Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانواده جان‌باختگان معدن آزادشهر از مسئولان استانی و ملی خواستند که کارگران جان‌باخته در حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر شهید اعلام شوند. ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آزادشهر، نزدیک به یک سال پیش بر اثر حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در روز 13 اردیبهشت 1396، 43 نفر از معدن‌کاران گلستانی جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گلستان و شماری از مسئولان استانی برای دلجویی و رسیدگی به مشکلات خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه در فرمانداری آزادشهر حضور یافته و خواسته‌های این خانواده‌ها را بررسی کردند.

کمالی وطن به نمایندگی از خانواده جان‌‌باختگان حادثه معدن آزادشهر اظهار داشت: مهم‌ترین خواسته این خانواده‌ها, شهید اعلام شدن این جان‌باختگان است, از تعداد 43 جان باخته, 30 نفر به کمک 13 نفری که در تونل گیر کرده بودند، رفتند و این ایثار و فداکاری این افراد را می‌رساند.

وی افزود: از کانال‌های مختلف برای این کار اقدام کردیم, اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیدیم, به نظر می‌رسد, فداکاری این جان‌باختگان, کمتر از آتش‌نشانان نیست.‌ انتظار داشتیم شهرداری آزادشهر در یک‌سال گذشته تندیس مناسبی از این حادثه, در بهترین نقطه شهر احداث کند, تا مسافران و گردشگران با دیدن این تندیس, آن حادثه را تداعی کنند.

شفاف‌سازی در برخورد با مقصران حادثه معدن آزادشهر انجام شود

نماینده خانواده جان باخته معدن آزادشهر تاکید کرد: ما هیچ اطلاعی از مقصرین و رسیدگی به پرونده آنها که تا چه مرحله‌ای رسیده نداریم و امید داریم در این مورد شفاف‌سازی لازم صورت گیرد.

کمالی وطن گفت: مبلغی که ما به عنوان حقوق دریافت می‌کنیم, یک میلیون تومان است و این کفاف مخارج زندگی ما را نمی‌دهد و این حقوق هم برای افرادی که سابقه طولانی در این معدن داشتند و چه افرادی که به تازگی در آن جا مشغول به کار شدند, یکی است و این عدالت را نمی‌رساند.

دستگاه‌های تهویه مصنوعی در معدن زمستان یورت نصب می‌شود

فرماندار شهرستان آزادشهر هم در این مراسم گفت: تهویه‌های مصنوعی برای ارتقاء ایمنی معدن زمستانه آزادشهر خریداری و تا قبل از سالگرد جان باختگان این معدن, نصب خواهد شد.

سید رسول حسینی اظهار داشت: در نیمه فروردین ماه سال جاری جلسه‌ای با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط به حادثه معدن در آزادشهر, بر 2 محور ایمنی معدن و مطالبات کارگران و خانواده جان‌باختگان تشکیل شد.

وی افزود:با توجه به اینکه در این جلسه, مطرح شد که برای ایمنی کارگاه استخراج این معدن, نیاز به تهویه‌های مصنوعی و طبیعی است, 3 دستگاه تهویه مصنوعی از اوکراین خریداری شده که تا 11 اردیبهشت سال جاری نصب خواهد شد.

فرماندار شهرستان آزادشهر تصریح کرد: حقوق مهر و اسفند ماه سال 96 به اضافه عیدی و پاداش مطالبه کارگران این معدن بود, که در اسفندماه, 2 حقوق آنها پرداخت شد و پاداش و عیدی آنها باقی مانده است.

تولیدات معدن زمستان یورت آزادشهر افزایش می‌یابد

حسینی تاکید کرد: به مدیرعامل شرکت معدن زمستان یورت آزادشهر, یک میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود تا معوقات تامین اجتماعی و برق را پرداخت کند.

وی یادآور شد: با تجهیز ایمنی کامل این معدن قرار است, تولید 3 هزار و 500 تن ذغال سنگ در این معدن را به 5 هزار تن افزایش دهیم که اشتغالزایی نیز افزایش خواهد یافت.

در پایان این مراسم, استاندار گلستان از فرزندان و خانواده‌های جان‌باختگان حادثه معدن آزادشهر قدردانی کرد.

انتهای پیام/ ز

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۴۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم

مدارک هویتی شهید افغانستانی نشان می‌داد که وی با نام نسیم افغانی و با عضویت بسیجی در گردان «سیف الله» از لشکر ۵ نصر خراسان، در جبهه های نبرد حق علیه باطل حاضر شده است.

خرداد ۱۳۹۹ بود که پیکر یک شهید افغانستانی در منطقه عملیاتی والفجر یک پیدا شد؛ ۲۲ بهمن ۱۳۶۲ در فکه جان خود را فدای اسلام کرد و پیکرش همان جا ماند و پیکرش بر روی دوش هموطنانش در آستان قدس رضوی تشیع شد و به خاک سپرده شد.

در همان زمان سردار باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح درخواست کرد هرکسی که می‌تواند در شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی کمک کند.

حالا پس از سال ها قفل حکایت مفقودی خانواده شهید نسیم افغانی گشوده شد.

با پیگیری ستاد معراج شهدا و انجام تست دی‌ان‌ای از افراد مدعی، نسبت خانوادگی محمد یاسین مرادی فرزند میرزا محمد به عنوان برادر شهید نسیم افغانی محرز شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • قدردانی شهروندان آزادشهر و گالیکش از پلیس برای اجرای طرح نور
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • لحظه اعلام خبر شناسایی شهید «فیضی زاده» به خانواده اش
  • دانشجویان آزادشهر همصدا با جنبش ضد صهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا+ فیلم
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز