Web Analytics Made Easy - Statcounter

شناسایی آنتی ژن توسط گیرنده سلول T. TCR مشخصه سیستم ایمنی سازگار است هنگامی که TCR یک آنتی ژن پپتیدی را جذب می‌کند، سیگنال‌ها از طریق کمپلکس CD ۳ مرتبط می‌شوند که در آن تصمیمات براساس سلول T. صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کاترینا گاوس از کشور استرالیا در رشته ایمونولوژی سلولی موفق به کسب رتبه پژوهش‌های بنیادی گروه تخصصی زیست فناوری و علوم پایه پزشکی در سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی شد، تحقیقات کاترینا گاوس در راستای شناسایی آنتی ژن توسط گیرنده سلول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شناسایی آنتی ژن توسط گیرنده سلول T (TCR مشخصه سیستم ایمنی سازگار است. هنگامی که TCR یک آنتی ژن پپتیدی را جذب می‌کند، سیگنال‌ها از طریق کمپلکس CD ۳ مرتبط می‌شوند که در آن تصمیمات براساس سلول T. صورت می‌گیرد. چگونگی رویداد شناسایی آنتی ژن خارج سلولی که منجر به فسفوریلاسیون داخل سلولی می‌شود، هنوز مشخص نیست. این موضوع با میکروسکوپی که قادر به تفکیک و عکسبرداری از تک سلول است، برطرف شد.

برای مثال تمایز بین کمپلکس‌های TCR-CD ۳ درگیر و غیر درگیر در یک سلول و می‌توان مدلی را پیشنهاد کرد که در آن تشخیص آنتی ژن ابتدا به خوشه بندی گیرنده تبدیل شده و سپس تراکم نانوکیلر‌های گیرنده به سیگنال منتقل می‌شود.

این مدل می‌تواند توضیح دهد که چگونه سلول‌های T. می‌توانند هم به کشش و هم دوز آنتی ژن پاسخ دهند. همچنین سنسور‌های FRET جدید را برای نظارت بر میزان کمپلکس‌های گیرنده توسعه داده شده است. پروفسور کاترینا گاوس پژوهشگر ارشد NHMRC در دانشگاه نیو ساوت ولز و رئیس بخش EMBL استرالیا در علوم تک مولکولی است.

گاوس دکترای خود را از دانشگاه کمبریج در سال ۱۹۹۹ دریافت کرده و از سال ۲۰۰۵ گروه تحقیقاتی مستقل خود را مدیریت می‌کند. گاوس مدال Gottschalk را از آکادمی علوم استرالیا در سال ۲۰۱۲ و جایزه تعالی در علوم زیستی از موسسه علوم و مهندسی استرالیا در سال ۲۰۱۳ را دریافت کرده است. وی معاون مرکز ARC در تصویر برداری پیشرفته مولکولی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۷۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، شهربانو و سهیلا منصوریان با کسب نشان‌های طلا و نقره در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی چین دو سهمیه ارزشمند حضور در مسابقات جهانی استرالیا را کسب کردند.

سهیلا منصوریان رئیس هیات ووشو کیش به نشان نقره و شهربانو منصوریان عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش نیز نشان طلا را کسب کردند.

نفرات اول و دوم هر گروه وزنی در این دوره از مسابقات سهمیه حضور در مسابقات جهانی ووشو استرالیا را کسب میکنند.

دیگر خبرها

  • درمان گیاهی ریزش مو
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • وحید امیری و تکرار اتفاق تلخ استرالیا
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟