Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-28@19:30:04 GMT

ششمین جشنواره «بهار نارنج» در لنگرود برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۷۶۹۸

ششمین جشنواره «بهار نارنج» در لنگرود برگزار می‌شود

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لنگرود گفت: «به میمنت نیمه شعبان، ششمین جشنواره «بهارنارنج» در این شهرستان برگزار می‌شود.»

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، سمیه میربلوکی مسئول میراث‌فرهنگی شهرستان لنگرود امروز چهارشنبه 29 فروردین 97 در تشریح این خبر گفت: «شمشمین جشنواره «بهارنارنج» عصر روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت مصادف با نیمه شعبان در کارخانه چای شهدای کومله شهرستان لنگرود برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی اظهار کرد: «اجرای بازی‌های بومی محلی، نمایش آیینی، اجرای موسیقی سنتی، نقاشی کودکان و برپایی غرفه های صنایع‌دستی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این جشنواره است.»

میربلوکی هدف از برگزاری این جشنواره‌ را بیان خواص دارویی بهار نارنج، حفظ و احیای آیین‌های بومی خواند و افزود: «افزایش جذب گردشگر و معرفی ظرفیت‌های استان گیلان از دیگر اهداف جشنواره مذکور است.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۷۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۱۵ هزار مسافر نوروزی و بازدیدکننده از باغ نشاط لار

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لارستان از بازگشایی باغ تاریخی نشاط در شهر لار بعد از چهار سال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس؛ محمدابراهیم کیان، امروز_ سه شنبه هفتم فروردین_ اظهار کرد: درهای این مجموعه تاریخی چهار سال به روی گردشگران بسته بود که به دستور و پیگیری‌های مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس مبنی بر رفع مشکلات مجموعه، مرمت بنا و موزه همچنین افزایش ساعت بازدید شاهد گشایش این باغ در نوروز سال‌جاری هستیم.

وی با اشاره به استقبال گسترده مسافران نورزی و بازدیدکنندگان از این مکان تاریخی و طبیعی شهرستان افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ساعت بازدید از این باغ از ساعت ۹ تا ۲۳ است که هم‌زمان آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۱۵ هزار مسافر نورزی و بازدیدکننده از این محل بازدید داشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لارستان در ادامه با اشاره به اجرای برنامه نوروز گاه در این شهرستان تصریح کرد: این مراسم هم مورد استقبال گردشگران قرار گرفت که در قالب آن شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و رسوم قدیمی و سنتی شهرستان همچنین برپایی غرفه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی هستیم که برنامه‌های اجراشده با همکاری شورای شهر، شهرداری و انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان برگزار شد.

کیان همچنین در خصوص اجرای رسم بابشو در ایام نوروز اضافه کرد: بابشو یکی از رسوم قدیمی شهرستان لار است که در اولین عید ازدواج زوج‌ها، از طرف خانواده عروس، برای دخترشان عیدی که شامل لباس، قطعه‌ای طلا و شیرینی‌های لاری همچون قتلمه زیگرو دل برو بفه شکری نان شیرین به خانه داماد ارسال می‌شود.

کد خبر 739308

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در بابلسر
  • برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی تا ۱۵ فروردین در بابلسر
  • برگزاری چهارمین نوروزگاه شهرستان لنجان در باغ موزه چهلستون
  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • تایباد شهری مرزی؛ محل تلاقی راه‌های تجاری قدیم
  • ورود ۲۰۰ هزار مسافر نوروزی به جوانرود
  • بازدید بیش از ۱۵ هزار مسافر نوروزی و بازدیدکننده از باغ نشاط لار
  • بازدید بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و طبیعی شهرستان خفر
  • بازدید بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی از اماکن تاریخی خفر
  • بازگشایی باغ نشاط لارستان بعد از ۴ سال