Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@16:52:57 GMT

پویش مردمی شبکه سازی ظرفیت‌های اقتصادی روستا محور

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۱۹۹۳

داوود نام‌آور دبیر آموزش و ترویج قرارگاه جهادی رویش از راه‌اندازی پویش مردمی برای شبکه سازی استفاده از ظرفیت اقتصادی روستا محور خبرداد.

وی افزود: در حال حاضر بدون شک تقویت هوشمندانه ظرفیت‌های تولیدی یکی از مهم ترین و اساسی‌ترین راهکارها در جهت برون رفت از وضعیت فعلی اقتصاد کشور به شمار می‌رود.

نام‌آور افزود: گفتمان جدیدی در حوزه اقتصاد کشور پس از طرح کلید واژه اقتصاد مقاومتی در اواخر دهه 80 توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، به وجود آمد و تلاش فراوانی برای تبیین این مهم صورت گرفت و همزمان با تاکیدات معظم له قرارگاهی با تمرکز بر تقویت ظرفیت‌های اقتصاد کوچک و مردم محور ایجاد شد،‌ اما این قرارگاه در سال 96 فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز کرد و هم اکنون که در آستانه سالگرد تاسیس این مرکز قرار گرفته‌ایم به بخشی از فعالیت آن اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


1.شناسایی،توسعه و شبکه سازی ظرفیت های اقتصادی بوم روستا با محوریت مناطق محروم 
2.توانمند سازی و دانش بنیان کردن ظرفیت موجود در واحد های کوچک تولیدی
3. برسی چالش ها ،مسائل و مشکلات اقتصاد های روستا محور با مرکزیت واحد های تولیدی کم بهره 
4.ترویج کار افرینی روستایی و ترغیب مردم در جهت بازگشت به روستا (مهاجرت معکوس)
5.شناشایی جوانان نخبه روستایی و به کار گیری این دوستان جهت مشاوره و کارشناسی بافت‌های اقلیمی مشابه

وی ادامه داد: تقویت ظرفیت های اقتصادی روستا محور توسط روستاییان با مشارکت حداکثری مردم و تعامل با دستگاه های زیربط می توانند گامی مهم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.
قرار گاه جهادی رویش وظیفه خود می‌داند تا در این راستا  از هیچ تلاشی در جهت پیگیری مطالبات مردمی دریغ ننماید.

وی بخشی از فعالیت این قرارگاه را به شرح زیر ذکر کرد:

۱:برگزاری کارگاه های بهبود تولیدات دامی با همکاری سازمان بسیج سازندگی
۲:کارگاه های مشاوره مشاغل در بیش از صد روستای مرزی
۳:کارگاه های بهینه سازی تولیدات کشاورزی
۴:پرداخت وام های اشتغال قرض الحسنه توسط خیرین استان ها
۵:تجهیز فنی واحد های سنتی تولیدات دامی و راهکارهای صنعتی سازی و...
۶:احیای صنایع دستی استان ها و برگزاری نمایشگاه های عرضه موقت در مراکز استان
۱:برگزاری کارگاه های آموزش بهبود تولیدات دامی در بیش از ۱۵ استان که به گفته شرکت کنندگان در این جلسات بهره وری در واحد‌های کوچک دامی بین ۱۵ تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است
۲:برگزاری کارگاه های آموزش کشاورزی دانش بنیان در جهت افزایش میانگین بهره وری و مدیریت مصرف آب که طی بازدیدهای میدانی کارگروه پژوهش بیش از صد هکتار زمین که به علت کمبود آب رها شده بود به زیر کشت های دانش بنیان و گلخانه ای رفتند
۳:احیای صنایع دستی استان ها و آموزش این مهارت ها به نسل جوان و هدایت تولیدات خانگی به سمت صنایع کوچک و تکمیل سیکل تهیه،تولید و بسته بندی
۴:پرداخت وام های اشتغال زایی به ارزش کلی ۲۰۰ میلیون تومان که منجر به ایجاد و راه اندازی بیش از ۸۰ واحد تولیدی کوچک با محوریت مناطق مرزی شد. تمامی این منابع مالی توسط خیرین  کشورمان تامین شد.
۵:ایجاد شبکه های دسترسی بین تولیدکنندگان همگن و غیررسمی که نقش به سزایی در تولیدات کشور دارند
۷:ایجاد شبکه های منسجم آموزش در جهت پیگیری و آموزش افرادی که برای اولین بار قصد شروع فعالیت های تولیدی دارند.

نام آور یادآور شد: در پایان از کلیه علاقه مندان،صاحب نظران و پژوهشگران دعوت می شود تا با مشارکت ما را در توسعه و تعمیق اهداف مجموعه یاری نمایند .

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نقش مهم آموزش در حفظ و توسعه صنایع دستی، گفت: آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری سازی در این حوزه است. - اخبار استانها -

مریم جلالی دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم، اظهار داشت: صنایع دستی علاوه بر آن که می‌تواند منتقل کننده فرهنگ یک منطقه باشد، نقش مهمی نیز در اشتغال‌زایی و تولید ثروت دارد.

وی ادامه داد: لازمه اشتغال‌زایی و تولید ثروت در این حوزه آموزش در جهت بازاریابی و تجاری‌سازی است که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح به آن دست یافت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت حفظ و احیای صنایع دستی و آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ و صنایع دستی مناطق خود، تصریح کرد: احیای این صنایع با هدف ایجاد ثروت و معرفی هر چه بیشتر آن از جمله وظایف ما است.

جلالی دهکری ایجاد خانه‌های صنایع دستی را راهکاری در جهت تحقق این موضوع عنوان کرد و گفت: امیدواریم با کمک بخش خصوصی و ظرفیت‌های مردمی بتوانیم خانه‌های صنایع دستی را ایجاد و توسعه دهیم و آنها را محلی به منظور آموزش، نمایش و عرضه محصولات صنایع دستی تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: نسل جوان با پیوند نسلی می‌تواند دانشی که سینه به سینه در دل اجداد و بزرگان ما وجود دارد را به عرصه دانش، محل تحصیل و آموزش و پرورش منتقل کند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند