Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، معتقد است: حیثیت اروپایی‌ها به امضای توافق هسته‌ای گره خورده است از این حیث نباید با طناب آمریکا داخل چاه بروند.


علاءالدین بروجردی در خصوص عدم توافق وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران با هدف راضی کردن آمریکایی‌ها به ماندن در برجام، گفت: آمریکایی با خروج از برجام انزوای بیشتری را برای خود رقم می‌زنند، حال آنکه اتفاقی برای سایر طرف‌های مذاکره با خروج آمریکا از برجام نخواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کشورهای اروپایی امضا کننده توافق، امضا را با حیثیت خود گره خورده، می‌دانند کما اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز به طور شفاف موضع خود را اعلام کرده است.

بروجردی افزود: ایران بعد از بازگشت تحریم‌ها یا اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی به مفاد توافق‌نامه پایبند نخواهد بود زیرا با بازگشت تحریم‌ها دلیلی بر پایبندی به تعهدات وجود ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اتحادیه اروپا نیز به خوبی به عکس‌العمل ایران بعد از بازگشت تحریم‌ها یا خروج آمریکا از برجام واقف است بنابراین در تلاشند زحماتی که موجب انعقاد توافق میان ایران و 5+1 شده به راحتی از بین نرود.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا که بر سر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران با هدف راضی کردن آمریکایی‌ها به ماندن در برجام، در بروکسل گرد هم آمده بودند، به توافق نرسیدند. مقامات آمریکایی توانسته‌اند نظر موافق فرانسه و آلمان را برای مشروط کردن ادامه حیات برجام به قبول محدودیت‌های موشکی و دسترسی نامحدود به سایت‌های نظامی ایران، جلب کنند.

گفتنی است در میان اروپایی‌ها، ایتالیا با اعمال تحریم‌های جدید به بهانه برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور مخالف بوده و استدلالش هم این بود که شاید این اقدامات تنبیهی، نتواند ترامپ را به ماندن در برجام متقاعد کند.

خانه ملت

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۷۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار نظامی به حماس شکست خورده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، پس از گذشت کمتر از یک ساعت از انتشار ویدیو اسیران صهیونیست از سوی قسام، خانواده‌های اسیران صهیونیست به آن واکنش نشان دادند و اثرگذاری این ویدیو آشکار شد.

خانواده اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در غزه در واکنش به این ویدیو اعلام کردند: اسراییل باید میان ورود به رفح یا توافق یکی را انتخاب کند. جنگ و پرداخت هزینه باید پایان یابد. ورود به رفح به مثابه قربانیان بیش‌تر است.

این شهرک‌نشینان اذعان کردند: فشار نظامی بر حماس شکست خورده است و ما باید روشمان را تغییر بدهیم.

در ادامه واکنش خانواده اسیران صهیونیست آمده است: کوتاهی در حق اسیران جنایت کابینه علیه اسراییلی‌ها است. ما خواهان توقف جنگ و آزادی اسیران هستیم. جنگ را برای بازگرداندن فرزندانمان متوقف کنید. اسراییل باید میان اسیران و تداوم جنگ یکی را انتخاب کند.

شهرک‌نشینان صهیونیست اعلام کردند: باید برای موضوع آزادی اسیران و نجات جان آنان اقدام شود. نتانیاهو توافق‌های آزادی اسیران را یکی پس از دیگری به شکست کشانده است. گانتز و آیزنکوت باید مانع از تداوم اقدامات کابینه نتانیاهو شوند. به گانتز و آیزنکوت می‌گوییم که خون هر اسیری که مرده از غزه بازگردد به گردن شما است.

خانواده‌های اسیران صهیونیست تاکید کردند: زمان اسیران در حال پایان است، اما نتانیاهو و کابینه‌اش این اسراییلی‌ها را به حال خود رها کرده‌اند. ما شاهد آن بوده‌ایم که نتانیاهو هر احتمالی برای دستیابی به توافق را در راستای منافع شخصی‌اش خراب می‌کند.

این شهرک‌نشینان صهیونیست در ادامه واکنش خود به ویدیو جدید قسام افزودند: ما از اعضای کابینه می‌خواهیم که با توقف جنگ بهای لازم را بپردازند و فرزندان ما را بازگردانند. عملیات نظامی در رفح به کشتار شمار بیش‌تری از اسیران می‌انجامد. وظیفه کابینه بازگرداندن تمامی اسیران است.

کد خبر 6090381

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!