Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير اقتصاد با بيان اينکه در حال حال حاضر مبادلات کشور با يورو انجام مي شود، گفت: حذف کامل دلار از مبادلات خارجي کشور دور از دسترس نيست.
به گزارش خبرگزاري آريا، مسعود کرباسيان با بيان اينکه مبادلات امروز کشور با يورو انجام مي‌‎گيرد نه دلار، بيان داشت: حذف کامل دلار از مبادلات خارجي دور از دسترس نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزير امور اقتصادي و دارايي با استناد به بخشنامه‌هاي وزارت اقتصاد، عنوان کرد: امروز مبادلات اقتصادي کشور، گشايش اعتبار و خريد خارجي طبق بخشنامه‌ها با يورو انجام مي‌گيرد، بنابراين حذف کامل دلار از مبادلات خارجي دور از دسترس نيست.
کرباسيان در گفتگو با خبرگزاري خانه ملت با اشاره به نشست شب گذشته سه شنبه 28 فروردين ماه با اعضاي فراکسيون ديپلماسي و منافع ملي، عنوان کرد: در اين نشست مسائل متعددي مطرح شد که يکي از مهم ترين اين مسائل وجود 4 لايحه موجود در کميسيون‌هاي حقوقي و قضايي و امنيت ملي مجلس در رابطه با مبارزه با پولشويي بود، لذا در اين زمينه نقطه نظرات نمايندگان شنيده و همفکري بسيار سازنده‌اي صورت گرفت.
وزير امور اقتصادي و دارايي کابينه دوازدهم اظهار اميدواري کرد که اين لوايح هر چه سريعتر به صحن علني مجلس ارجاع تا دولت جمهوري اسلامي ايران بتواند عضو FATF شود، البته يکي از اين لوايح در مجلس راي آورده و در گير و دار تصويب در شوراي نگهبان است و ساير لوايح در کميسيون‌هاي مجلس روند قانوني خود را طي مي‌کنند.
وي ادامه داد: يکي ديگر از مباحث مطروحه در نشست شب گذشته در زمينه تثبيت قيمت ارز بود که با اشاره به تاثير سياست خارجي در نرخ ارز، نقطه نظرات نمايندگان در اين زمينه شنيده شد و مسئولان وزارت امور اقتصادي و دارايي نيز نمايندگان را در جريان اقدامات خود براي تثبيت نرخ ارز قرار دادند و در اين زمينه نيز همفکري و مساعدت فکري از نمايندگان گرفته شد.
کرباسيان يادآور شد: همچنين مسائلي در حوزه بورس، ماليات بر ارزش افزوده و نوع همکاري با کشورهاي خارجي از ديگر موارد مورد بحث در نشست ديشب بود. وي با اشاره به موضوع حذف دلار و جايگزيني يورو در مبادلات خارجي، گفت: در حال حاضر مبادلات کشور، گشايش اعتبار و خريد خارجي طبق بخشنامه‌هاي موجود با يورو است و نه دلار، بنابراين اينکه دلار از مبادلات ارزي حذف شود، توقعي دست يافتني است.
اين عضو کابينه دولت دوازدهم تصريح کرد: در عين حال وزارت امور اقتصاد و دارايي مذاکراتي با کشورهاي مختلف انجام مي دهد تا با پول ملي کشورهاي مقابل مبادله کالا صورت گيرد و لزوما نيازي به وجود ارز سومي در اين بين نيست.
کرباسيان بيان داشت: حجم مبادلات ايران با کشورهاي غير بسيار بيشتر است تا کشورهايي که با دلار فعايت اقتصادي انجام مي‌دهند، بنابراين اميدواريم در اين زمينه بتوانيم اقدامات موثري را عملياتي کنيم.
وزير امور اقتصادي و دارايي اظهار اميدواري کرد که به جايي برسيم که دلار به طور کامل از مبادلات اقتصادي کشور خارج شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۴۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران

سید اسماعیل هاشمی در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری با ۹ هزار میلیارد دلار برای مازندران شناسایی شده است، گفت: در همین راستا در سال ۱۴۰۲ مازندران حدود ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های مختلف در استان صادر شده است که ارزش اقتصادی آنها ۱۶۵ میلیون دلار بوده است.

او افزود: شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در مذاکرات و ایجاد قرارداد‌های مشترک همکاری اقتصادی و تولیدی موثر خواهد بود

هاشمی با اشاره به اینکه رویداد‌های بزرگ اقتصادی به ویژه نمایشگاه‌های بین المللی می‌تواند در ایجاد مراودات اقتصادی و منطقه‌ای نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند، گفت: مازندران در سال‌های اخیر در بحث اجرای همایش‌های سرمایه گذاری موفق بوده و هفت همایش سرمایه گذاری برای مازندران اجرایی شده است.

او به نقش سرمایه گذاری خارجی در توسعه استان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر نمایشگاه‌ها و نشست‌هایی در سطوح بین المللی و مذاکرات با فعالین اقتصادی روسیه و عمان باعث افزایش قرارداد‌های تجاری خارجی در مازندران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • راهنمای کامل دریافت ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۳+ فیلم
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳