Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور قم «حسینی» ریاست دانشگاه پیام نور قم، «داود محبی» مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان، حجت الاسلام شیخ الاسلام مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه پیام نورو حجت السلام عیسوی مسئول نمایندگی، ولی فقیه در بسیج دانشجویی قم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام شیخ الاسلام با اشاره به فعالیت‌های بسیج دانشجویی، بسیج را کمک کار فعالیت‌های دانشگاه دانست و اظهار داشت: بصیر بودن بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور قم باعث ایجاد دلگرمی و آسودگی خاطر برای ما بوده است که دچار انحراف‌هایی که بعضی مجموعه‌های دیگرشده اند نشد
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه پیام نور سپس با اشاره به حادثه تاریخی سقوط خواص پس از پیامبر، گفت: شبیه همین مسائل امروزه هم رخ می‌دهد و بسیج باید برای تبیین و بصیرت افزایی در این موارد تلاش کند.
سپس حسینی رییس دانشگاه پیام نور قم با تبریک روز مبعث، پیامبر اسلام را پیامبر رحمت دانست و با اشاره به جنایت کشور‌های غربی در حق کشور سوریه، این اقدام را محکوم به شکست معرفی کرد و نتیجه آن را در دراز مدت به نفع جبهه انقلاب دانست.
وی با اذعان به سختی‌های بودجه‌ای دانشگاه در سال گذشته، برنامه‌های برگزار شده را با این وجود، غنی و پربار و ارتباط و تعامل دانشگاه با بسیج را بسیار خوب توصیف کرد.
همچنین حجت السلام عیسوی با اشاره به جریان سوریه گفت: یکی از درد‌های جامعه بشری این است که کشور‌های متجاوز فقط حرف زور را می‌فهمد و مقام معظم رهبری سران این سه کشور را جنایتکار توصیف کردند. معمولا کشور‌های متجاوز، سعی می‌کنند تایید سازمان ملل و در مرحله بعد تایید نهاد‌های دموکراتیک خود رو به دست بیاورند، ولی در این مورد حتی این تایید‌ها را هم کسب نکرد. گرچه این عمل آن‌ها در نهایت به ضررشان و به نفع جبهه مقاومت نتیجه می‌دهد.
وی خواسته اصلی رهبری از دانشجویان را را رشد علمی و این قضیه را مهم‌ترین وظیفه دانشجو عنوان کرد و مطالبه دوم رهبر از دانشجویان را بحث فرهنگ عنوان نمود و این مسئله را کلیدی دانست.
عیسوی در ادامه موضوع تبیین مبانی و مسائل انقلاب و جمهوری اسلامی را در بسیج دانشجویی مورد تاکید قرار داد.
سپس داود محبی با قرائت بخشی از فرمان امام خمینی (ره) در رابطه با تاسیس بسیج دانشجو و طلبه، هدف از ایجاد بسیج دانشجویی را تامین نیاز نیروی انسانی برای تحقق تمدین نوین اسلامی توصیف کرد.
مسئول بسیج دانشجویی استان، خواسته اصلی مقام معظم رهبری از دانشگاه را در سه عبارت: تولید علم، تولید عالم و جهت دهی مناسب به این دو شاخصه خلاصه کرد و تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی را در راستای این هدف عنوان کرد.
در ادامه عباس ونکی مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نورتودیع و محمدامین ابوالقاسمی به عنوان مسئول جدید این نهاد معرفی شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۲۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند

ایسنا/فارس جمعی از فعالان دانشجویی انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز در بیانیه‌ای از اقدام اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی حمایت کردند.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله قاصم الجبارین

اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، کمترین مسئولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه و استکبار، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آن‌ها شود.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور درباره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

این‌گونه سرکوب‌های خشونت‌آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش‌آفرینی، جنگ‌افروزی و نسل‌کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین‌الملل است.

ما فعالان دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز در انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی هنری، این برخوردهای دیکتاتورمآبانه پلیس آمریکا در برخورد با اساتید و دانشجویان حامی مردم مظلوم غزه را محکوم کرده، حمایت خود را از دانشجویان اعلام کرده و تلاش‌های مردم فلسطین را درسرزمین‌های اشغالی و آواره در سراسر جهان به منظور دست‌یابی به حق تعیین سرنوشت، آزادی و بازگشت به خانه‌ها و سرزمینشان ارج می‌نهیم و خواستار پایان فوری و مستمر محاصره و نسل‌کشی در غزه هستیم.

والسلام علی من اتبع الهدی

انجمن علمی دانشجویی روانشناسی

انجمن علمی دانشجویی حسابداری

انجمن علمی دانشجویی حقوق

انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر

 انجمن علمی دانشجویی مدیریت

انجمن علمی دانشجویی زیست شناسی

کانون فرهنگی مهدویت

کانون فرهنگی قرآن و عترت

کانون فرهنگی هلال احمر

کانون فرهنگی محبین اهل بیت(ع)

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی