Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@20:33:49 GMT

شیراز| مسیر ریلی شیراز - مشهد ۴ ساعت کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۶۱۵۸

شیراز| مسیر ریلی شیراز - مشهد ۴ ساعت کاهش یافت

مدیرکل راه آهن استان فارس از کاهش ۴ساعته مسیر شیراز- مشهد خبر داد و گفت: روزانه کمتر از ۱۲۰۰ مسافر از خطوط ریلی فارس استفاده می‌کنند. ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ استانها فارس نظرات

غلامحسین ولدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز،  با بیان اینکه بر اساس آمار در سال گذشته 437 هزار نفر از طریق خطوط ریلی فارس جابه‌جا شده‌اند، اظهار داشت: روزانه 1197 نفر برای سفر از راه آهن استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه استان فارس نیازمند فرهنگ‌سازی درباره استفاده از خطوط ریلی است، گفت: چنانچه مسئولان استان بتوانند برای سفرهای کاری خود به تهران از قطار استفاده کنند به نظر می‌رسد که عموم مردم نیز فعالیت راه آهن استان را باورکنند در حالی که برخی از نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای بسیاری از سفرها و اردوهای زیارتی از قطار استان استفاده می‌کنند.

مدیرکل راه آهن استان فارس به ظرفیت‌های راه آهن فارس اشاره کرد و افزود: راه آهن فارس در حال حاضر از این ظرفیت برخوردار است که بازنشستگان سازمان‌های گوناگون را به صورت گروهی و با کمترین هزینه به مشهد یا دیگر مناطق کشور اعزام کند.

ولدی از عقد تفاهم‌نامه با صندوق بازنشستگی کشور خبر داد و بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با صندوق بازنشستگی کشور منعقد شده است راه آهن استان این ظرفیت را دارد در روزهای غیر پیک سفر بتواند به بازنشستگان خدمات تخفیفی حمل ونقل ریلی ارائه دهد.

مدیرکل راه آهن فارس با بیان اینکه از 25 اسفند تا 15 فرودین ماه، 29 هزار مسافر از طریق خطوط ریلی فارس جابه‌جا شده است، عنوان کرد: از این لحاظ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 9.8 درصد رشد داشته‌ایم. 

ولدی بیان کرد: با توجه به جابه‌جایی 437 هزار مسافر توسط راه آهن فارس دست‌اندرکاران عرصه گردشگری و مسئولان مربوطه  باید برای افزایش تعداد مسافران تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

وی طول خطوط ریلی استان را  500 کیلومتر با 23 ایستگاه اعلام کرد و گفت: در کل کشور 13 هزار کیلومتر خط راه آهن وجود دارد که 4 درصد این مسیر در استان پهناور فارس قرار گرفته  است و تلاش بر این است که طول این خطوط افزایش یابد در همین راستا پیش‌بینی می‌شود که در اواخر امسال یا ابتدای سال 98 ایستگاه اقلید به سمت یزد مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

ولدی بر اهمیت توسعه  خطوط ریلی فارس تاکید و بیان کرد: با این اقدام ارزنده مسافت زمانی شیراز به مشهد حدود چهارساعت کاهش می‌یابد.

مدیرکل راه آهن فارس درباره برنامه‌های امسال و توسعه قطارهای مسافری عنوان کرد: تلاش می‌کنیم که با اقدامات لازم  قطارهای روزانه شیراز- مشهد و شیراز- اصفهان را برای راه آهن اهالی فارس پایدار کنیم.

ولدی با بیان اینکه در طول هفته به صورت دائم مسافران می‌توانند از طریق این راه آهن به مقصد مشهد و تهران سفر کنند، افزود: بنا به درخواست مسافران در سال گذشته ساعت حرکت مسافران تغییری صورت گرفت تا مسافران مقصد تهران بتوانند در ساعت 6:30 بامداد در پایتخت پیاده شوند که این تصمیم مورد استقبال مسافران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قطارهای مشهد به صورت یک روز در میان و قطارهای تهران به صورت روزانه حرکت می‌کنند، اظهار داشت: احداث راه آهن شیراز ـ بوشهر عسلویه برای مسئولان راه آهن فارس یک هدف بود که در سال گذشته فاینانس آن با شرکت چینی آغاز و امیدواریم هرچه سریعتر با حمایت مسئولان این مهم اجرا شود ولی اولویت نخست این سازمان افتتاح راه آهن شیراز ـ گلهر است که تاکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل راه آهن فارس به ورود بیست و چهارمین قطار گردشگری خارجی عقاب طلایی با 73 گردشگر و خدمه خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: این قطار از کشور روسیه به سمت ایران حرکت کرده و پس از ورود به کشور از مرز سرخس در مشهد، کرمان، راین و یزد توقف داشته و در روز 19 فرودین ماه امسال وارد شیراز شد.

ولدی افزود: تحقق طرح مثلث طلایی و رونق گردشگری ریلی در استان فارس از اهداف راه‌آهن فارس است که تلاش می‌کنیم با اجرای آن تحول بزرگی در حوزه گردشگری آنها ایجاد شود.

مدیرکل راه آهن فارس درباره بارگیری بیان کرد: حمل 74 هزار و 216 تن محموله در 12 ماهه سال گذشته یک رکورد جدید در عملکرد راه آهن فارس بوده که جذب بار و عملیاتی شدن جابه‌جایی گندم از سیلوی سیوند و جابه‌جایی محصولات شرکت خودروسازی سایپا نیز با افزایش قابل توجهی در تناژ بارگیری روبه‌رو بوده‌ایم.

وی بیان کرد: تلاش داریم با حمایت مسئولان و سرمایه‌گذاران بخش داخلی همواره صادرات کالاهای داخلی از طریق خطوط ریلی را به کشورهای آسیای میانه از شیراز به تاجیکستان، قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان ادامه دهیم. 

انتهای پیام/م

R41382/P1486/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز قهرمان مسابقات ووشو انتخابی جوانان فارس شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید یاسر موسوی ظهر دوشنبه با اعلام این خبر گفت: مسابقات انتخابی ووشو آقایان استان در رده سنی جوانان در دو بخش ساندا و تالو به میزبانی خانه ووشو برگزار شد.

وی افزود: در بخش ساندا فراشبند اول به مقام قهرمانی دست یافت و شهرستان‌های جویم و کوار حائز مقام‌های دوم و سوم شدند.

رئیس هیأت ووشو فارس اظهار داشت: اما در مجموع ساندا و تالو تیم شیراز الف قهرمان شد و تیم لامرد به مقام نایب قهرمانی رسید و تیم شیراز ب نیز بر سکوی سوم ایستاد.

موسوی بیان داشت: نفرات برتر این رقابت‌ها پس از برگزاری دو مرحله مسابقات درون اردویی با توجه به سهمیه استان‌ها اواخر خرداد ماه سال جاری به مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو اعزام خواهند شد.

رئیس هیأت ووشو فارس ادامه داد: در اتمام مسابقات از سید رضا سجادیان، افشین کشاورز، محمد مهدی علوی ۳ داور نمونه استان فارس و عبدالعزیز مظفری، بهرام مرادی و حبیب جابری ۳ مربی برتر فارس با اهدا تندیس و لوح سپاس تقدیر شد.

کد خبر 6098250

دیگر خبرها

  • شیراز قهرمان مسابقات ووشو انتخابی جوانان فارس شد
  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • فیروزآباد با ۱۰۴ میلی متر پیشتاز بارندگی اخیر فارس
  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز