Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران در گفت و گو یا خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: برای همکاری دانشجویان ایرانی و فلسطینی زمینه های متفاوتی وجود دارد که می توانیم در آن ها تعامل داشته باشیم که یکی از این زمینه ها بحث پیمان اخوت میان دانشجویان ایرانی و فلسطینی است.

او تصریح کرد: امضای یادداشت تفاهم میان دانشگاه ها، همکاری میان دانشگاه ها در حوزه پژوهش، مبادله دانشجویان و ایجاد فضای همکاری به صورت دانشجوی حقیقی و مجازی در صورت باز شدن گذرگاه ها می تواند زمینه های تعامل را گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر قدومی با بیان اینکه باید پروژه های مطالعاتی و علمی مشترک میان دو کشور ایجاد شود افزود: نه تنها در حوزه مقاومت بلکه زمینه های متفاوتی برای همکاری وجود دارد و دو کشور می توانند در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز تعامل داشته باشند.

نماینده جنبش حماس در ایران خاطر نشان کرد: مردم ایران نسبت به جامعه ی فلسطین اطلاعات کمی دارند و تنها شناختی که از جامعه ی فلسطینی وجود دارد بحث مقاومت است که برای همکاری با جامعه فلسطین حوزه های متفاوتی وجود دارد و با توجه به زمینه ها و شناخت مناسبی که دو کشور از هم دارند همیشه احساس خوبی نسبت به کشور مقابل وجود دارد که اگر زمینه های همکاری گسترش یابد میزان محبت دو طرف نسبت به هم افزایش می یابد.

او ادامه داد: ما نیاز به همکاری بیشتری داریم تا بتوانیم یکدیگر را بهتر بشناسیم و نگاهی که جامعه فلسطین نسبت به مردم ایران به ویژه در خصوص مقاومت دارند نگاه مثبتی است و مردم فلسطین می دانند که ملت ایران همواره در کنار مقاومت فلسطین استاده اند و ما قصد داریم این نگاه مثبت را در جامعه فلسطین افزایش دهیم.

قدومی گفت: باید در فضای مجازی گروه هایی مشترک با حضور جوانان دو کشور ایران و فلسطین شکل گیرد و در خصوص موضوعات مربوط به جوانان دو کشور و فعالیت های آنان اقداماتی انجام شود اما با وجود گسترش فضای مجازی، تاکنون این گروه های مجازی مشترک تشکیل نشده است.

او افزود: ما می توانیم جلسات مفصلی را با حوانانی که نسبت به شبکه های اجتماعی آشنایی دارند، برگزار کنیم و آن ها را به جوانان فلسطینی لینک کنیم مثلا به عنوان یک پیشنهاد می توان یک گروه 10 نفره از دانشجویان دانشگاه آزاد در یک سالن جمع کرد و این افراد از طریق اسکایپ با همنوعان و جوانان فلسطینی در ارتباط باشند یا جلسات مشترکی در فضای مجازی با حضور جوانان دو طرف برگزار شود.

نماینده جنبش حماس ادامه داد: از مهمترین پیام های نامه ی رهبری به اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین این بود که نشان داد مسأله ی مقاومت تاچه حد نزد رهبران ایران حائز اهمیت است و این نامه در پاسخ به نامه ای بود که اسماعیل هنیه به مقام معظم رهبری فرستاده بود و در آن از حمایت های ایران از مقاومت مردم فلسطین تشکر کرده بود.

دکتر قدومی اظهار کرد: دومین پیامی که در این نامه حائز اهمیت بود این است که ملت و رهبر ایران تا زمان زوال و نابودی رژیم صهیونیستی، در کنار مردم فلسطین خواهند بود و این موضوع شامل حمایت های سیاسی، دیپلماتی و دیگر حوزه ها خواهد بود که این نشانگر پیوند عمیق میان برادران ایرانی و فلسطینی است.

نماینده جنبش حماس خاطر نشان کرد: این نامه نشانگر اجابت و لبیک بزرگ رهبری نسبت به ندا و درخواست ملت مظلوم فلسطین است که این پیام های قوی خشم رژیم صهیونیستی را برافروخته است و موجب افزایش روحیه ی معنوی مبارزان فلسطینی خواهد شد.

او افزود: ما اکنون در منطقه در قبال حل مشکلات خود عاجز و درمانده شده ایم و به جای اینکه همگرا باشیم در مباحث مختلف همچون نژادی و دینی یکدیگر را سرکوب می کنیم و اگر یک شبکه ی امنیتی و حمایتی یکپارچه ای در منطقه ایجاد می کردیم، آمریکا هرگز به خود اجازه ی تعرض به کشورهای منطقه را نمی داد.

قدومی گفت: ملت و مسولان فلسطینی حمله ی چند روز گذشته آمریکا و متحدان اروپایی آن به سوریه را محکوم می کنیم و آن را یک جرم آشکار به شمار می آوریم و برای ملت سوریه آرزوی امنیت و آرامش داریم و امیدواریم این خونریزی ها متوقف شود و محور مقاومت هر روز در منطقه قوی تر شود تا جلوی تجاوزها را بگیرد که این امر با تکیه بر اتحاد و همگرایی صورت می گیرد.

نماینده جنبش حماس تصریح کرد: رئیس جمهور کنونی آمریکا می تواند سفارت خود را به قدس منتقل کند اما انتظاری از ترامپ نمی رود و نمی توانیم رفتار او را پیش بینی کنیم و ممکن است انتقال سفارت به قدس عملیاتی شود اما تمام شهرهای اشغالی فلسطین برای ما اهمیت دارد و شهرهای اشغالی هم خون و برادر قدس هستند.

او ادامه داد: تصمیم احتمالی ترامپ را محکوم و رد می کنیم و از امت عرب می خواهیم با اقدامات عملی خود به مقابله با این تصمیم برخیزند و نباید واکنش ها به محکومیت محصور و بسنده شود.

قدومی افزود: تاکنون هیچ کشور عربی را ندیدم که در پی اظهارات ترامپ سفیر خود را از واشنگتن احضار کند هم چنین هیچ کشوری را ندیدم که در راستای این تصمیم خواستار تحریم کالاهای اسرائیلی باشد پس راه های زیادی برای مقابله با تصمیم ترامپ وجود دارد و تنها به لشگر کشی محدود نمی شود.

نماینده جنبش حماس با بیان اینکه ملت فلسطین قصد جنگ نداریم و هرگز در خصوص جنگ صحبت نمی کنیم اما راه های زیادی وجود دارد که آمریکا را به خاطر رفتارهای احمقانه مجازات کنیم و آمریکا باید فشار کشورهای منطقه را احساس کند اما تاکنون هیچ خطری برای آمریکا به وجود نیامد و در سیاست های آمریکا تغییری صورت نگرفته است.

خبرنگار: حمید انصاری

202

گروه مجازی نامه رهبری روحیه معنوی مبارزان فلسطین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گروه مجازی نامه رهبری روحیه معنوی مبارزان فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۲۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اردوی تیم ملی دانشجویان ایران با حضور 53 بازیکن

هشتمین اردوی اماده سازی تیم ملی دانشجویان ایران جهت شرکت در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی (به میزبانی ایران) و قهرمانی دانشگاه های آسیا (به میزبانی چین) از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه لغایت جمعه ۷ اردیبهشت به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.

طرفداری | بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی دانشجویان ایران در قالب دو گروه در تمرینات حضور خواهند یافت. 

بازیکنان دعوت شده گروه نخست ساعت ۰۹:۰۰ صبح روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت می بایست در استادیوم ۲۰ هزار نفری دانشگاه علم و صنعت حضور یافته و خود را به کادر فنی تیم ملی دانشجویان معرفی نمایند.

بازیکنان دعوت شده گروه دو‌ نیز می بایست ساعت ۱۵:۰۰ روز پنجشنبه ۶ ام اردیبهشت ماه در محل اردو حضور یافته و خود را به کادر فنی تیم ملی معرفی کنند.

لازم به ذکر است سرمربی تیم ملی فوتبال دانشجویان امیدرضا روانخواه بوده و آقایان اکبر بختیاری،  احسان وجدی، امید بیضاوی، کرامت صفرپور و علی گرزی اعضای کادر فنی تیم ملی دانشجویان را تشکیل می دهند. 

بازیکنان گروه نخست

۱. عرفان اسفندیاری
۲. امیر حسین آسیابان پور
۳. مهرشاد اسدی
۴. پارسا بقالیان زاده
۵. علی تهامی
۶. فیاض میردورقی 
۷. محمد مهدی زارع
۸. علی بهرامی
۹. مهدی صمدایی
۱۰. علی خدایی
۱۱. علی رحیمی
۱۲. علی اکبر رنجبر
۱۳. مصطفی جوادیان
۱۴. عرفان گلشنی
۱۵. میثم رضائی کیا
۱۶. سید پویا مختاری
۱۷. همایون افتخاری
۱۸. علی اصغر هوشمند
۱۹. محمد حسین صادقی
۲۰. علیرضا خدابخشی
۲۱. مهدی یوسفی
۲۲. نوید کومار
۲۳. محمد حسین محمدیان
۲۴. عرفان جمشیدی
۲۵. آریا پارسا راد
۲۶. حسام صفی زاده
۲۷. ساسان حسینی
۲۸. محمد طاهر امینی
۲۹. رضا مستعلی پور 
۳۰. میلاد تقیان

بازیکنان گروه دوم

۱. محمد متین محتشم راد
۲. محمد مهدی حمیدی
۳. محمد جواد کیا
۴. ماهان  نجفی
۵. ارسلان آزادی
۶. عماد کلهر
۷. دانیال آذر پیرا
۸. امیر محمد گلزاری 
۹. آرمان میردورقی
۱۰. علیرضا تقدیری
۱۱. رضا نعامی
۱۲. علی بشیری
۱۳. محمد حسین تیموری
۱۴. عرفان نوابی فر
۱۵. حسین پیغمبر زاده
۱۶. حسین رنجبر
۱۷. مهدی دین محمدی
۱۸. ارشیا عباسی
۱۹. امیرعباس بیات
۲۰. اشکان آقازاده نودهی
۲۱. محمود صالحی
۲۲. محمد حمیدی مقدم
۲۳. امیر محمد قاسمی

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • حمله موشکی گردان‌های المجاهدین به سرزمین‌های اشغالی
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • آغاز اردوی تیم ملی دانشجویان ایران با حضور 53 بازیکن
  • هنیه: یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید/حمایت قدرتمندانه ایران
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهیونیستی متفاوت است
  • چند نظامی صهیونیست از آغاز جنگ غزه زخمی شدند؟
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهونیستی متفاوت است
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین