Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت تکواندوی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر زمینی برای ساخت مکان ورزشی ویژه تکواندو خراسان رضوی مشخص شده و تاکنون فقط ستون و فنداسیون آن تکمیل شده است. ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۲ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حسین حسین‌زاده؛ رئیس هیئت تکواندوی خراسان رضوی، با حضوردر تحریریه تسنیم، در مورد اقدامات و مشکلات موجود در هیئت تکواندو توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

تسنیم: هیئت تکواندوی خراسان رضوی تا چه تاریخی فعالیت‌های خود را در سال 97 برنامه‌ریزی کرده است؟

حسین‌زاده: فعالیت‌های هیئت تکواندوی خراسان رضوی در سه رشته پومسه، هانمادانگ و کیوروگی برنامه‌ریزی شده و پس از مدتی، هیئت فعالیت‌های خود را تا پایان سال برنامه‌ریزی می‌کند، این هیئت از ابتدای سال 97 تا امروز چندین فعالیت را اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسنیم: آیا هیئت تکواندوی خراسان رضوی از ابتدای سال جدید فعالیتی داشته است؟

حسین‌زاده: برگزاری چهار دوره آموزشی ویژه تیم‌های پومسه در دو بخش دختران و پسران در پنج رده سنی اعم از خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با حضور سرمربی تیم ملی و تشکیل نخستین کارگاه آموزشی خردسالان و نونهالان در دو بخش دختر و پسر در تیم کیوروگی از دو روز گذشته با حضور سرمربی تیم ملی از اقدامات هیئت از ابتدای سال بوده است.

برگزاری جلسه هماهنگی و دانش‌افزایی مربیان استان در بخش بانوان با همکاری آستان قدس رضوی و شرکت 137 نفر و همچنین برپایی جلسه هماهنگی و دانش‌افزایی استان در بخش آقایان با حضور بهترین مدرس‌های جهان و شرکت 132 نفر از عموم از سایر اقدامات هیئت بوده که در اوایل سال انجام شده است.

کارگاه آموزشی مربیان در بخش بانوان در رشته "پومسه" شکل گرفت، همچنین از خانواده‌های شهدای شاخص و مدافعان حرم، بازدیدی با عنوان بازدید نوروزی در اوایل سال داشتیم، از ابتدای سال سه بار بازدید از پیشکسوتان صورت گرفته و با شهرداری مشهد و اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز جلساتی برگزار شد.

تسنیم: هیئت تکواندوی خراسان رضوی در بخش استعدادیابی چه اقداماتی را انجام می‌دهد؟

حسین‌زاده: بخش استعدادیابی در هیئت تکواندوی خراسان رضوی به صورت برگزاری آزمون انجام می‌شود، در واقع هیئت این مورد را به صورت رندوم و گلخانه‌ای انجام نمی‌دهد و به دید علمی برگزار می‌کند، ورزشکاران تا رده مسابقات کشوری و استانی از مهارت کافی برخوردارند اما در بحث قهرمان هنوز جای کار هست.

استعدادیابی در دراز مدت می‌تواند بهتر پاسخگو باشد، ورزشکاران توسط پایگاه‌های استعدادیابی حتی در رده کمربندهای زرد، سبز و آبی نیز می‌توانند در اردوها شرکت کنند، اما توسط آزمون می‌توان آنها را تقویت کرد، به عنوان مثال، ورزشکاران مبتدی در کنار تکواندوکاران حرفه‌ای می‌توانند مهارت و تجربه کسب کنند.

پایگاه استعدادیابی برای جذب نیرو مناسب است، به عنوان مثال تاکنون 70 نفر توسط پایگاه استعدادیابی جذب شدند، مسئله حائز اهمیت، اقدامات هیئت برای پیشرفت این ورزشکار در بحث قهرمانی است، لازم به ذکر است که استعدادیابی در ورزش‌های رزمی مانند کاراته به دلیل درجه‌بندی آنها با سایر رشته‌ها  مغایرت دارد.

تسنیم: میزبانی می‌تواند مانند استعدادیابی عاملی تاثیرگذار بر جذب ورزشکار باشد؟ آیا توسط برگزاری میزبانی ورزشکاران مبتدی ارتقاء می‌یابند؟

حسین‌زاده: البته؛ میزبانی می‌تواند مانند کلاس آموزشی مفید و موثر باشد، هیئت تا سه سال گذشته هیچ جایگاهی در کشور نداشته و نخستین میزبانی آن در سه سال گذشته تشکیل شد، سال بعد سه میزبانی و سال گذشته نیز 7 میزبانی برگزار شد، هیئت تکواندوی خراسان رضوی برای بر عهده‌گیری میزبانی در سال جدید تلاش می‌کند.

تسنیم: با وجود برنامه‌های متعدد در هیئت تکواندوی خراسان رضوی، آیا بودجه این هیئت تأمین شده است؟

حسین‌زاده: بودجه کافی در اختیار هیئت تکواندوی خراسان رضوی وجود نداشته و حمایت‌های ناچیزی به هیئت تکواندوی خراسان رضوی تعلق می‌گیرد، در واقع هیئت درصدد ایجاد تعاملات برآمده و از این راه تمامی هزینه‌های خود را  پرداخت می‌کند.

تسنیم: با توجه به کمبود منابع مالی، هیئت تکواندوی خراسان رضوی مورد حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون تکوندو قرار می‌گیرد؟

حسین‌زاده: در هر صورت اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و فدراسیون تکواندو نیز بودجه کافی برای محقق سازی این امر ندارند، 54 رشته ورزشی در استان وجود داشته که رسیدگی به یکایک آنها دشوار است، اما در صورت حمایت این ارگان از هیئت، می‌توان بیشتر امیدوار شد.

تسنیم: چه مشکلاتی هیئت تکواندوی خراسان رضوی را با تهدید راکد شدن و یا کاهش تعداد ورزشکاران استان مواجه می‌کند؟

حسین‌زاده: مشکلات سخت‌افزاری مانند سالن ورزشی، می‌تواند برای هیئت تکواندوی خراسان رضوی دردسرساز باشد، در حال حاضر حدود 16 هزار ورزشکار پای ثابت  جزو ورزشکاران هیئت حساب می‌شوند اما مکانی برای تمرینات آنها وجود ندارد.

در حال حاضر زمینی با همکاری اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برای ساخت مکان ورزشی مشخص شده است، تاکنون تنها ستون و فونداسیون آن تکمیل شده است، پس از تشکیل مجمعی با حضور استاندار، معاون استاندار، شورای شهر مشهد، رئیس فدراسیون و سایر افراد در اردیبهشت‌ماه، قرار بر ساخت آن شده است، تاریخ ساخت و تکمیل خانه تکواندو هنوز مشخص نیست اما تاکنون 10 درصد کار انجام شده است،

هیئت تکواندوی خراسان رضوی این سالن ورزشی را باید با توان خود بسازد، تاکنون این هیئت با شهرداری و نظایر این ارگان‌ها برای در اختیار داشتن فضای ورزشی رایزنی داشته که این موضوع مشکلات بسیاری را به دنبال دارد، به عنوان مثال اصطکاک 400 تشک‌ و هزینه انتقال آنها در اثر رفت‌وآمدهای متعدد از مشکلات جابجایی هیئت از مکانی به مکان دیگر است.

تسنیم: در صورت وجود خانه تکواندو و برطرف شدن مشکلات منابع مالی، توسعه و تثبیت تکواندو را در استان و مدال‌آوری در بخش‌های مختلف را پیش‌بینی‌ می‌کنید؟

حسین‌زاده: فقدان مکان اختصاصی تعداد تمرینات را محدود کرده و کیفیت آنها را کاهش می‌دهد، هیئت تکواندوی خراسان رضوی در چند روز گذشته، میزبان دونفر شاخص جهانی بود، سرمربی تیم ملی پومسه و کیوروگی در استان حضور داشتند که بعد از ظهر آن روز قرار بر تشکیل کارگاه با حضور این دو نفر شد که به دلیل کمبود مکان ورزشی، یکی از آنها حذف شد.

سالن ورزشی هیئت تکواندوی خراسان رضوی 200 متری بوده و هر بار نمی‌توان به ارگان‌های مختلف رجوع کرد، چرا که سالن‌های آنها در طول 24 ساعت شبانه روز خالی نیست، برای همین مسابقات کشوری، برای یافتن مکان ورزشی مناسب و استاندارد، سختی‌های بسیاری وجود داشت.

گفت‌وگو از ثمر نمازی

انتهای پیام/ع

R41347/P1361/S6,1188/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: پایش محدوده سد کارده در روزهای اخیر انجام شد و تعدادی موتورتلمبه غیرمجاز برداشت آب نیز کشف شد.

محمدعلی نعمت نژاد افزود:  هم اینک میزان ذخیره آب موجود در سد کارده سه و ۹ دهم میلیون متر مکعب است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۶ و هفت دهم میلیون متر مکعب بود.

نعمت نژاد ادامه داد: در مجموع هم اینک حدود هفت درصد از حجم ذخیره تامین کننده آب مشهد شامل سدهای طرق، دوستی، ارداک و کارده آب دارد که رقم بسیار ناچیزی است و در شرایط سخت آبی قرار داریم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: میزان بارندگی در مشهد و استان طی سال آبی جاری از مهر ماه تا کنون نسبت به میانگین درازمدت حدود ۳۰ درصد کاهش دارد و امسال سیلابی برای ورود به سدها نداشته ایم.

نعمت نژاد افزود: با توجه به شرایط خشکسالی با هرگونه انشعاب غیرمجاز برخورد می شود و مدیریت مصرف نیز در این شرایط ضروری است.

خراسان رضوی هفت درصد گستره کشور را داراست که ۷۶ درصد آن خشک و بقیه دارای اقلیم نیمه خشک است، ۳۷ حوضه آبریز در خراسان رضوی وجود دارد که به دلیل برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی، این آبخوانها دچار افت شدید شده و ۳۴ محدوده از ۳۷ محدوده در حالت ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانکها از آفات بزرگ مسکن کشور است
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • دیار کویری خراسان، لب‌تشنه‌تر از همیشه