Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:55:01 GMT

تکنولوژی ۱۳۰ واحد تولیدی در قم بهسازی و نوسازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۵۶۷۵

تکنولوژی ۱۳۰ واحد تولیدی در قم بهسازی و نوسازی می‌شود

قم - رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم گفت: طی سال جاری ۱۳۰ واحد تولیدی در قم نوسازی می‌شود که در این صورت کیفیت محصولات افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود سیجانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه برای تحقق شعار سال باید گام‌هایی در بخش‌های مختلف برداریم، اظهار داشت: در عرصه تولید و عرضه نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها هستیم و در خصوص تولید، مؤلفه‌های وجود دارد که تولیدکنندگان می‌بایست با رعایت آنها به افزایش کیفیت و رسیدن به قیمت تمام شده مناسب دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: برخی از واحدهای تولیدی استان قم دارای ظرفیت پایین هستند که می‌شود با کمک کردن به آنها ظرفیت‌های خالی آنان را افزایش داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه واحدهایی در استان قم نیازمند بازسازی تکنولوژی هستند، افزود: برنامه داریم تا در سال جاری ۱۳۰ واحد تولیدی را نوسازی کنیم که در این صورت کیفیت محصول نیز افزایش خواهد یافت.

وی گفت: واحدهای تولیدی نیازمند تأمین نقدینگی هستند که در صورت در اختیار قرار دادن تسهیلات لازم از سوی بانک‌ها شاهد اثربخشی خوبی خواهیم بود.

سیجانی عنوان کرد: در سال ۹۶ توانستیم با برگزاری جلسات مستمر ستاد تسهیلات مسائل و مشکلات بخش تولید را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم و مصوبات این ستاد الزامات قانونی خواهد داشت.

واحدهای تولیدی باید برای صادرات توانمند شوند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه واحدهای تولیدی باید برای صادرات توانمند شوند افزود: امسال برای بحث صادرات واحدهای تولیدی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ردیف اعتباری دیده شده است که در استان قم تلاش می‌کنیم تا بخشی از این اعتبارات را جذب کنیم.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: در سال جاری اتمام طرح‌های نیمه تمام که پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد دارند در دستور کار قرار خواهد گرفت و سرمایه‌گذاری‌ها در استان قم به سمت صنایع دانش بنیان مواردی که در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی و همچنین محیط زیست است رو به افزایش است.

سیجانی عنوان کرد: فروشنده‌هایی که کالاهای داخلی را ترویج می‌کنند برای آنها مشوق‌های در نظر خواهیم گرفت که از جمله آنها عدم دریافت عوارض است که امیدواریم با جلسه‌ای که در این زمینه با شورای اسلامی شهر خواهیم داشت این مسئله نهایی شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی و بهسازی پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اصغر اسدالهی اظهار کرد: توسعه فضای سبز شهری و فضای ورزشی به‌ویژه فضای اختصاصی ویژه بانوان یکی از اولویت‌های مدیریت شهری اهواز است، در همین راستا تکمیل و بهسازی دو پارک بانوان شهروند و ولی‌عصر (عج) در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پارک بانوان ولی‌عصر (عج) سال‌ها به علت وجود مشکلات تعطیل و بدون استفاده بود و با اقداماتی که انجام شد این پارک نوسازی و بهسازی شد و بانوان اهوازی می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز ادامه داد: سیستم برق و روشنایی پارک یکی از مهم‌ترین بخش‌های این پارک بود که نصب ۱۰۰ عدد پروژکتور و هفت پایه روشنایی، این مشکل را رفع کرده است، علاوه بر آن نواقص سرویس‌های بهداشتی این پارک نیز برطرف و نوسازی شد.

اسدالهی اضافه کرد: برای اینکه شهروندان و خانواده‌ها با حضور در پارک ولی‌عصر (عج) لحظات خوب و خوشی را داشته باشند، پنج قطعه ست ورزشی کامل در این پارک نصب شد تا هم بزرگسالان و کودکان از آنها استفاده کنند، علاوه بر آن هشت نیمکت و چهار مَنقل بتنی نیز نصب شده است.

وی تصریح کرد: با هدف بهبود و توسعه فضای سبز این پارک علاوه بر لکه‌گیری و هَرس چمن ۱۲۰ اصله نهال از انواع مرکبات، یوکا و گلکاری‌های زیبا کاشته و آبنمای ورودی پارک نیز راه‌اندازی شد.

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بازگشایی و بهسازی پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند