Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@14:27:02 GMT

اطلاعات کاربران در فضای ابری امنیت دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۲۸۱۹

اطلاعات کاربران در فضای ابری امنیت دارد؟

طبق تحقیقات صورت گرفته از سوی شرکت مک آفی، از هر چهار کاربر، اطلاعات حداقل یک نفر در فضای ابری همگانی به سرقت رفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت زد دی نت، شرکت مک آفی (McAfee) که در حوزه امنیت سایبری دستگاه‌های الکترونیکی همچون رایانه و گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند، به تازگی در گزارشی اعلام کرده است که اطلاعات شخصی و محرمانه تعداد زیادی از کاربران عادی و همچنین سازمان‌های خصوصی و دولتی در کشورهای مختلف جهان مورد سوءاستفاده هکرها و مجرمان سایبری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که از هر چهار کاربر، اطلاعات حداقل یک نفر از آن‌ها در فضای ابری و سرویس‌های کلود (cloud) به سرقت رفته است.

طبق آمار منتشر شده، تعداد سرویس‌های فضای ابری و استفاده کاربران از آن‌ها در مقایسه با سال گذشته که ۹۳ درصد بوده، چهار درصد افزایش داشته و به ۹۷ درصد رسیده است.

نکته جالبی که در این پژوهش دیده می‌شود، آن است که علیرغم سرقت و افشای اطلاعات شخصی بالغ بر ۸۳ درصد از کاربران از سرویس‌های کنونی فضای ابری، ۶۹ درصد از آن‌ها هم اکنون به این سرویس‌های ابری و کلود اعتماد دارند و ترجیح می‌دهند که اطلاعات خود را به جای نگه‌داری در رایانه، گوشی و حافظه جانبی، در سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های فضای ابری ذخیره کنند.

"فضای ابری"، "فضای ذخیره‌ساز آنلاین"، "ذخیره‌ساز ابری"، "cloud"، "رایانش ابری"  که این روزها در اطرافمان بسیار بکار می‌رود، به کاربران این امکان را می‌دهد تا تمامی اطلاعات و فایل‌های خود را در آن آپلود کرده و در هر زمان و هر مکان از طریق اینترنت به آن‌ها دسترسی داشته باشند و اطلاعات خود را دانلود کرده و مجدد استفاده کنند.

از مزایای  این سرویس می‌توان به سهولت استفاده از آن، امنیت زیاد، ازبین نرفتن فایل‌ها، انتقال راحت فایل‌ها و قابلیت استفاده در هر مکان اشاره کرد و پیش‌بینی می‌شود که تا چند سال آینده  کلیه هارددیسک‌ها و فلش مموری‌ها جای خود را به فضای ابری بدهند البته این در صورتی است که پهنای باند اینترنت کشورهای مختلف گسترش یابد.

در اصل فضای ابری از مجموعه‌ای از رایانه‌های به هم متصل، تشکیل شده است تا به عنوان یک سیستم واحد که اتصال به جای خاصی ندارند، عمل کنند. در این حالت هر کاربر تنها با اتصال به این سیستم و بدون نصب برنامه خاصی قادر خواهد بود تا از یک یا چند سرویس آنلاین مختلف استفاده کنند.

البته با وجود مزایای بسیاری که سرویس‌های فضای ابری از اول تاکنون داشته‌اند، همواره مورد نقد و انتقادات شدید از سوی تحلیلگران حوزه امنیت سایبری قرار گرفته‌اند چراکه آن‌ها بر این باورند دسترسی هکرها و مجرمان سایبری از این طریق بسیار آسان‌تر از حالت‌های دیگر است و کاربران گویا اطلاعات شخصی و محرمانه خود را دو دستی تقدیم هکرها و افراد غریبه کرده‌اند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۲۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشی، صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ١٣ پرونده در کمیته امنیت روانی دادسرا تشکیل شده گفت: با مروجین اکاذیب به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی، انتشاردهندگان مطالب خلاف واقع و خلاف منافع کشور و هم آوا با جریانات هدایت شده معاندین در استان که قریب به ٢ میلیون دنبال کننده داشته‌اند برخورد شده است.

وی، برخورد با برهم زنندگان امنیت روانی مردم را مطالبه‌ی مسئولان عالی قوه قضائیه و مردم دانست و افزود: با توجه به گستردگی دامنه نفوذ، تنوع تکثر رسانه‌ای و فعالیت برخی ادمین‌های تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و غیره در خصوص تشویش اذهان عمومی، هتک هیثیت و نسبت دادن اعمالی خلاف واقع به شخص حقیقی یا حقوقی، ترویج بی‌بند و باری و مبارزه با عفاف و حجاب در فضای مجازی، دادستان به عنوان مدعی العموم علیه افرادی که مبادرت به ارتکاب جرم در فضای مجازی نموده و اهداف دشمن را ترویج می‌کنند اعلام جرم می‌نماید.

وی با تأکید بر هوشیاری کاربران در مواجهه با چنین محتواهای رسانه‌ای افزود: ایجاد امنیت روانی، سالم‌سازی و پاک‌سازی فضای مجازی مطالبه به حق مردم و از مظاهر تأمین حقوق عامه است و در سامانه ارتباط مردمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان پیام‌های متعددی از گزارش این موضوعات وجود دارد که در بیانات مقام معظم رهبری (حفظ الله) نیز به رعایت این امر اشاره شده است.

دادستان کرمان همچنین به برخی از اقدامات مدیران صفحات فضای مجازی در خصوص انتشار کلیپ‌هایی با موضوع تمسخر حجاب و به سخره گرفتن برخورد قانونی با فعالین عفاف و حجاب اشاره و تصریح کرد: شعبه و قاضی ویژه جهت رسیدگی به جرایم ترویج‌کنندگان بی‌عفتی و بی‌حجابی اختصاص داده شده و برای این افراد، پرونده قضائی تشکیل و متهمین تحت قرار نظارت قضائی نیز از فعالیت در فضای مجازی برای مدت معین محروم شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه برخورداری از فضای مجازی سالم، حق مردم متدین و انقلابی کرمان است اظهار داشت: با راه اندازی کمیته امنیت روانی در دادسرا، نظارت مستمر بر برهم زنندگان امنیت روانی مردم و مقابله با بزه‌های باندی در فضای مجازی، رصد و کشف جرم و تشکیل پرونده در دستور کار است.

کد خبر 6098244

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای دستگاه‌های کم‌کار در ارائه اطلاعات به سامانه اعتبارسنجی
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد ایمیل/ ۸۰درصد ایمیل‌های ارسالی روزانه اسپم هستند!
  • عامل ۸۰ درصد دسترسی غیرمجاز و هک حساب کاربران شبکه‌های اجتماعی
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد ایمیل/ ۸۰% ایمیل‌های ارسالی روزانه اسپم هستند!
  • بهترین سایت‌های خارجی برای خرید با پرفکت مانی کدامند؟
  • لیست سرورهای دی ان اس رایگان و پرسرعت برای بازی
  • اوکراین مدعی خنثی سازی ترور زلنسکی شد
  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد