Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@18:44:46 GMT

وضعیت مرد سه چهره پس از عمل جراحی خوب است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۳۲۸۹

وضعیت مرد سه چهره پس از عمل جراحی خوب است

اولین فردی در دنیا که دو بار تحت جراحی پیوند صورت قرار گرفته، سه ماه پس از عمل آخر امروز اعلام کرد که حالش خوب است.

ایران آنلاین /سال گذشته و در پی ظاهر شدن علائم رد پیوند، اولین صورت پیوندی ژروم همون برداشته شد. این مرد ۴۳ ساله فرانسوی دو ماه بدون صورت در بیمارستانی در پاریس بستری بود تا اهدا کننده مناسب برای پیوند دوم پیدا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

--- ---

او می‌گوید: "اولین صورت را قبول کرده بودم. این دفعه هم همین کار را کردم."

آقای همون مبتلا به نوروفیبروماتوز نوع اول است؛ نوعی بیماری ارثی که باعث ایجاد تومورهای زیادی در صورت او می‌شود.

اولین پیوند او در سال ۲۰۱۰ موفقیت‌آمیز بود، اما پنج سال بعد، وقتی به دلیل ابتلا به یک سرماخوردگی معمولی به او آنتی‌بیوتیک داده شد، آنتی‌بیوتیک با داروهای سرکوبگر ایمنی که به او داده می‌شد ناسازگاری پیدا کرد و بدن او صورت پیوندی را رد کرد.

علائم رد پیوند در سال ۲۰۱۶ کم کم ظاهر شد تا سرانجام در نوامبر گذشته بافت پیوندی را که در حال مرگ بود، برداشتند.

آقای همون بدون صورت در یک اتاق استریل (ایزوله) در بیمارستان ژرژ پومپیدوی پاریس، بدون آنکه بتواند ببیند، حرف بزند یا بشنود تا ماه ژانویه صبر کرد تا یک اهدا کننده پیدا شود و او دومین عمل پیوند را تجربه کند.

آقای همون که در رسانه‌های فرانسه به مرد سه چهره مشهور شده، تحت درمان خاصی قرار گرفت تا خون او از موادی که حاصل پیوند قبلی بود کاملا پاک شود. بعد از آن پیوند دوم انجام شد.

صورت تازه او هنوز صاف و بی‌حرکت است و جمجمه، پوست و اعضای صورتش هنوز کاملا در جای خود قرار نگرفته اما او از روند بهبودی خود راضی است.

او از بیمارستانی که در آن بستری است به خبرگزاری فرانسه گفت: "خیلی وحشتناک بود اگر این صورت جدید را بدنم قبول نمی‌کرد. یک جوری هویت من زیر سوال میرفت اما در این مرحله خیلی خوب است، این من هستم."

آقای همون همچنین به تلویزیون فرانسه گفت: " من ۴۳ ساله هستم و فرد اهدا کننده صورت ۲۲ ساله بود، حالا انگار من دوباره ۲۲ ساله هستم."

جراحی را یک تیم پزشکی به سرپرستی پروفسور لارن لانتیری، متخصص پیوند دست و صورت انجام داد که ساعتها طول کشید. هشت سال پیش، جراحی پیوند صورت قبلی آقای همون را هم پروفسور لانتیری انجام داده بود.

او به روزنامه لوپاریزین فرانسه گفت: "امروز ما می‌دانیم که پیوند دوباره هم امکان پذیر است."

اولین جراحی صورت در سال ۲۰۰۵ در شمال فرانسه انجام شد. ایزابل دینوآر، زن فرانسوی که در آن سال عمل پیوند صورت برایش انجام شد به دلیل ابتلا به سرطان در سال ۲۰۱۶ درگذشت.

به گفته هیو اسکوفیلد خبرنگار بی‌بی‌سی در پاریس، استفاده زیاد از داروهای سرکوب سیستم ایمنی او را ضعیف کرده بود و او در ماه آوریل در سن ۴۹ سالگی تسلیم سرطان شد.

از آن زمان تاکنون حدود ۴۰ عمل پیوند صورت در دنیا انجام شده است./بی بی سی

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۳۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: بررسی وضعیت معدن «کامو» در اولین فرصت / وزیر صمت پای کار است +فیلم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دستور می‌دهیم حتما موضوع معدن «کامو» بررسی شود و اگر آلایندگی اتفاق افتاده باشد در اولین فرصت طبق قانون برخورد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاردانشجو درباره فعالیت معدن کامو، گفت: برای فعالیت معادن در مناطق حفاظت شده چهارگانه، وزارت صمت موظف است از ما مجوز و استعلام بگیرد.

وی افزود: در مناطق خارج از چهارگانه، زمانی سازمان محیط زیست ورود می‌کند که بحث آلایندگی مطرح باشد.

سلاجقه اضافه کرد: دستور می‌دهیم حتما موضوع معدن «کامو» بررسی شود و اگر آلایندگی اتفاق افتاده باشد در اولین فرصت طبق قانون برخورد می‌کنیم.

وی در پایان بیان کرد: وزیر صمت در این زمینه پای کار است، حتما از ظرفیت طرفین استفاده می‌کنیم تا مساله حل شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سلاجقه: بررسی وضعیت معدن «کامو» در اولین فرصت / وزیر صمت پای کار است +فیلم
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • ۶ علامت کمبود ویتامین که از چهره مشخص می‌شود
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • استقرار اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین
  • اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • اثرات منفی استرس روی چهره و ظاهر افراد
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت