Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان جهان اسلام صبح شنبه اول اردیبهشت ماه در سالن همایش های هتل ارم تهران آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه فرزانه در آستانه برگزاری دومین دوره مسابقات بین المللی بانوان  جهان اسلام با بیان اینکه مسابقات سراسری  قرآن کریم بانوان کشور پیش از این در عالی ترین سطح خود به همت خود  بانوان داوری ، مدیریت و اجرا شده است، گفت:بخشی از اهداف این مسابقات شامل  انس و ارتباط زنان با قرآن به منظور   مبارزه با آسیب های اجتماعی و کاهش معضلات فرهنگی، آثاراین قشر اثرگذار در خانواده و جامعه و از سویی دیگر ضرورت های  شکل گیری همدلی ووحدت بانوان جهان اسلام موجب شد تا  رقابت های قرآنی بانوان ، در مرحله بین المللی نیز در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف با بیان اینکه قرآن کریم مهم ترین مرجع  الگو بخش برای  زندگی سعادتمندانه بشریت است، تصریح کرد: پاسخ همه نیازها و ضرورت های زندگی انسان در آیات قرآن کریم عرضه شده است ، از این رو، یکی از اهداف برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان، زمینه سازی برای انس هر چه بیشتر این قشراثرگذار در جامعه ودرسطح بین المللی وحدت وانسجام در مسائل مشترک  است.

مسئول کمیته بانوان  سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم درباره رهاورد این رقابت ها در عرصه  وحدت بانوان جهان اسلام ، تصریح  کرد: قرآن محور وحدت جهان اسلام  واقوام واقشار وملیت های مختلف است، لذا  فعالیت های مرتبط با فرهنگ وآموزه های قرآنی نیز می تواند مرزهای ورنگ های تفرقه آمیز  را درنوردد و بسترساز وحدت بانوان  در جهان اسلام در حوزه مباحث مشترک  شود.

وی  با اشاره به کیفیت حضور شرکت کنندگان در مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان، ابراز کرد: در این دوره از مسابقات حکیمه نصیری از بانوان توانمند استان مازندران که در رقابت های سراسری  امتیاز بالایی نسبت به سایرین کسب کرد به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در کنار نمایندگانی از ۲۸ کشور جهان محفوظات خود را به محک آزمون می گذارد.

فرزانه  ادامه داد: متسابقین بر اساس فراخوان اعلام شده از سوی سازمان اوقاف  و متناسب با شرایط اعلامی، به مسابقات راه یافته اند و مجموعا ۷ داور ایرانی و ۵ داور غیرایرانی و همچنین دو داور راهنما این دوره از مسابقات را داوری می کنند.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف با بیان اینکه شرکت کنندگان از ۳۱ فروردین ماه در هتل بزرگ  ارم مستقر می شوند، تصریح کرد: آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان جهان اسلام صبح شنبه در سالن همایش های هتل ارم تهران برگزار و پس از آن رقابت ها در بخش مقدماتی آغاز می شود و تا چهارم اردیبهشت و ادامه می یابد.

وی درباره حضور کشورهایی که نمایندگان آنها در این رقابت ها حضور یافته اند، گفت: خوشبختانه متسابقین از کشورهای مختلف جهان اعم از اسلامی و غیراسلامی در این مسابقات حضور یافته اند که این مهم از جهت آشنا کردن چهره های قرآنی جهان با فعالیت های نظام  اسلامی و زمینه سازی تبادل اطلاعات میان نخبگان قرآنی جهان اسلام ، برکات فراوانی  دارد.

مسئول کمیته بانوان  اجرایی سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در باره ویژگی های دومین دوره   مسابقات بانوان  گفت : همسو با نگاه راهبردی نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف  به فعالیت های قرآنی بانوان، نشست های  آسیب شناسی مسابقات بانوان برگزار و برخی مشکلاتِ  مهم احصاء و رفع شده  و بحمدالله امسال شاهد حضور بالنده بانوان در این رویداد عظیم قرآنی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه استمرار فعالیت های قرآنی بانوان از رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم قهرمانان قرآنی است، تاکید کرد: لذا تلاش  مان این  است که توان و ظرفیت و  استعداد های  قرآنی بانوان را به جهان بشناسانیم.

فرزانه با اشاره به اهمیت و ضرورت فراگیر کردن نهضت آموزش قرآن در سراسر کشور، بیان کرد: همسو با این چشم انداز، نهضت فرا گیر آموزش قرآن کریم در کنار برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان دنبال می شود بر این اساس طی جلسات متعدد کارگروه قرآنی با سازمان های بسیج اساتید و طلاب، بسیج جامعه زنان و بسیج فرهنگیان، همزمان با برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان، گروه های جهادی به منظور اجرای طرح نهضت  آموزش قرآن به مناطق محروم کشور اعزام می شوند.

وی ادامه داد: این مهم از دستاوردهای بی نظیر این دوره از مسابقات بین المللی  قرآن کریم بانوان است که عالی ترین سطح اساتید، نخبگان و داوران قرآن برای همکاری جهادی در آن اعلام آمادگی کرده اند؛ در واقع رویکرد ما این است که در ایام برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم همه از سفره  رحمت الهی بهره مند شوند و شمیم جانفزای وحی در جای جای کشور پیچیده شود.

  فرزانه افزود :بر همین اساس گروه های جهادی قرآنی در دو مرحله مقدماتی ویژه ایام برگزاری مسابقات و تکمیلی ویژه ماه مبارک رمضان به سراسر کشور به ویژه مناطق محروم اعزام می شوند.

فرزانه با بیان اینکه این طرح بدون کمترین هزینه آغاز شده است، اظهار کرد: به برکت قرآن کریم ، گروه های جهادی متشکل از سه نفر شامل یک پزشک، یک مبلغ برای ارائه مشاوره خانواده و یک مربی قرآن به مناطق محروم اعزام می شوند تا در سه بخش جسمی ،روحی و فرهنگی خدمات متنوعی ارائه شود.

مسئول کمیته امور بانوان در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در ادامه تصریح کرد:. خوشبختانه نهضت قرآن آموزی  با استقبال استان ها مواجه شده و استان هایی مثل همدان در اجرای این طرح پیشتاز اند.

فرزانه ابراز کرد: معتقدم، اگر این طرح به صورت فراگیر و جامع اتفاق بیافتد و همه دستگاهها در اجرای آن ما را یاری کنند، فضای قرآنی و فرهنگی به برکت کلام الهی در کشور گستررده می شود و در پرتوی آن بسیاری از معضلات ر نگ می بازد، چراکه ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب هایی که امروز جوانان، کشور و جامعه را تهدید می کند، ناشی از  دوری از کلام وحی  است.

دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان از یکم تا چهارم اردیبهشت ماه با حضور نخبگانی از کشورهای مختلف جهان در هتل ارم تهران برگزار می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در نخستین کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، ارمنستان نامزد برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی بانوان تاثیر گذار شده بود و حالا در سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان به ارمنستان، خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان برای برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور در سومین روز سفر خود به ارمنستان با خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان دیدار داشت و در این دیدار زمینه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

در این دیدار سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، مصطفوی مدیرکل حوزه اسناد بین‌المللی و دیوسالار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همراهی می‌کردند.

چنین نشست‌های از بعد دیپلماسی همسران مقامات کشورها حائز اهمیت است که دور دوم این کنگره در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار خواهد شد.

اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ ، به ابتکار جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در تهران برگزار شد. در این کنگره ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار و عمدتا سطح بالای کشورهایی چون ارمنستان، چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون،صربستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، سوریه، لبنان و روسیه حضور داشتند.

این نشست در سه سطح شخصیت‌های فرهنگی، علمی، وزیران و بانوان اول و نیز سلبریتی‌ها برگزار شد و همسران مقامات عالی‌رتبه از جمله همسر نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، عراق، قرقیزستان، صربستان، گینه، نیجریه، سریلانکا و رییس شورای مرکزی زنان ترکمنستان همچنین فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه سخنرانی کردند.

یکی از دستاوردهای این کنگره امضا ۱۰ سند و تفاهم‌نامه دوجانبه بود، نمایشگاهی نیز از دستاوردهای بانوان ایرانی در حاشیه این اجلاس برپا شده بود.

 

دیگر خبرها

  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • برگزاری دومین دوره مسابقات اسکواش «گرگان‌جونیور» در گلستان
  • دومین پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • دومین دوره مسابقات اسکواش گرگان جونیور برگزار می‌شود
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار