Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: بازیگر زن اهل کره‌جنوبی که مدعی بود برای ساخت فیلم تبلیغاتی به دست عوامل حکومت کره‌شمالی دزدیده شده، در ۹۱ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش خرداد به نقل از خبرآنلاین، چوی ایون-هی بازیگر زن سرشناس اهل کره‌جنوبی که در اواخر دهه ۷۰ میلادی از سوی نیروهای حکومت کره‌شمالی دزدیده شده بود تا در فیلم‌های آن‌ها بازی کند، درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همسر پیشین او نیز که کارگردان مشهوری بود، چند ماه پس از ربوده‌ شدن او به سرنوشت مشابهی گرفتار شد و گروه فیلمسازی تبلیغاتی حکومت کره‌شمالی افزوده شد.

البته کره‌شمالی همواره اتهام دزدیدن این هنرمندان را رد کرده است و در آن زمان اعلام کرد که آن‌ها به کره‌شمالی پناهنده شدند.

این بازیگر سال ۱۹۲۶ متولد شد و از اواخر دهه ۴۰ میلادی پا به عرصه بازیگری گذاشت. او در همکاری با شین سانگ اوک که در آن روزگار همسرش بود به ستاره سینمای کره‌جنوبی تبدیل شد اما در اواخر دهه ۷۰ میلادی و پس از طلاق در حرفه بازیگری افت چشمگیری داشت. 
در همین دوران بود که پیشنهادی از یک تاجر هنگ‌کنگی دریافت کرد تا با امضای قراردادی با یک کمپانی فیلمسازی دوران اوجش را احیا کند. 
بر اساس اطلاعات کتابی با عنوان «فیلمسازی کیم جونگ ایل» او پس از سفر به هنگ‌کنگ دزدیده و به ویلایی لوکس در کره‌شمالی منتقل می‌شود.

شین سانگ اوک پس از گم‌شدن این بازیگر برای یافتن او به هنگ‌کنگ سفر کرد و پس از مدتی او نیز دزدیده شد.

کیم جونگ ایل علاقه زیادی به سینِما داشت و امیدوار بود که با حضور این دو ستاره سینمای کره‌شمالی را در سطح بین‌المللی مطرح کند. این زوج سینمایی پس از هشت سال حضور در کره‌شمالی سرانجام موفق شدند که اعتماد رهبر این کشور را برای سفر به وین برای تبلیغ فیلمشان جلب کنند و در آنجا به سفارت آمریکا پناهنده شدند.

آن‌ها یکسال بعد به کره‌جنوبی بازگشتند. داستان این زوج سینمایی سال ۲۰۱۶ در فیلم «عشاق و حاکم ستمگر» روی پرده سینِما رفت.

منبع: بی‌بی‌سی / ۱۸ آوریل

برچسب ها: کره شمالی ، سینما ، کره جنوبی

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت

 به گزارش  تابناک به نقل از جماران، امام جماعت مسجد جامع نبی اکرم (ص) و مسئول حوزه علمیه شرق تهران دارفانی را وداع گفت.

 آیت‌الله ضیاء الدین نجفی تهرانی چندی پیش در بیمارستان بستری شده بود.

وی نویسنده، محقق حوزوی است که شاگردان بسیاری را در حوزه و دانشگاه تربیت کرده است. وی از درس فلسفه آیات، علامه طباطبایی (ره)، محمد شاه آبادی، آقا یحیی انصاری شیرازی، حاج آقا رضا صدر (اخوی امام موسی صدر) و شهید مطهری بهره برده است.

آیت الله نجفی تهرانی در علم هیات نجوم از شاگردان علامه حسن زاده آملی و در عرفان و اخلاق (به مدت ۱۰ سال) شاگردِ آیت‌الله بهجت و آیت‌الله بهاءالدینی بوده است. ایشان همچنین در فقه و اصول، از محضر آیات عظام گلپایگانی، حائری یزدی و آمیرزاهاشم آملی بهره‌مند شده است.

بالغ بر ۲۰ جلد اثر توسط ایشان در رشته‌های فقه، اصول، تفسیر، تاریخ و معارف نوشته شده و ایشان، نماینده مراجع معظم تقلید در امور پاسخ‌گویی به مسائل شرعی نیز است. حوزه علمیه و مسجد جامع نبی اکرم (ص) در شرق تهران، پایگاه مبارزات انقلابی ایشان و مرکز پشتیانی از رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بوده و اکنون، محل پرورش و آموزش سربازان امام زمان (عج) و مراجعه متدینین و مومنین است.

دیگر خبرها

  • کیلین مورفی با دنباله‌های «۲۸ روز بعد» همراه می‌شود
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • برای کار التماس نمی‌‌کنم
  • عضو سابق تیم ملی جودو ایران درگذشت
  • عکس | واکنش بازیگر نقش روناک به قسمت آخر سریال نون خ
  • عکس| واکنش بازیگر روناک به قسمت آخر سریال نون خ
  • مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • بازیگر «زخم کاری» در واقعیت/ عکس