه بالکان، آلبانی و مقدونیه، حوزه دریای سیاه و خاورمیانه آغاز فصل بهار را با سنت باستانی عید نوروز که تاکیدی است بر زندگی در هماهنگی و تعادل با طبیعت، جشن می‌گیرند.

جشنواره بین المللی عکس «نوروز» نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

کد خبر 6091942 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • آموزش نیروهای واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • بخش قابل توجهی از یهودیان از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام بیزاری کرده‌اند
  • گره اندر گره
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست
  • کمبود پارکینگ از مشکلات اصلی ترافیک سنندج است
  • سکوهای ورزشگاه آزادی با هواداران پرسپولیس قرمز شد +فیلم
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد