Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون جودو گفت: برگزاری تور جهانی رشته جودو در ایران یک مبادله فرهنگی و ورزشی است و قرار است فیلم برگزاری این تور به صورت مسند در مسابقات گرندپری و گرند اسلم پخش شود. ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ ورزشی رزمی نظرات

محمد درخشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص برگزاری تور جهانی جودو در ایران اظهار داشت: فرصت‌هایی در فدراسیون جهانی جودو وجود دارد که امکان جذب آن‌ها وجود دارد و تور جهانی نیز یکی از این فرصت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دنیا سالی چهار، پنج کشور موفق به برگزار تور جهانی می‌شوند که ما از سال گذشته میلادی این اتفاق را به عنوان یک فرصت تعقیب کردیم و با مکاتبات با فدراسیون جهانی جودو شرایط برگزاری آن را در ایران عملی کردیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز این تور در حال برگزاری در ایران است و اولین مرحله آن در کرج برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی همراه شد و بعد از آن نیز به اسلامشهر رفت. در حال حاضر نیز این تور در اصفهان در حال برگزاری است و قرار است به شهرهای دیگر کشور نیز منتقل شود. در این تور دو  قهرمان المپیک و جهان از فرانسه و مجارستان به همراه نیکلاس مسنر که  خودش از قهرمان جهان و متولی برگزاری تور جهانی است در ایران حضور پیدا کردند.

رئیس فدراسیون جودو در ادامه بیان کرد: همراه این تیم، دو فیلمبردار نیز حضور دارد که از تمامی اتفاقات و شهرهای ایران فیلم تهیه می‌کنند و آن را در سایت فدراسیون جهانی قرار می‌دهند. ما از برگزار تور جهانی جودو به عنوان یک فرصت برای تبلیغ این رشته در داخل کشور استفاده می‌کنیم و از طرف دیگر به عنوان یک کار فرهنگی در جهت معرفی ویژگی‌های کشورمان استفاده خواهیم کرد که برای کشورمان بسیار ارزشمند است. خوشبختانه تیم فدراسیون جهانی از دیدن ایران بسیار ذوق زده هستند و تحت تاثیر قرار گرفتند و حتی با توجه به بارندگی‌های اخیر کشورمان شرایط آب وهوایی ما را بهتر از اروپا عنوان کردند.

درخشان تاکید کرد: برای ما جالب است که در ماه‌های اخیر هر کدام از نمایندگان فدراسیون جهانی که در ایران حاضر شدند با وجود تبلیغات منفی تحت تاثیر کشور، فرهنگ، مردم و پیشرفت‌های ما قرار گرفتند. سال گذشته میلادی نیز که آچیلیس به همراه الکساندر بتسکویچ در ایران حاضر شده بودند بسیار از حضور در ایران خوشحال بودند و در حال حاضر هرگاه در مسابقات مختلف ما را می‌بینند در حضور دیگران از شرایط کشور ما و همچنین غذاهای ایرانی تعریف و دیگران را تشویق به حضور در ایران می‌کنند. در حال حاضر نیز رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی برای برگزاری یک سمینار دیگر در ایران اعلام آمادگی کرده است.

وی اظهار داشت: برگزاری تور جهانی رشته جودو در ایران یک مبادله فرهنگی و ورزشی است و  قرار است فیلم برگزاری این تور در مسابقات گرندپری و گرند اسلم به صورت مسند در حین برگزاری مسابقات پخش شود. ما قبل از برگزاری تور جهانی فکر نمی‌کردیم شرایط به این خوبی پیش برود اما خدا را شکر همه چیز بهتر از پیش‌بینی‌های ما بوده است و قرار است این تور نیز تا 5 اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد.

رئیس فدراسیون جودو تصریح کرد:جودو ایران رفته رفته در حال پیدا کردن جایگاه خود است و سایت فدراسیون جهانی نیز اخیرا مطلب چهار صفحه‌ای در خصوص جواد محجوب پدیده سنگین وزن جودو دنیا منتشر کرده است. بریمانلو نیز با کسب مدال برنز یک مسابقات سنگین ثابت کرد جودو ایران به دنیا چنگ و دندانی نشان داده است. اگر به رویدادهای اخیر مثل دوسلدورف آلمان، گرنداسلم گرجستان وگرندپری ترکیه مراجعه و جدول مسابقات را مشاهده کنید مشخص است ما به طرز مشخص به بالای ازبکستان، قزاقستان و مغولستان صعود و در حال مانور دادن هستیم.

درخشان در خصوص تحقق اهداف فدراسیون گفت: بخشی از اهداف ما مانند استخدام مربی خارجی با حضور دو مربی درجه یک برای بانوان و آقایان خوشبختانه تحقق یافته است. البته یکی از پیشکسوتان و دوستان قدیمی به دلیل عدم اطلاع صحبت‌هایی در خصوص جودو ازبکستان داشته است اما خبر ندارد آندره که مربی تیم ازبکستان بوده است در المپیک پکن یک نقره و برنز کسب کرده است و ما دست خالی آن مسابقات را ترک کردیم.

وی با تاکید بر آرامش جامعه جودو خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه خیلی‌ها از آرامش جامعه جودو ناراحت هستند و تلاش می‌کنند شرایط را در دیدگاه مردم منفی نشان بدهند اما خوشبختانه ما در جامعه جودو احساس آرامش می کنیم. حمایت وزارت ورزش و کمیته المپیک از برنامه‌های فدراسیون باعث شده خیلی از کارهای ما به خوبی انجام شود و برخی دیگر از برنامه‌ها نیز نیاز به زمان دارد.

رئیس فدراسیون جودو در ادامه بیان کرد: یکی از اهداف ما تشکیل یک تیم کامل مانند گذشته است و این مهم رفته رفته در حال شکل گرفتن است. در وزن +100 با حضور محجوب یک جودوکار شش‌دانگ پیدا کردیم. در وزن 81- کیلوگرم سعید ملایی نفر دوم رنکینگ المپیک است و این در حالی است که هیچ وقت سابقه نداشته رنکینگ ما تک رقمی شود. در وزن 73- کیلوگرم بریمانلو با حضور در نیمه‌نهایی مسابقات گرجستان و برنز مسابقات ترکیه خودش را نشان داده است. در وزن 66- کیلوگرم نیز علیرضا خجسته در حال تلاش است و در وزن 60- کیلوگرم همچنان در حال امتحان استعدادها هستیم.

درخشان خاطرنشان کرد: رفته رفته تیم ما در حال شکل گرفتن است تا در هر رویدادی یک نفر مدال‌آور و پرچم‌دار باشد. برخی فکر می‌کنند از یک تیم 7 نفره همه باید مدال بگیرند و نمی‌دانند این مهم در تیم ژاپن و فرانسه با صد برابر سرمایه‌گذاری نیز اتفاق نمی‌افتد و فرانسوی‌ها در المپیک گذشته تنها در یک وزن توسط تدی رینر موفق به کسب مدال شدند. از تیم 5 نفره ما در مسابقات گرجستان سه نفر به نیمه نهایی راه یافتند و محجوب با حضور در دیدار فینال علم‌دار شد و به مدال نقره رسید و دو نفر دیگر به مقام پنجم رسیدند. این نتایج نشان می‌دهد سطح جودو ما بالا آماده است و دیگر مانند گذشته زنگ تفریح مسابقات نیستیم.

وی افزود: در ارزشیابی ما باید ابتدا پیشرفت و بالا رفتن سطح جودو را با خودمان مقایسه کنیم. رنکینگ فدراسیون جهانی نیز روشن است و صعود بچه‌های ما نیز مشخص است. ملایی از رنکینگ 22 دنیا به جایگاه دوم صعود کرده است و در حال حاضر در همه مسابقات ورزشکاران با او عکس یادگاری می‌گیرند. محجوب نیز با صعود از رتبه 90 به جایگاه 17 رنکینگ رسیده است و سایت فدراسیون جهانی در تحسین او 4 صفحه مطلب نوشته است. ویزر، رئیس فدراسیون جهانی نیز اعتقاد دارد اگر ورزشکاری توان شکست تدی رینر را داشته باشد جواد محجوب است.

رئیس فدراسیون جودو در پایان خاطر نشان کرد: صد در صد ما برای رسیدن به سطح جودو کشورهایی مانند روسیه خیلی کارها باید انجام بدهیم اما می‌توانیم مانند دوران جنگ تحمیلی که محدودیت امکانات داشتیم به جودو دنیا شبیخون بزنیم. در حال حاضر نیز بر اساس روش بومی خودمان در حال تلاش هستیم و نتیجه کارمان نیز بر اساس بازخورد بیرونی و شرایطی که در داخل می‌بینیم به سمت پیشرفت و باعث دلگرمی است. در عین حال خیلی آرزوها نیز داریم که بر اساس محدودیت منابع ومشکلات از رسیدن به آنها محروم هستیم.

R1434/P1435/S3,30/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه قرار بود در هفته اول اردیبهشت مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا 2024 در جزیره کیش و به میزبانی ایران برگزار شود، اما برخی اتفاقات مانع برگزاری این رویداد شد. 
حالا کنفدراسیون آسیا بعد از چند روز خبر از برگزاری مسابقات در کشور ازبکستان داده است. 

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در این خصوص آورده است: 

فدراسیون بدنسازی ایران بر اساس تصمیم مجمع کنفدراسیون مچ‌اندازی آسیا در سال 2023، می‌بایست از تاریخ 31 فروردین تا 8 اردیبهشت در جزیره کیش از بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در تمامی رده‌های سنی میزبانی می‌کرد. با اینکه تمامی امکانات برای برگزاری این رویداد فراهم شده بود و حتی پروازی از سوی فدراسیون ایران جهت سهولت رفت و آمد تیم‌های خارجی از دوبی به کیش و از کیش به دوبی چارتر شده بود، اما در تاریخ 30 فروردین ماه کنفدراسیون آسیا در نامه‌ای به فدراسیون ایران از تعویق این میزبانی به دلیل سیل بی‌سابقه در امارات و لغو شدن پروازهای کشورهای مختلف از جمله قزاقستان به دوبی خبر داد.

در این نامه صراحتا ذکر شده که کنفدراسیون آسیا نیز از این اتفاق ناراحت بوده و میزبانی ایران را به زمان مساعدتری موکول کرده است.

بعد از این اتفاق و در حالی که فدراسیون ایران به دلیل آماده کردن شرایط جهت میزبانی متحمل هزینه‌های بسیاری شده بود، بار دیگر در مذاکرات شفاهی و مکاتبات رسمی، فدراسیون ایران اعلام کرد آماده برگزاری این رویداد در تاریخ جدید است.

متاسفانه کنفدراسیون آسیا در یک اقدام غیرحرفه‌ای امروز میزبان جدیدی را برای مسابقات معرفی کرده و از ازبکستان به عنوان میزبان مسابقات آسیایی نام برده است.

فدراسیون بدنسازی ایران ضمن اعتراض به تصمیم کنفدراسیون آسیا، در اولین جلسه کمیته فنی مچ‌اندازی در خصوص چگونگی اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی ازبکستان تصمیم‌گیری خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ اردیبهشت
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟