Web Analytics Made Easy - Statcounter

بحث مخالفت با ارتش در میان جوانان انقلابی طرفداران زیادی داشت. اوضاع ارتش خوب نبود و رواج این بحث‌ها، بلاتکلیفی و دلهره ارتشی‌ها را بیشتر می‌کرد. امام مخالف انحلال ارتش بودند و می‌گفتند که قصد از کنار زدن ارتش این است که پس از آن سراغ روحانیت و مردم و انقلاب بروند. با این پیام شعار انحلال ارتش کنار گذاشته شد

 

به گزارش جماران؛ متن پیام امام خمینی (س) به ملت ایران و اعلام روز ارتش بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم‌

26 فروردین 58/ 17 جمادی الاولی 99

ملت شریف و مبارز ایران- وفقهم الله تعالی‌

با اهدای سلام و سپاس از مجاهدات خستگی ناپذیر شما ملت شجاع که اهداف مقدس اسلام را تا آستانه پیروزی رساندید و دست خیانتگران داخلی و خارجی را با خواست خدای بزرگ قطع کردید، لازم است به تذکرات زیر توجه نمایید:

1- روز چهارشنبه 29 فروردین روز ارتش اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش محترم در این روز در شهرستانهای بزرگ با سازوبرگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرزهای کشور اعلام نمایند.

2- ملت ایران موظفند از ارتش اسلامی استقبال کنند و احترام برادرانه از آنان نمایند. اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامی است، و ملت شریف لازم است آن را به این سِمت رسماً بشناسند و پشتیبانی خود را از آن اعلام نمایند. اکنون مخالفت با ارتش اسلامی که حافظ استقلال و نگهبان مرزهای آن است جایز نیست. ما و شما و ارتش، برادرانه باید برای حفظ و امنیت کشورمان کوشش کنیم و به شرارت اشرار و اختلال مفسدین خاتمه دهیم.

3- افراد ارتش موظفند در داخل ارتش حفظ نظم و سلسله مراتب و ضوابط را بکنند. توجه ننمودن به این مسائل موجب ضعف ارتش اسلامی می‌شود و نظام را از هم می‌پاشد. سربازان و درجه داران و افسران موظفند سلسله مراتب را حفظ و مراعات کنند؛ چنانچه روسای فوق موظفند با ارتش به طور محبت و برادری رفتار نمایند و از دیکتاتوری که در رژیم طاغوت بود اجتناب نمایند. ارتش اسلامی باید با حفظ سلسله مراتب و نظام صحیح اسلامی و اطاعت کامل زیردست از ما فوق و رعایت کامل ما فوق از زیردست، اداره شود. تخلف از این امر ضد انقلاب است و مورد مواخذه خواهد بود.

4- افراد خارج از ارتش حق ندارند در امر ارتش دخالت کنند و ارتشی را در داخل ارتش یا خارج بدون مجوز دستگیر کنند. اگر شکایتی دارند یا اطلاع از مجرمیت کسی دارند، روی موازین شرعی و قانونی رسیدگی خواهد شد. دخالت بیجا در داخل ارتش موجب ضعف آنان می‌شود و مخالف انقلاب اسلامی است.

5- این قشر از ارتش که در خدمت اسلام و ملت هستند و وفاداری خود را از جمهوری اسلامی اعلام نمودند، اگر خدای نخواسته در رژیم طاغوتی خلاف و گناه صغیره کرده‌اند، با برگشت به سوی خدای تعالی و جمهوری اسلامی مورد عفو خداوند رحمان و عفو ملت شریفند، و این جانب نیز آنان را عفو کردم. امید است آنان با دلگرمی و اعتماد به خدا و ملت شریف به خدمت خود صادقانه ادامه دهند و با قدرت در پادگانهای خود مستقر شوند. از خداوند تعالی عظمت اسلام و مسلمین و هدایت جوانان فریب‌خورده‌ای را که می‌خواهند در صفوف مسلمانها تفرقه بیندازند خواستارم، و هوشیاری ملت را در مقابل توطئه‌های غیر اسلامی امیدوار. و السلام علیکم و رحمه الله.

روح الله الموسوی الخمینی‌

 

جلد ۷  صفحه ۲۰ تا صفحه ۲۱ انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال روز ارتش امام خمینی و ارتش روز ارت ارتش در ابتدای انقلاب موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات نظامی در رژه امروز ارتش لرزه بر جان دشمنان انداخته است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری در پیامی ضمن تبریک به مناسبت روز ارتش، این نهاد را محترم و دلیر دانست و اظهار کرد: ارتش جان مایه تمام رشادت‌هایی است که می‌توانیم در یک نیروی جان بر کف، ایثارگر و از خود گذشته ببینیم.

فخاری گفت: از ۲۹ فروردین ماه سال ۱۳۵۹ که امام خمینی (ره) این روز را به نام ارتش نامگذاری کرده اند، تاکنون شاهد پایمردی‌های این نهاد ارزشمند هستیم و امروز رژه افتخار این عزیزان مایه مباهات، عزت، غرور ملی و سرفرازی همه ایرانیان و تجهیزات نظامی آنان لرزه‌ای بر جان دشمنان شده است.

استاندار تهران با بیان اینکه حفظ استقلال کشور و دفاع از مرزها را مدیون خدمت جانانه و بی منت ارتش عزیز هستیم عنوان کرد: بدخواهان و بد اندیشان این نظام و انقلاب بدانند، ارتش مقتدر ایران اسلامی در حالی که در قله‌های بلند اقتدار ایستاده خار چشم دشمنان این ملت و مرز و بوم است.

وی در ادامه با تبریک روز ارتش به تمام ارتشیان غیور و خانواده‌های صبورشان و مردم استان تهران بیان کرد: از خداوند متعال برای ارتش جمهوری اسلامی ایران، عزت روزافزون، اقتدار پایدار و سربلندی همیشگی و خدمت به کشور برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب را مسئلت دارم.

کد خبر 6080950

دیگر خبرها

  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • پیام استاندار البرز به مناسبت روز ارتش
  • تجهیزات نظامی در رژه امروز ارتش لرزه بر جان دشمنان انداخته است
  • هرجا مظلومی از ما درخواست کمک کند به او کمک می‌کنیم
  • مقاومت اسلامی برای دفاع از کیان اسلام برخاسته است
  • هرجا مظلومی از ما درخواست کمک کند به آنها کمک می‌کنیم
  • پلمب اماکن غیرمجاز دندانپزشکی و ماساژدرمانی در اردبیل
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز متدین‌تر و کارآمدتر از همیشه است
  • پیام استاندار خراسان جنوبی و رئیس شورای تأمین استان به مناسبت "روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی ایران"
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز ارتش