Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد که لهستان با ورود به جنگل «بیالوویزا» (Bialowieza) آن هم در مقیاسی گسترده، قوانین محیط زیست این اتحادیه را نقض کرده است.

به گزارش ایسنا، به گفته قاضی این دادگاه، ورود دولت لهستان به این جنگل‌ها، نسل بسیاری از گونه‌های پرندگان و حشرات را در معرض خطر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگل «بیالوویزا» یک میراث بوم شناختی مهم جهانی محسوب می‌شود و زیستگاه برخی از گونه‌های جانوری کمیاب اروپایی است.

این جنگل واقع در شمال شرق لهستان، به «آمازون اروپا» نیز مشهور است و کهن‌ترین جنگل اروپا محسوب می‌شود که قدمت آن به آخرین عصر یخبندان برمی‌گردد. این جنگل اکنون در فهرست میراث جهانی سازمان ملل قرار دارد.

جنگل «بیالوویزا» برای قرن‌ها از کوههای اورال تا ایرلند و اسپانیا وسعت داشت اما در حال حاضر تنها ۱۵۰۰ کیلومتر مربع از آن باقی مانده که ۸۰۰ کیلومتر مربع آن در بلاروس و ۶۰۰ کیلومتر مربع آن در لهستان قرار دارد.

بخش بلاروسی آن بطور کامل تحت عنوان پارک ملی محافظت می‌شود اما تنها ۱۶ درصد از بخش لهستانی آن تحت حفاظت است و دولت محافظه‌کار لهستان تصمیم گرفته است که بهره برداری از این جنگل را گسترش دهد؛ با این توجیه که برای کاهش حملات آفات، ضروریست تا شمار درختان آن کم شود.

این اقدام دولت، اعتراضات بسیاری از طرفداران محیط زیست را به همراه داشت. از جمله شماری از اعضای «صلح سبز» از سراسر اروپا به این منطقه آمدند و مسیر حرکت ماشین‌های قطع درختان را بستند. دولت لهستان به خبرنگاران نیز اجازه ورود به این منطقه را نمی‌دهد.

به گزارش یورونیوز، بنا بر گزارش کارشناسان محیط زیست، دولت لهستان هرساله بیش از ۱۰۰ هزار متر مکعب چوب از این جنگل استخراج می‌کند. به‌تازگی میزان استخراج از این هم فراتر رفته و حتی ذخایر طبیعیِ خارج از پارک ملی را نیز شامل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم جدید علیه ایران تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران