Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@23:47:37 GMT

خاوری با حمایت کدام مسئول از کشور فرار کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۲۲۷۷

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟

مطالعات حاکی از آن است که در حال حاضر هفت کشور آلبانی، بوتان، نپال، پاراگوئه، ایسلند، اتیوپی و جمهوری دموکراتیک کنگو، صددرصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بر اساس جدیدترین داده‌ها، اکنون هفت کشور از سراسر جهان تقریباً تمام برق مورد نیاز خود را از منابع انرژی تجدیدپذیر تأمین می‌کنند. آلبانی، بوتان، نپال، پاراگوئه، ایسلند، اتیوپی و جمهوری دموکراتیک کنگو بیش از ۹۹.۷ درصد برق مصرفی خود را با استفاده از انرژی‌های زمین‌گرمایی، آبی، خورشیدی یا بادی تولید می‌کنند.

داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) و آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (IRENA) همچنین نشان می‌دهد که ۴۰ کشور دیگر از سراسر جهان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ حداقل ۵۰ درصد برق مصرفی خود را از فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر تولید کرده‌اند که ۱۱ مورد آن‌ها کشورهای اروپایی هستند.

تأمین برق با باد، آب و خورشید شامل باد خشکی، ساحلی و فراساحلی، فتوولتائیک خورشیدی، نیروی خورشیدی متمرکز، برق زمین‌گرمایی و برق‌آبی مواردی از این قبیل است که استفاده هرچه بیشتر از آن‌ها، انتشار گازهای گلخانه‌ای بیشتری را متوقف می‌کند.

اسکاتلند، رکوردار تولید برق تجدیدپذیر در یک سال

فناوری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در اسکاتلند موفق شدند در سال ۲۰۲۲، معادل ۱۱۳ درصد از کل مصرف برق کشور را تولید کنند. این رقم رکوردشکن، نقطه عطفی در سفر اسکاتلند به‌سمت کربن‌صفر شدن خالص است و به وضوح پتانسیل عظیم منابع انرژی تجدیدپذیر را در سطح جهانی نشان می‌دهد. در حالی که تولید برق اسکاتلند تحت سلطه نیروی بادی قرار داشت، محققان پیش‌بینی می‌کنند که انرژی خورشیدی در دهه‌های آینده بر منابع برق جهانی تسلط پیدا خواهد کرد.

تسلط انرژی خورشیدی در آینده

طی سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌توجهی در بهبود نرخ بهره‌وری سلول‌های خورشیدی صورت گرفته است. کاهش هزینه‌های تجاری نیز موجب شده است که دانشمندان ادعا کنند انرژی خورشیدی به نقطه اوج غیرقابل بازگشتی رسیده است که تا سال ۲۰۵۰ آن را به منبع اصلی انرژی جهان تبدیل خواهد کرد. طبق این ادعا پیشرفت‌های تکنولوژیکی و اقتصادی گذار به انرژی پاک را نه‌تنها قابل دسترس، بلکه اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

انرژی خورشیدی گسترده‌ترین منبع انرژی روی زمین و جذابیت اقتصادی آن در چرخه افزایش سرمایه‌گذاری به سرعت در حال بهبود است. بنابراین این نقطه اوج خورشیدی برگشت‌ناپذیر جهانی با توجه به مسیرهای تکنولوژیکی که توسط سیاست‌های گذشته هموار شده، بدون نیاز به هیچ‌گونه سیاست‌های اقلیمی بیشتر طی شده است و انرژی خورشیدی به تدریج بر بازارهای جهانی برق تسلط پیدا خواهد کرد.

کد خبر 745424

دیگر خبرها

  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • کدام کشور با هوش مصنوعی بر خاورمیانه تسلط خواهد یافت؟
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • حمایت بورل از رژیم صهیونیستی
  • تخلیه ۵۰ خانوار روستا‌های کرمان به علت وقوع سیلاب
  • ریگی مسئول اول فرار از پرس در پرسپولیس
  • ادعای تازه سنتکام | آمریکا مسئول رهگیری چند تا موشک سپاه بود؟
  • ۶ فوتی و مصدوم بر اثر سیلاب در استان‌های جنوبی کشور