Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-23@21:14:30 GMT

ساخت ایران|موشک پدافندی شهاب ثاقب + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۳۵۲۵

ساخت ایران|موشک پدافندی شهاب ثاقب + تصاویر


موشک پدافندی شهاب ثاقب برای انهدام اهداف در ارتفاع پست از جمله دستاوردهای صنایع دفاعی ایران است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امتداد نیوز، در سال‌های اخیر صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران به موفقیت‌های چشمگیری در عرصه طراحی و ساخت انواع سامانه‌های پدافند هوایی دست یافته است.

بیشتر بخوانید: 

ساخت ایران|بالگرد شاهد – ۲۷۸ + تصویر ساخت ایران| راکت‌های آبی- خاکی فلق 1 و 2 + تصاویر

این دستاوردها که شاما انواع سامانه‌های راداری، سامانه‌های موشکی و سامانه‌های کشف، هدایت و کنترل پدافند هوایی است، تماما به دست متخصصان داخلی جمهوری اسلامی طراحی و تولید شده و هم اکنون در اختیار یگان‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** کلیلک کنید تمام تجهیزات نظامی ساخت ایران **

یکی از این دستاوردها، موشک پدافند هوایی ارتفاع پست شهاب ثاقب است. این موشک که برای انهدام اهداف در ارتفاع پایین طراحی شده است از هدایت رادیویی در خط دید استفاده می‌کند.

طول این موشک حدود ۲٫۹ متر، وزن آن ۸۴ کیلوگرم  و سرعت آن 7402 متر بر ساعت است. این موشک دارای برد 500 تا 8500 متر در برابر اهدافی با سرعت 400 متر برثانیه، 10 کیلومتر در برابر اهدافی با سرعت 300 متر بر ثانیه و 11 کیلومتر در برابر بالگردها است.

این موشک از سامانه‌های پدافندی یازهرا(س) و حرز نهم قابل شلیک است. همچنین جدیدا پهپادهای جت کرار برای مقابله با اهداف هوایی به این موشک‌ها مجهز شده‌اند.


موشک پدافندی شهاب ثاقب


موشک پدافند هوایی شهاب ثاقب


شلیک موشک شهاب ثاقب از سامانه پدافندی یازهرا


پهپاد جت کرار مجهز به موشک شهاب ثاقب با سر جستجوگر حرارتی


سامانه پدافندی یازهرا مجهز به موشک شهاب ثاقب

بیشتر بخوانید:

ساخت ایران| دوربین فرماندهی RU300 + تصویر ساخت ایران|خانواده راکت‌های فجر + مشخصات

انتهای پیام/

true برچسب ها : اخبار سیاسی true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: کلیلک کنید تمام تجهیزات نظامی ساخت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۳۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران

روزنامه تایمز آو اسرائیل در مطلبی به بررسی تنش‌های اخیر بین ایران و اسرائیل و واکنش واشنگتن پرداخت و نوشت: «بر اساس گزارشی که روز یکشنبه منتشر شد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و مقامات امنیتی با «هشدار فزاینده» شاهد آشکار شدن ابعاد حمله موشکی بالستیک ایران به اسرائیل در آخر هفته گذشته بودند.» وال‌استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد درباره لحظاتی که دامنه رگبار ایران مشخص شد، گفت: «فکر می‌کنم این در بالاترین حد چیزی بود که ما پیش‌بینی می‌کردیم.» یک مقام ناشناس به این روزنامه گفت که «تا زمانی که همه چیز گفته نشده باشد» مشخص نیست که آیا دفاع موشکی اسرائیل و ائتلاف کشور‌های درگیر در سرنگونی پرتابه‌ها موفق بوده اند یا خیر.

به گزارش دنیای اقتصاد، در این گزارش آمده است که از آنجا که در آستانه حمله ایران آشکار شد که قرار است اتفاقی بیفتد، تیمی از پرسنل نظامی آمریکا مخفیانه به تل‌آویو اعزام شدند تا در «یک مرکز عملیات دفاع موشکی» کار کنند. بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی مطمئن بودند که می‌توانند به مقابله با حدود ۵۰ موشک بالستیک کمک کنند و زمانی که مشخص شد بیش از ۱۰۰ موشک توسط ایران شلیک شده است، عمیقا نگران شدند.

نیرو‌های دفاعی اسرائیل اعلام کردند که حمله ایران به اسرائیل شامل ۱۷۰ پهپاد، ۳۰ موشک کروز و ۱۲۰ موشک بالستیک بوده که بیشتر آن‌ها رهگیری شده است. اما هدف نظامی ایران در اسرائیل در این حمله، یعنی پایگاه هوایی نواتیم خسارت دید. این روزنامه نوشت: «برنامه‌هایی برای هواپیما‌های سعودی و اردن طراحی شد تا در صورت لزوم از حریم هوایی خود دفاع کنند. اردن پرتابه‌هایی را که از حریم هوایی این کشور عبور کرده بود سرنگون کرد، در حالی که ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان به هواپیما‌های اسرائیلی کمک کردند برخی دیگر از پرتابه‌ها را در مسیر اسرائیل ساقط کنند.»

این حمله در پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت. در این حمله هفت نیروی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی از جمله دو فرمانده به شهادت رسیدند. اسرائیل متعهد شد که حمله تنبیهی ایران را تلافی کند و گفته می‌شود پنج‌شنبه شب، زمانی که چند ریزپرنده در آسمان اصفهان دیده شدند این حمله صورت گرفته است.

اسرائیل به طور رسمی در مورد این حمله اظهارنظر نکرده است، در حالی که ایران این حادثه را کم‌اهمیت توصیف کرده و تاکید دارد که تنها سه پهپاد کوچک در این حمله دخیل بوده اند. ایالات متحده، اتحاد نزدیک خود با اسرائیل را با کمک به آن‌ها در خنثی کردن حمله هفته گذشته ایران و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی پس از آن نشان داد. دولت جو بایدن در تلاش است تا از تشدید اوضاع در خاورمیانه در بحبوحه جنگ جاری در غزه و تنش‌های سرسام‌آور با تهران جلوگیری کند.

پس از حمله هفته گذشته ایران، بایدن بر حمایت تزلزل ناپذیر ایالات متحده از اسرائیل تاکید کرد، اما همچنین از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل خواست که «در مورد خطر تشدید تنش با دقت و استراتژیک فکر کند» و افزود که اسرائیل می‌تواند اقدامات اخیر را برای خود موفقیت تلقی کند و نیازی به حمله ندارد.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی اسرائیل به سامانه پدافندی اس ۳۰۰ اصفهان صحت دارد؟ /بررسی یک ادعا از سوی خبرگزاری دولت
  • کلاهک‌هایی که موجب حیرت آمریکا و اسرائیل شد
  • غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران
  • لحظه انهدام اس 300 روس توسط هایمارس اوکراین
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین/ سامانه پدافندی S-۴۰۰ روسیه در کریمه چگونه منهدم شد؟ +عکس و فیلم
  • ببینید | توانمندی سامانه‌های پدافندی ایران
  • نمایی از قدرت توانمندی سامانه‌های پدافندی ایران (فیلم)
  • نمایی از قدرت توانمندی سامانه‌های پدافندی ایران + فیلم
  • گزارش تصویری شبکه الجزیره از توانمندی سامانه‌های پدافندی ایران
  • فیلم| گزارش شبکه الجزیره از توانمندی سامانه‌های پدافندی ایران