Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس آمار گمرک در سال ۹۶ بیش از ۱۳۲ میلیون دلار درآمد ارزی از صادرات کالا به آمریکا نصیب کشور شده است و از طرفی رقم واردات به بیش از ۱۶۹ میلیون دلار می‌رسد.

به گزارش شریان نیوز،به نقل از میزان، بررسی آمار گمرک از رقم واردات و صادرات کالا بین ایران و آمریکا نشان می‌دهد که در سال ۹۶ بالغ بر ۳ هزار و ۵۷۳ تن کالا از ایران به آمریکا صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس صادرات این حجم کالا به آمریکا در سال ۹۶ بالغ بر ۱۳۲ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۴۰۴ دلار درآمد ارزی نصیب کشور شده است.

لازم به ذکر است که رقم ریالی این حجم صادرات حدود ۴۵۹ میلیارد و ۸۰۲ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۴۵۱ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

در میان کالا‌های صادراتی به آمریکا اقلامی، چون خاویار، زعفران، خرما، شیرینی، سیب، گلاب، گلیم، فرش، رب گوجه فرنگی دیده می‌شود که بیشتر مواد غذایی و خوراکی است.

همچنین بیشترین رقم صادرات مربوط به کف پوش‌ها بجر گبه از جنس پشم یا موی حیوانات بوده که در سال ۹۶ با صادرات هزار و ۷۱۷ تن از این محصول به آمریکا درآمد ۱۱۵ میلیون و ۶۰ هزار و ۱۱۰ دلاری را برای کشور به همراه داشته است.

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی در دوازده ماه سال ۹۶ نشان می‌دهد که در این مدت ۳۷ هزار و ۵۵۰ تن کالا از آمریکا وارد ایران شده است.

براساس واردات این حجم کالا به کشور بالغ بر ۱۶۹ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۳۷۴ دلار ارز از کشور خارج شد که رقم ریالی آن بیش از ۵۷۸ میلیارد و ۷۳۳ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۲۷۰ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

در این میان انواع لوازم و دستگاه‌های پزشکی، مکمل‌های غذایی، دستگاه تست قند خون و آندوسکوپی، اعضای مصنوعی بدن، بذر ذرت و سیمان به چشم می‌خورد.

بررسی میزان واردات و صادرات کالا بین ایران و ایالات متحده آمریکا با درنظر گرفتن صادرات ۱۳۲ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۴۰۴ دلاری و واردات ۱۶۹ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۳۷۴ دلاری به این ترتیب تراز تجاری ایران با آمریکا حدود ۳۶ میلیون دلار منفی بوده است.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۲۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 

جواد محمدی گفت: وزن کالا‌های صادر شده در این مدت از گمرک همدان به خارج از کشور ۱۰۹ هزار و ۹۵ تن و ارزش ریالی آنها نیز ۱۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است.

او گفت: البته باید توجه داشت بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی استان همدان از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر شده و آمار یاد شده مجموع کالا‌ها و ارزش صادراتی استان نیست.

این مسئول گفت: در این مدت محصولات و کالا‌های صادراتی از گمرک استان ۶۴ قلم بوده که از عمده کالا‌ها می‌توان به شیشه، فروسیلیس، انواع کشمش، کابل آلومینیومی، وازلین، سیمان سفید، پودر شیرخشک بدون چربی، منسوج نبافته، قرص بیوتین، انواع سس و کنسرو و رب گوجه فرنگی، زیتون، شور، شور مخلوط و ترشی مخلوط و نشاسته سیب زمینی اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه این کالا‌ها به ۱۸ کشور دنیا صادر شده است، گفت: عمده مقصد‌های صادراتی کشور‌های عراق، ترکیه، گرجستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ارمنستان، هند، ایتالیا، عمان و کانادا است.

او با اشاره به واردات استان در سال گذشته نیز افزود: آمار واردات تا پایان سال ۱۴۰۲ به وزن حدودی ۱۰ هزار و ۴۳۶ تن که ارزش تقریبی آن بیش از ۳۵ میلیون و ۲۸۴ هزار دلار است.

مدیرکل گمرک استان همدان: ارزش ریالی واردات استان همدان در مدت یاد شده نیز به ۱۰ هزار و ۴۵ میلیارد ریال می‌رسد که عمده اقلام وارداتی به گمرک استان ۳۷ نوع کالا شامل انواع نخ (پلی آمید و پلی استر مقاوم)، قطعات خودرو، ماشین آلات بافندگی، ماشین فرز، روغن سیلاستول، رزورسینول، دیسپرس، فیلم پلی اتیلن، گرانول و انواع لاستیک خودرو است.

او گفت: از کشور‌های طرف معامله نیز می‌توان به گرجستان، چین، امارات متحده عربی، بلژیک، آلمان، بلغارستان و ترکیه اشاره کرد.

محمدی در خصوص درآمد‌های گمرکی نیز گفت: درآمد وصولی گمرک استان همدان با افزایش ۷۹ درصدی نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از یک هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست