Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@08:45:16 GMT

غيرتمندي مردم خوزستان ستايش‌برانگيز است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۳۵۴۳

غيرتمندي مردم خوزستان ستايش‌برانگيز است

خبرگزاري آريا - «دنياي شيرين دريا» را مي‌توان يکي از بهترين سريال‌هاي تلويزيوني دانست که در دهه 70 از تلويزيون پخش شد و مردم زيادي را مشتري خود کرد. اين سريال در اوج همکاري بيژن بيرنگ و زنده‌ياد مسعود رسام به عنوان تهيه‌کننده و بهروز بقايي به عنوان کارگردان توليد شد.
داستان دنياي شيرين دريا درباره يک خانواده بود که در شمال زندگي مي‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده‌اي که پدر نداشت و مادر سرپرستي بچه‌‌ها را عهده‌دار بود.
خانواده‌اي روستايي و موفق که سبک زندگي سالم و با بهره‌وري بالا داشتند به گونه‌اي که امروز هم مي‌توانند الگوي مناسبي براي خانواده‌‌ها و نحوه رفتار اعضاي خانواده با هم باشند.
هر چند براي سازندگان اين سريال اتفاقات خوشايندي رخ نداد؛ مسعود رسام دچار بيماري سرطان شد و در اوج کارهاي هنري‌اش درگذشت.
پوپک گلدره، يکي از بازيگران اصلي سريال که نقش دختر بزرگ خانواده را به عهده داشت، چند سال بعد زماني که در سريال نرگس بازي مي‌کرد، تصادف کرد و بعد سپري کردن يک دوره کما که طولاني بود، فوت کرد.
بهروز بقايي که کارگردان سريال بود هم چند سال قبل سکته کرد و ديگر نتوانست دوره درخشان کارگرداني و بازيگري خود را به نمايش بگذارد و مدت‌‌هاست در شمال کشور زندگي مي‌کند.
عطيه غبيشاوي بازيگر نقش مادر خانواده با دنياي شيرين دريا به دنياي بازيگري معرفي شد و خوش درخشيد.
او متولد شهر آبادان است و درس بازيگري را در دانشگاه هنرهاي زيبا خوانده است.
در زمان جنگ مدتي در شمال زندگي کرده است و شايد به همين دليل هر چند اصليتي جنوبي داشت اما نقش زن شمالي را عالي بازي کرد و همين بازي خوب اين توقع را به وجود آورد که غبيشاوي به يکي از بازيگران پرکار تبديل شود اما چنين نشد!‌ با او هم‌صحبت شديم تا از کارها و دليل کم‌کاريش بگويد.
چه مي‌کنيد اين روزها آيا هنوز هم حرفه بازيگري را به شکل جدي ادامه مي‌دهيد؟
بله! اما به نظرم به دليل زياد شدن شبکه‌ها و سريال‌‌هاي تلويزيوني کارهايم کمتر ديده مي‌شود. سال قبل سريال زيباشهر از شبکه يک پخش شد که در آن نقش زني به نام صبا را بازي مي‌کردم. اين سريال در مرکز خوزستان توليد شده بود. دو سال قبل هم در سريال سال‌هاي بيقراري بازي کرده بودم که پخش شد. در چند فيلم سينمايي هم بازي کرده‌ام که نمي‌دانم به چه دليل اکران نشدند. همه اينها دست به دست هم مي‌دهد که کمتر ديده شوم. البته خودم تلاش مي‌کنم که نقش‌هاي خوب را انتخاب کنم و اصراري ندارم هر نقشي را بازي کنم.
پس شرايط شما مثل برخي از بازيگراني که گلايه‌ مي‌کنند که کارگردانان و تهيه‌کنندگان کمتر سراغ آنها مي‌روند و بيکار شده‌اند، نيست. پيشنهادات را بررسي کرده و خوب‌هايش را انتخاب مي‌کنيد؟
پيشنهادات خوب خيلي کم شده است.من از واژه باند و مافيا در حرفه بازيگري و انتخاب نقش‌ها استفاده نمي‌کنم، به‌هرحال گروه‌‌هايي هستند که ترجيح مي‌دهند بيشتر با هم کار کنند. معتقدم بازيگر بايد کارش را مديريت کند، در دوره‌اي بعضي از نقش‌ها را براي به دست آوردن نقش‌هاي بهتر رد کردم که شايد نبايد اينکار را مي‌کردم.
توقع داشتم بعد از سريال دنياي شيرين دريا اتفاقات بهتري برايم بيفتد که نشد البته وقتي کارشناسي ارشد قبول شدم بيشتر درگير درس‌ و دانشگاه شدم و يک سري مسائل شخصي باعث شد از بازيگري فاصله بگيرم اما وقتي من توقف مي‌کنم، دنياي هنر و بازيگري به راهش ادامه مي‌د‌هد و طبيعي است که به حاشيه مي‌روي.
بازيگري حرفه من است و از همين راه امرار معاش مي‌کنم، واقعيت اين است براي بازي در نقش‌هاي خوب هزينه زيادي دادم و گاهي چرخ زندگي به سختي چرخيد. اما هيچ‌وقت تهيه‌کننده يا کارگردانان را مقصر نمي‌دانم و به باندبازي اعتقادي ندارم.
تهران زندگي مي‌کنيد يا آبادان؟
از سال 64 تهران زندگي مي‌کنم اما چون در برخي کارها با لهجه جنوبي صحبت مي‌کنم برخي فکر مي‌کنند مقيم آبادانم. قبل از عيد در يک فيلم کوتاه بازي کردم به نام سکوت. در آثار کارگردانان جوان بازي مي‌کنم چون هم قصه‌هاي خوبي دارند و هم خلاق هستند و با حوصله کار مي‌کنند.
در زمان جنگ آبادان بوديد؟
مدتي در آبادان بودم اما بعد به اجبار برادرم به ماهشهر رفتيم.آن زمان جوان بودم و غيرت اين را داشتم که از شهرم دفاع کنم. وقتي حصر آبادن شکسته شد، دوباره به آبادان برگشتم اما شرايط خيلي سخت بود و ما به وسيله طرحي که شهيد رجايي براي جنگ‌زده‌ها راه‌اندازي کرده بودند به شمال کشور رفتيم.
چند سالي است که حال محيط‌زيست اهواز و آبادان و کلا شهرهاي استان خوزستان خوب نيست...
سال گذشته براي بازي در سريال زيباشهر چند ماهي در اهواز بودم و خواهرم نيز ساکن آنجاست. شرايط آب و هوايي خيلي سخت بود. وقتي گرد و خاک به اهواز مي‌رسيد شهر کلا تعطيل مي‌شد؛ برق و آب قطع مي‌شد و ديگر نمي‌توانستي هيچ کاري بکني. اما نکته‌اي که برايم خيلي جالب و در عين‌حال تحسين‌برانگيز بود روحيه بسيار بالاي مردم اهواز و آبادان بود. با آن شرايط سخت با انرژي زندگي را ادامه مي‌دهند و نمي‌گذارند شرايط بد حس زندگي را در آنها از بين ببرد. اين روحيه ستايش‌برانگيز است.
يعني با همان روحيه‌اي که در زمان جنگ مقابل دشمن مقاومت مي‌کردند با همان روحيه شرايط بد آب و هوايي را هم تحمل مي‌کنند و حاضر نيستند شهر و ديار خود را ترک کنند. اين روحيه در همه مردم ايران وجود دارد و در مقاطع مختلف تاريخي خود را نشان داده است. در شمال کشور ميرزا کوچک خان را داشته‌ايم که با يارانش دربرابر دشمن مقاومت کرده يا در تبريز و سيستان و بلوچستان و... به نظرم همه مردم ايران نسبت به کشورشان غيرتمند هستند و فقط مربوط به خوزستاني‌ها نيست البته هشت سال دفاع مقدس نشان داد که پايداري مردم خوزستان هيچ‌وقت فروکش نمي‌کند.روحيه شاد مردم اين سرزمين هيچ‌گاه نمي‌گذارد که غم روي اين استان سايه بيفکند.
طاهره آشياني - روزنامه‌نگار

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۳۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۹/۲ درصد ایرانیان، تلویزیون می‌بینند | شبکه 3، آی فیلم و شبکه یک؛ به ترتیب پربازدیدترین شبکه‌های تلویزیونی

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) یک طرح نظرسنجی با عنوان «سنجش نگرش مردم در خصوص برنامه‌های صدا و سیما» با تعداد نمونه‌ی 1715 نفر از شهروندان 15 سال به بالای سراسر کشور در «هفته آخر فروردین ماه» سال جاری، به شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است که مهم‌ترین یافته‌های این نظرسنجی به شرح ذیل است:

تماشای شبکه‌های تلویزیونی

40.8 درصد «ایرانیان» شبکه سه را بیشتر از سایر شبکه‌های تلویزیونی می‌بینند، 35.2 درصد شبکه‌ آی‌فیلم  و 21 درصد شبکه یک را تماشا می‌کنند. میزان تماشای این شبکه‌ها در بین «بینندگان صدا و سیما» به ترتیب از این قرار است؛ 58.9 درصد شبکه سه،  50.8 درصد شبکه آی‌فیلم و 30.3 درصد شبکه یک. 69.2 درصد «ایرانیان» بیننده برنامه‌های صدا و سیما هستند.

تماشای برخی برنامه‌های تلویزیون

یافته‌های نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد 36.9 درصد از «ایرانیان» برنامه مردان آهنین و 34.7 درصد برنامه زندگی پس از زندگی، 34.2 درصد برنامه محفل، 32.3 درصد برنامه شب خوش، 31.8 درصد برنامه فوتبال برتر، 29.7 درصد برنامه پانتولیگ و 26.5 درصد برنامه معرکه، 24.5 درصد برنامه مهمونی، 21.3 درصد برنامه ماه خدا، 18.8 درصد برنامه ماه من، 17.2 درصد برنامه ایران دوست داشتنی، 16 درصد برنامه پاورقی و 12.1 درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.

میزان تماشای این برنامه‌ها در بین «افرادی که تلویزیون تماشا می‌کنند» به این ترتیب است؛ 53.3 درصد برنامه مردان آهنین و 50.1 درصد برنامه زندگی پس از زندگی را دیده‌اند، 49.4 درصد برنامه محفل، 48 درصد برنامه شب خوش، 46 درصد برنامه فوتبال برتر، 42.9 درصد برنامه پانتولیگ و 38.3 درصد برنامه معرکه، 35.4 درصد برنامه مهمونی، 30.7 درصد برنامه ماه خدا، 27.2 درصد برنامه ماه من، 24.8 درصد برنامه ایران دوست داشتنی، 23.1 درصد برنامه پاورقی و 17.5 درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.

پربازدیدترین سریال‌های تلویزیونی

45.4 درصد از «ایرانیان» گفته‌اند سریال زیرخاکی، 23.2 درصد سریال هفت سر اژدها و 20.4 درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.

میزان تماشای این سریال‌های تلویزیونی در بین «بینندگان تلویزیون» حاکی از این است که 65.5 درصد آنها گفته‌اند سریال زیرخاکی را دیده‌اند. 33.5 درصد سریال هفت سر اژدها و 29.4 درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.

دیگر خبرها

  • سریال مشاور و روایتی از باز کردن کلاف‌های پیچیده زندگی
  • مردم پاکستان شجاعت ملت ایران را ستایش می‌کنند
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)
  • ۶۹/۲ درصد ایرانیان، تلویزیون می‌بینند | شبکه 3، آی فیلم و شبکه یک؛ به ترتیب پربازدیدترین شبکه‌های تلویزیونی
  • تذکر نماینده مردم شوش در مجلس به وزرای اقتصاد و ورزش
  • یک قصه خیالی به روایت فراری
  • سلمانِ نون‌خ: لطفا کمی صبر کنید
  • این سریال‌های کره‌ای مثل تراپی هستند