Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@00:29:19 GMT

عبور از بحران آب، مستلزم اجرای دستورات

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۵۰۲۹

عبور از بحران آب، مستلزم اجرای دستورات

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: اگر دستورات کارگروه سازگاری با کم آبی اجرا شود مشکلی در تامین آب شرب امسال نخواهیم داشت.

مسعود میرمحمد صادقی با اشاره به آخرین تصمیماتی که برای آب استان اصفهان گرفته شده است به ایمنا گفت: آخرین مباحث در مورد آب استان اصفهان در کارگروه سازگاری با کم آبی که در تهران مستقر است مطرح و روش‌هایی برای رهایی از مشکلات آب شرب اصفهان در امسال تدوین شد که برخی در حال اجرا و برخی در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به عنوان مثال قرار است انتقال موقت آب از تونل سوم کوهرنگ اجرایی شود. باتوجه به میزان بارش‌ها پیش بینی می‌شود با اجرای این پروژه ۲۰ میلیون مترمکعب آب وارد مدار شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان اضافه کرد: همچنین قرار است تمامی برداشت‌های غیرمجاز در بالادست و پایین دست زاینده رود در دو استان چهارمحال و اصفهان جلوگیری شود. این درحالی است که امسال مقرر شده تا هیچ آب کشاورزی به هیچ کدام از این دو استان داده نشود.

میرمحمد صادقی افزود: البته آب حداقلی برای حفظ باغات در نظر گرفته می‌شود و این آب نیز عمدتا از چاه ها تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر این کارها انجام شود مشکلی در عبور از تابستان نخواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان در پاسخ به اینکه تا چه زمانی آب برای استان وجود دارد گفت: اگر این دستورات اجرایی شود مشکلی در تامین آب شرب برای امسال نخواهیم داشت.

میرمحمدصادقی همچنین در مورد انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی گفت: این موضوع در حال مطالعه از سوی وزارت نیرو است و مجری این طرح در تهران مستقر است.

وی تصریح کرد: امسال در همه بخش های شرب و صنعت باید صرفه جویی شود.  

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است

به گزارش خبرآنلاین، استان اصفهان از دو منظر به خطرناک‌ترین استان کشور در «فرونشست» تبدیل شده است.

دنیای اقتصاد در گزارشی با عنوان «زمان طلایی زمین سست» نوشت: استان اصفهان از دو منظر به خطرناک‌ترین استان کشور در «فرونشست» تبدیل شده است. مطالعات زمین‌شناسی نشان می‌دهد، اگرچه استان خراسان‌رضوی به لحاظ بیشترین پهنه درگیر فرونشست، اول است، اما بیشترین شهرهای در معرض فرونشست، در استان اصفهان است.

ضمن آنکه باتوجه به تراکم جمعیت در شهرهای اصفهان، این استان در این زمینه حادترین استان کشور در مساله فرونشست به حساب می‌آید.

اصفهان در دوراهی مهار فرونشست یا بروز تبعات ۴گانه این پدیده قرار دارد.

مهار فرونشست از طریق کنترل کشاورزی‌های آب‌بر و پایان دعوای استانی برسر زاینده‌رود امکان‌پذیر است.

درغیر اینصورت افت ارزش ملک یکی از ۴ پیامد منفی فرونشست خواهد بود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902134

دیگر خبرها

  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • خطرناک‌ ترین استان در بحران فرونشست
  • این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه بندی مشاغل می‌شوند
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد