Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری علم و فناوری  – هر روزه در دنیا شاهد اتفاقات مهمی در صنعت فضایی در جهان هستیم در این گزارش می خواهیم به بیست رویداد مهم فضایی که در فروردین ماه امسال در جهان اتفاق افتاده اشاره کنیم.

۱- مکان‌های مناسب برای زندگی در مریخ مشخص شد

محققان دانشگاه و مرکز تحقیقاتی واخِنینگِن (Wageningen University and Research در هلند، برای تعیین بهترین مکان استقرار انسان­ در سیاره مریخ در آینده، یک نقشه سه بعدی را طراحی کرده اند که مکان­ های مختلف ایده­ آل برای زندگی در مریخ را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویگر واملینک، استاد دانشگاه و زیست­ شناس به همراه دانشجوی خود، اطلاعات جمع ­آوری شده توسط ناسا (NASA) و دانشگاه ایالتی آریزونا در این رابطه را در یک سیستم اطلاعاتی رایانه‌ای جمع آوری کرد. نتایج تحقیقات وی یک مجموعه­‌ای از نقشه ­های متحرک با چشم انداز کشاورزی است که هریک از این نقشه‌­ها یکی از ویژگی ­های جزئی سیاره سرخ را نشان میدهد. در این نقشه متحرک، تمامی مناطقی  که برای زندگی در مریخ مناسب تعیین شده‌اند، دارای خاکی مناسب برای رشد مواد غذایی هستند. البته قطب­‌های مریخ شامل این مناطق نمی­‌شوند، زیرا اطلاعات محدودی راجع به این قطب‌ها در دسترس است.

۲- زنبورهای رباتیک به مریخ می روند

محققان در حال ساخت زنبورهای رباتیک هستند که برای اکتشافات فضایی در سطح مریخ طراحی شده‌اند. دکتر چانگ کوان کانگ (Chang Kuan Kang) از محققان دانشگاه آلاباما در آمریکا که در این پروژه همکاری دارد، گفت:«این پرنده‌های بال‌دار رباتیک به اندازه یک زنبور عسل هستند و می‌توانند کیفیت ماموریت‌های اکتشافی در سطح مریخ را به طور قابل توجهی ارتقا دهند». این ربات‌های کوچک که موضوع پروژه‌ای تحت حمایت مالی سازمان فضایی آمریکا(ناسا، NASA) هستند، مجهز به حسگرها و ابزارهای مخابراتی بی‌سیم خواهند بود و از یک کاوشگر مریخ مانندکیوروسیتی ناسا به عنوان یک محل شارژکننده استفاده می‌کنند. نتایج اولیه حاصل از ساخت این زنبورهای رباتیک نشان می‌دهند که مشابهت فیزیکی این ربات‌ها به حشره به آن‌ها اجازه می‌دهد که در جو مریخ که اتمسفری رقیق تر از زمین دارد، شناور شوند. این زنبورها بال‌های بزرگی دارند تا نیروی مورد نیاز آن‌ها را برای شناور و بالا ماندن بر سطح مریخ فراهم کنند.

۳- شکل گیری نسل آینده انسان در ایستگاه فضایی بین المللی

در آینده نه چندان دور یکی از برترین تیتر‌های خبری در دنیا تولد اولین انسان در خارج از کره زمین خواهد بود. کارشناسان ناسا (‌NASA) اعلام کرده‌اند در نظر دارند برای اولین بار اسپرم انسانی دریافتی از بدن مرد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستند تا این پژوهش انجام شود که آیا امکان شکل گیری نطفه و تولد انسان در فضا وجود دارد. قرار است فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی (‌ISS) برروی اسپرم انسانی آزمایش کنند تا اثر‌های کاهش گرانش را برروی آن مطالعه کنند. محققان امیدوار نیستند که اسپرم بتواند تخمک دریافتی از زن را در فضا بارور کند. کارشناسان هدف از انجام این پژوهش به نام (Micro-۱۱) را امکان تولید مثل و جلوگیری از انقراض نسل انسان‌ها در قرن‌های بعد در زمان انجام مسافرت‌های طولانی مدت فضایی اعلام کرده اند. قرار است این اسپرم‌ها که منجمد هستند به وسیله موشک فالکون (Falcon) شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شوند.

۴- ایلان ماسک بخشی از فضاپیمای فوق سنگین خود را رونمایی کرد

ایلان ماسک (Elon Musk) بنیان‌گذار اسپیس‌ایکس(SpaceX) و مدیرعامل شرکت تسلا، به طرفداران خود تصاویری از قطعاتی که برای ساختن فضاپیمای عظیم بی.اف. آر(BFR) استفاده کرده است، نشان داد. این فضاپیما روزی می‌تواند انسان‌ها را به ماه و مریخ بفرستد. ایلان ماسک عکسی در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت که تصویر ابزار اصلی تشکل دهنده بدنه فضاپیما “بی.اف.آر” (BFR) شرکت اسپیس اکس را نشان می‌دهد. این دستگاه عظیم برای ساخت بدنه و قسمت‌های بالایی فضاپیما مورد استفاده قرار گرفته است. دستگاه اساسا یک ماندرل چرخشی است که در آن فیبرکربن فوق سبک نوری استفاده شده است تا قسمت اصلی فضاپیما بی.اف.آر  را تشکیل دهد.

۵- مأموریت ناسا برای کشف جهان جدید

ناسا (NASA) طی کنفرانس اخیر خود، از ماهواره جدید خود با نام تس (TESS) که نوعی کاوشگر فضاپیماست رونمایی کرد. این کاوشگر به منظور کشف جهان‌های کشف‌نشده در منظومه شمسی ساخته شده و آخرین مراحل آمادگی را می‌گذراند. ناسا اعلام کرده که این کاوشگر در ۱۶ آوریل برای یک مأموریت دوساله به فضا فرستاده می‌شود.

۶- احتمال استفاده ناسا از فضاپیمای مسافربری بوئینگ

آزمایش فضاپیمای مسافربری شرکت بوئینگ (Boeing) به نام استارلاینر (CST-100 Starliner) ممکن است فراتر از یک آزمایش باشد، چرا که ناسا (NASA) احتمالا از آن در یک ماموریت استفاده خواهد کرد. ناسا اعلام کرد که قرارداد خدمات تجاری خود را با بوئینگ به‌‌روز کرده است. مخصوصاً اینکه بوئینگ یکی از دو پیمانکاری است که در حال ساخت یک وسیله نقلیه مسافربری است که در نهایت قادر به حمل فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی و بازگرداندن آن‌ها خواهد بود. این تغییر در اولین پرواز آزمایشی بوئینگ لحاظ خواهد شد و طی دو هفته تا شش ماه، همراه با اضافه کردن یک جا برای خدمه‌ای دیگر تکمیل خواهد شد. به عبارت دیگر، اولین پرواز آزمایشی، دیگر آزمایشی نخواهد بود.

۷- ماهواره‌بر بازیافتی اسپیس ایکس به مدار زمین رفت

اسپیس ایکس (SpaceX) یک ماهواره‌بربازیافتی فالکون ۹ (Falcon9) را همراه کپسول فضایی دراگون حاوی ۵۸۰۰ پوند ذخایر به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاد. اسپیس ایکس برای دومین بار یک ماهواره‌بر بازیافتی فالکون ۹ را همراه فضاپیمای دراگون به مدار زمین فرستاد.  ماموریت Commercial Resupply Service۱۴(CRS-۱۴) این شرکت به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی از مقر کندی در کیپ کارناوال فلوریدا آغاز شد. روی ماهواره‌بر بازیافتی فالکون ۹ یک کپسول دراگون (Dragon) با ۵۸۰۰ پوند ذخایر، قطعات یدکی و تجهیزات علمی (ازجمله دستگاه‌های طراحی شده برای از بین بردن زباله‌های فضایی) قرار داشت. حدود ۱۰ دقیقه پس از پرتاب، کپسول دراگون به طور موفقیت آمیز از بخش دوم ماهواره‌بر فالکون ۹ جدا شد. این کپسول پس از سفری ۲ روزه به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد رسید. نکته متمایز ماموریت اخیر آن است که اسپیس ایکس قصد بازیافت بخش اول یا دوم ماهواره‌بر پس از پرتاب را ندارد. این شرکت تصمیم دارد با این اقدام اطلاعات ارزشمندی طی فرایند سقوط ماهواره‌بر به اقیانوس جمع آوری کند.

۸- کشف دورترین ستاره تاریخ نجوم توسط هابل

ناسا (NASA) با همکاری با سازمان فضایی اروپا (ESA) توانست دورترین ستاره کشف شده در طول تاریخ نجوم را مشاهده کرده و آن را ایکاروس نام‌گذاری کند. دستاورد یاد شده، کشف یک ستاره بسیار دوردست است که با نام نجومی MACS J1149 2223 Lensed Star 1 شناخته می‌شود ولی دانشمندان آن را ایکاروس می‌نامند. این ستاره در خوشه کهکشانی ایکاروس قرار دارد که در فاصله ۵میلیارد سال نوری با زمین قرارگرفته است. برای درک بهتر و دقیق‌تر فاصله ستاره ایکاروس با زمین باید بدانید که ایکاروس یا MACS J1149 2223 Lensed Star 1 به‌قدری از ما دور است که رسیدن نور آن به زمین، ۹ میلیارد سال نوری طول می‌کشد. این یافته بزرگ توسط دانشمندان سازمان ناسا و دانشمندان سازمان فضایی اروپا انجام‌شده است و می‌تواند دروازه‌ای جدید برای یافتن سیاره‌ها و ستاره‌های دوردست را پیش روی دانشمندان علم نجوم باز کند.

۱۰- روسیه سلاح ضد ماهواره ای خود را آزمایش کرد

روسیه در تاریخ ۲۶مارچ ۲۰۱۸ از پایگاه فضایی پلستسک ششمین آزمایش سلاح ضد ماهواره‌ای خود را که متعلق به سیستم دفاع موشکی و فضایی А-235 (کار تجربی ـ طراحی “نودول”) است، انجام داد. امریکا آزمایش سلاح‌های ضد ماهواره‌ای روسیه را ثبت کرده است. این مطلب را نشریه دیپلمات (The Diplomat) با استناد به منابعی در پنتاگون گزارش داده است. دیپلمات خاطرنشان می‌سازد این چهارمین آزمایش موفق از بین شش آزمایش موفق سیستم А-235 روسیه بود. دیپلمات با استناد به منابع آمریکایی می‌نویسد سلاح ضد ماهواره‌ای روسیه از جمله متشکل از سیستم‌های تحت آزمایش С-500 و А-235 است. نظامیان روسیه روز ۲ اپریل ۲۰۱۸ موشک 53Т6М برای سیستم ضد موشکی A-135 را در میدان تیر ساری شاگان با موفقیت آزمایش کردند. این سیستم برای دفاع از مسکو در برابر حملات هوایی ـ فضایی و هشدار دهی درباره حمله موشکی و کنترل فضای کیهانی در نظر گرفته شده است.

۱۱- ساخت کلاه واقعیت مجازی فضایی توسط نشنال جئوگرافیک

نشنال جئوگرافیک کلاه ای واقعیت مجازی به نام  «Space Projection Helmets» طراحی کرده است. این شرکت این کلاه  را با همکاری شرکت‌های McCann و Tomorrow Lab ساخته است. این کلاه شبیه به کلاه‌های فضانوردان ناسا طراحی شده است و کاربران می‌توانند حتا لباس‌های فضانوردان را بپوشند تا هیجان بیشتری تجربه کنند. این کلاه خاص و منحصربه‌فرد، در درون خودش همه تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای تماشای یک فیلم VR را دارد. کاربرانی که از این کلاه استفاده کردند؛ آن را یک تجربه عجیب و غریب می‌دانند. می‌توانید سر خودتان را به هر سمتی بچرخانید و تصاویر و مناظر متفاوتی را مشاهده کنید؛ همانند یک فضانورد واقعی. این کلاه به طور لذت‌بخش و متعادلی روی سر قرار می‌گیرد و پدهایی دارد که باعث جفت شدن کلاه با اندازه سر می‌شود. البته، باید یک اپراتور این کلاه را روی سر تماشاچیان نصب و تنظیم کند.

۱۲- ساخت اولین خودروی ۸ چرخ برای حرکت در فضا

از آنجایی که سطح سیارات مختلف برای ما غیرقابل شناسایی و احتمالا ناهموار است، باید وسیله‌ای طراحی شود که بتواند پستی بلندی‌های مختلف را به راحتی پست سر گذاشته و به اکتشافات خود در حوزه هوا فضا بپردازد. آنتاریو (Ontario Drive & Gear Ltd) نام یک شرکت طراحی خودرو و چرخ‌دنده می‌باشد که برای آژانس فضایی کانادا وسیله جدیدی طراحی و تولید کرده است. این خودرو به ۸ چرخ مجهز شده، به گونه‌ای که در هر سمت آن ۴ چرخ وجود دارد و همچنین چرخ ها دو به دو از کنار به هم متصل می‌باشند تا بر روی موانعی مانند صخره‌ها و سنگ‌های بزرگ و کوچک توانایی و قدرت مانور حرکتی مناسبی داشته باشند و به توجه به مانع روبه‌روی خود شبیه سازی شوند تا از آن ماشین از آن عبور کند.

۱۳- آزمایشگاه فضایی تیانگونگ-۱ فرود آمد

ایستگاه فضایی چینی «تیانگونگ-۱» (Tiangong-1) سرانجام روز دوشنبه 13 فروردین وارد اتمسفر زمین شد و بخشی از قطعات سوخته شدۀ آن پس از عبور از جو در جنوب اقیانوس آرام فرود آمد. این در حالی است که برخی از کارشناسان سواحل برزیل در جنوب اقیانوس اطلس در نزدیکی شهرهای سائوپائولو و ریو دو ژانیرو را به عنوان محل احتمالی فرود قطعات این فضاپیما پیش‌بینی کرده بودند. بنا بر اعلام مقامات چینی زمان ورود تیانگونگ-۱ به اتمسفر زمین در حدود ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه بامداد دوشنبه ۱۳ فروردین به وقت پکن (۱۵ دقیقه نیمه شب به وقت گرینوویچ) بوده و بخش زیادی از این ایستگاه فضایی پس از ورود به جو سوخته شده است. پکن نیز روز جمعه گفته بود بعید است که قطعات بزرگی از این فضاپیما بتواند از جو عبور کرده و به سطح زمین برسد.

۱۴- قطع ارتباط هند با ماهوارهGSAT-6A” خود

هند که به تازگی ماهواره “GSAT-6A” را با موفقیت پرتاب کرده و در مدار قرار داده بود، اکنون ارتباط خود را با آن از دست داده است. سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) خبر از قطع ارتباط خود با ماهواره “GSAT-6A” داده است، اما مقامات اطمینان دارند که می‌توانند این ماهواره را نجات دهند. سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO)، روز پنجشنبه قدرتمندترین ماهواره مخابراتی هند تا به امروز را پرتاب کرد و در مدار قرار داد. اما این سازمان دیروز تایید کرد که ارتباط با ماهواره را احتمالا به علت نقص در سیستم برق‌رسانی، از دست داده است. پرتاب این ماهواره با ماهواره‌بر”GSLV-F08” به‌خوبی انجام شد و ماهواره با تکمیل یک مانور اوربیتال پس از اعزام به مدار انتقال ژئوسنیکرون، موفق عمل کرد. بعد از آن قرار شد روز بعد، “GSAT-6A” یک عملیات دیگر را به منظور ارتقاء مدار خود به اجرا درآورد. حدود ۴ دقیقه پس از این مانور، مقامات ارتباط با ماهواره را از دست دادند. از آنجا که پرتاب موفقیت‌آمیز “GSAT-6A” به عنوان پیروزی بزرگی برای برنامه فضایی هند به شمار می‌رود، بنابراین این اتفاق قطعا یک شکست محسوب می‌شود.

۱۵- آزمایش چتر نجات مریخی غول‌پیکر توسط سازمان فضایی اروپا (ESA)

سازمان فضایی اروپا (ESA)، چتر نجات غول‌پیکر خود را که قرار است در ماموریت‌های مریخ و برای جلوگیری از سقوط تجهیزات استفاده شود، آزمایش کرد. آژانس فضایی اروپا برای نخستین بار یکی از چترهای نجات برنامه اگزومارس یا دگرزیست‌شناسی مریخ را مورد آزمایش قرار داد. برنامه اگزومارس (ExoMars) یا دگرزیست‌شناسی مریخ(Exobiology on Mars) یک ماموریت گسترده شناسایی مریخ برای جستجو پیرامون وضعیت زیستی در مریخ و بن‌مایه‌های زندگی و زندگی مریخی، در گذشته یا حال است. این ماموریت اخترزیست‌شناسی توسط آژانس فضایی اروپا(ESA) با همکاری سازمان فضایی فدرال روسیه(Roscosmos) در حال اجراست. در حالی که چتر نجات غول‌پیکر از یک هلیکوپتر در ارتفاع کمتر از یک مایلی رها شد، فرود آن موفقیت آمیز و نقطه عطفی برای ماموریت بود. آزمایش ESA بر روی چتر اصلی دوم پروژه، بزرگترین چتری که تاکنون بر روی مریخ به پرواز درآمده با قطر 35 متر، متمرکز شده است. این دو چتر به منظور سالم رساندن کاوشگر اگزومارس بر سطح مریخ در سال ۲۰۲۱ طراحی شده‌اند.

۱۶- ساخت هتل در فضا برای توریست‌های ثروتمند

تا چهار سال دیگر توریست‌های ثروتمند می‌توانند به هتلی در فضا سفر کنند. یک استارت آپ قصد دارد هتلی در فضا بسازد و از سال ۲۰۲۲ پذیرش مهمان را آغاز کند. هزینه سفری ۱۲ روزه به این هتل از ۹.۵ میلیون دلار آغاز می شود. در همین راستا استارت آپ اوریون اسپان (Orion Span) تصمیم دارد ایستگاه فضایی آئورا استیشن (Aura Station) خود را در اواخر ۲۰۲۱ میلادی افتتاح کند و از ۲۰۲۲ پذیرای مهمانان در آن باشد. فرانک بانگر (Frank burger)، مدیر ارشد اجرایی این شرکت می گوید:«ما نخستین هتل فضایی لوکس را می‌سازیم. بهای اقامتی ۱۲ روزه در این  ایستگاه از ۹.۵ میلیون دلار آغاز می‌شود. البته این قیمت کمتر از بهایی است که توریست‌های فضایی پیشین پرداخت کرده‌اند». از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ تعداد ۷ شهروند در کل ۸ سفر به ایستگاه فضایی بین المللی داشته‌اند. آن‌ها برای هر سفر مبلغی حدود ۲۰ تا ۴۰ میلیون دلار پرداخت کرده‌اند.

۱۷- پاکستان با کمک چین ماهواره به فضا می‌فرستد

روزنامه پاکستانی دنیا اعلام کرد این کشور به‌زودی با کمک چین دو ماهواره سنجش از دور به فضا پرتاب می‌کند. این روزنامه اردو زبان چاپ اسلام آباد نوشت آکادمی راه‌اندازی فناوری خودروی چین قرار است تا ماه ژوئن ۲۰۱۸ (خرداد ۹۷) این دو ماهواره را به فضا بفرستد. روزنامه پاکستانی با اشاره به توانایی این ماهواره‌ها در بررسی و نظارت بر بادها و امواج دریاها، خاطرنشان کرد:«با استفاده از تصاویر مـاهواره‌ای و فناوری سـنجش از دور، مـی‌تـوان بـا هزینـه و زمـان کمتـر، طیـف وسـیعی از پروژه ها را در سطح جهـانی، منطقـه‌ای، ملـی، اسـتانی و حتی محلـی بـه نتیجـه رسـاند». روزنامه دنیا نوشت:«همچنین، توانایی تکـرار تصویربرداری مــاهواره‌ای از یک محل بــه فاصــله زمــانی چنــد ســاعت تــا چنــد روز در طــول مــاه یــا ســال، امکــان مطالعــات تغییرات و پایش پدیـده‌هـای زمینـی را به خـوبی فـراهم می‌سازد».

۱۸ -ساخت هتل فضایی از ماهواره‌های مستعمل

شرکت نانورکز (Nanoracks) که در زمینه ارسال ماهواره فعال است قصد دارد تا سری جدیدی از فعالیت‌های خود را در قالب هتل‌های فضایی به راه بیندازد. شرکت‌های مختلفی در پروژه‌های ارسال ماهواره به فضا فعال هستند. بااین‌وجود چنین دستاورد بزرگی موجب نمی‌شود که این شرکت‌ها از برنامه‌ریزی برای آینده این فناوری‌ها دست بکشند. در این میان شرکت نانورکز که به ساخت ماهواره‌های کوچک کیوبست یا ماهواره‌های مکعبی کوچک مشهور است قصد دارد تا فناوری‌های خود را در راهی مدرن و متفاوت به کار بگیرد. این شرکت تصمیم دارد تا برای فناوری‌های خود در زمینه ماهواره‌ها اقدام به ساخت هتل‌های فضایی کند. این هتل‌ها در حقیقت از ماهواره‌های بی‌مصرف این شرکت در مدار زمین‌ساخته خواهند شد. نانورکز در برنامه‌های خود قصد دارد تا این ماهواره‌های قدیمی را به امکانات اقامتی لوکس مجهز سازد.

۱۹- سرمایه گذاری مشترک بوئینگ و رولزرویس روی هواپیماهای ابرصوتی استراتوسفری

بعد از بیانیه مشترک رولزرویس (Rolls-Royce) و بوئینگ (Boeing) مبنی بر سرمایه‌گذاری روی یک شرکت بریتانیایی به نام ری‌اکشن انجینز (Reaction Engines Limited -REL) که به تولید سیستم‌های پیشرفته رانشی می‌پردازد، به نظر می‌رسد حالا بیشتر از هر زمان دیگر به رویای سفرهای فراصوتی نزدیک شده‌ایم.Reaction Engines  از سال‌ها پیش از تاسیس اش در سال ۱۹۸۹، مشغول کار روی هواپیماهای ابرصوتی استراتوسفری فضایی با سرعت فراصوت بوده است. بنابر فعالیت‌های پیشین یکی از مهندسین این کمپانی به نام آلن باند (Ellen Band)، شاتل‌های فضایی فراصوت برای نخستین بار در پروژه HOTOL مورد توجه قرار گرفتند که پروژه‌ای مشترک میان رولزرویس و سازمان هوافضای بریتانیا بوده است.

۲۰- کشف سیاره فلزی جدید

محققان در فاصله ۳۴۰ سال نوری از زمین یک سیاره فلزی داغ کشف کردند که شباهت زیادی به عطارد دارد. این سیاره جدید که K2-229b نام دارد تنها ۲۰ درصد بزرگتر از زمین است، اما جرم آن به ۲.۵ برابر جرم زمین می‌رسد. این سیاره با فاصله ۱۶۱۰۰۰۰ کیلومتر دور یک ستاره کوتوله در صورت فلکی سنبله گردش می‌کند.  محققان ابتدا از درخشش دوره‌ای این سیاره به وجود آن پی بردند، اما پس از ارزیابی نور چشمک‌زن ستاره کوتوله در اثر نیروی گرانشی K2-229b توانستند ساختار و جرم این سیاره را به درستی محاسبه کنند. سیاره K2-229b فاقد اتمسفر است و دمای سطح در طول روز به ۲۰۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. به اعتقاد محققان در زمان شکل‌گیری این سیاره شعله‌های خورشیدی ستاره موجب از بین رفتن اتمسفر و لایه خارجی سیاره شده و هسته داغ و چگال آن را برجای گذاشته‌اند. فرضیه دیگر این است که سیاره K2-229b در اثر یک برخورد شدید بین دو جرم کیهانی مشابه آنچه به اعتقاد محققان زمین را شکل داده است، پدید آمده باشد. مطالعه ماهیت و ساختار سیارات خارج از منظومه شمسی و نحوه شکل‌گیری آن‌ها می‌تواند سرنخ‌هایی را در رابطه با نحوه شکل‌گیری منظومه شمسی در اختیار ما قرار دهد.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، ربات مذکور نه تنها باک خودرو را پر می کند، بلکه با کمک یک اپلیکیشن در وقت کاربر نیز صرفه جوی می کند. این اپ تضمین می کند فرد مقدار دقیق سوخت مورد نیاز برای سفرش را دریافت کند. 2 ماه قبل شرکت مذکور از برنامه پایلوت ربات سوختگیری خبر داده بود. البته توسعه این ابزار یک سال طول کشید. ربات مذکور طوری توسعه یافته تا نه تنها حافظ محیط زیست باشد، بلکه خطر بیرون ریختن سوخت نیز کاهش یابد.

هنگامیکه افراد به یکی از ایستگاه های ADNOC می رسند، می توانند نوع سوخت را انتخاب و روی یک نمایشگر لمسی یا اپلیکیشن موبایل ضربه بزنند. در مرحله بعد بازوی رباتیک با یک نازل متناسب و حسگرهایی که تضمین می کند نازل هنگام سوختگیری به طور صحیح قرار گرفته است، فرایند سوختگیری را انجام می دهند.

دوربین ها و حسگرهای مختلف فرایند سوختگیری را رصد می کنند و همزمان تضمین می شود همه فعالیت ها به طور ایمن و متناسب انجام شود. پس از پایان یافتن سوختگیری، بازوی رباتیک نازل را عقب می کشد و فرد می تواند محل را ترک کند.

کارمند رباتیک پمپ بنزین بخشی از استراتژی 5 ساله شرکت برای تضمین آن است که خودروها بهتر سوختگیری کنند.

کد خبر 6090533 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد