Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران از ارسال 100 مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: در مرحله اول 70 مقاله پذیرش شد و در نهایت با نظر داوران 40 مقاله به مرحله ارائه راه یافت و طی همایش در پنل‌های 15 دقیقه‌ای ارائه خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، نوید نقشبندی مدیر گروه پژوهشی مطالعات تاریخ و فرهنگ دانشگاه کردستان ظهر سه شنبه ( 28 فروردین ماه) در کنفرانس خبری با خبرنگاران کردستان اظهار کرد:  برگزاری همایش" زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران" به همگان ثابت می کند مستوره اردلان تنها زن کرد نویسنده وتاریخ نویس نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی عنوان کرد: زنان کرد توانمند زیادی در تاریخ کردستان وجود داشته ودارند که در حوزه های مختلف مشارکت داشتند.

 

وی اظهارداشت: در پایان این همایش از حدود ۳۰ نفر از زنان فعال کرد که بیشتر آنها اهل کردستان هستند، تجلیل به عمل می آید.

 

 

الهام ملک زاده دبیر علمی همایش ملی زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران از ارسال 100 مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: در مرحله اول 70 مقاله پذیرش شد و در نهایت با نظر داوران 40 مقاله به مرحله ارائه راه یافت و طی همایش در پنل‌های 15 دقیقه‌ای ارائه خواهند شد.

 

وی ادامه داد: گرچه آثار مختلفی از همه استان‌های غرب کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد اما بیش ترین تعداد مقالات ارسال شده متعلق به پژوهشگران و اساتید حوزه مسائل زنان کرد است.

 


وی خاطر نشان کرد: مقالات تأیید شده همایش نیز چنان که اشاره شد از تنوع موضوعی قابل توجهی برخوردار بودند، ضمن این که بیشترین مشارکت محققان، استادان و دانشجویان مناطق غربی را در پی داشت. خوشبختانه این همایش با استقبال پژوهشگران و محققان سراسر کشور به ویژه استان‌های غربی روبرو شد.

 

ملک زاده عنوان کرد: بیشترین محورها مرتبط با مسایل زنان غرب ایران در حوزه‌های اجتماع، فرهنگ، ادبیات و تاریخ نگاری بود. مقالات ارزشمندی نیز توسط محققان و استادان شهرها و استان‌های دیگر چون، تهران، مشهد، اصفهان، قزوین و حتی یاسوج تدوین و به دبیرخانه همایش رسید.

 

دبیر علمی همایش از برگزاری 10 پنل تخصصی در این همایش خبر داد و گفت: همایش به مدت دو روز طی چهارشنبه و پنج شنبه 29 و 30 فروردین ماه در دانشگاه کردستان برگزار خواهد شد که در پایان نیز به ابتکار امور بانوان استانداری کردستان، از 30 نفر از زنان سرآمد کردستان تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

همزمان با دریافت چکیده ها، برگزاری پیش همایشی در کرمانشاه، پیگیری شد که با وقوع زلزله در این استان این برنامه با تأخیری ۳ ماهه در ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ در سالن فرهنگ کتابخانه ملی ایران در تهران برگزار شد. تنوع سخنرانی‌های ارائه شده از پژوهشگران تهرانی و کرمانشاهی و کردستانی در این پیش همایش، اهمیت و اهتمام بیشتر نسبت به مسایل و مباحث مرتبط با زنان در مناطق غرب کشور را نشان می‌دهد.

 

وی در پایان گفت: بیشترین محورها مرتبط با مسایل زنان غرب ایران در حوزه‌های اجتماع، فرهنگ، ادبیات و تاریخ نگاری بود. مقالات ارزشمندی نیز توسط محققان و استادان شهرها و استان‌های دیگر چون، تهران، مشهد، اصفهان، قزوین و حتی یاسوج تدوین و به دبیرخانه همایش رسید.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۸۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد

عربستان سعودی قصد دارد پیش‌نویس قطعنامه جدیدی را به نمایندگی از گروه کشورهای عربی سازمان ملل با هدف برقراری آتش‌بس در غزه، به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه «ایندیپندنت عربی» به نقل از «عبدالعزیز الواصل» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل نوشت گروه عربی که عربستان طی ماه جاری ریاست آن را بر عهده دارد، در نشست دوشنبه خود درباره این طرح بحث و رایزنی خواهد کرد.

الواصل در ادامه افزود، پیش‌نویس این قطعنامه ممکن است شامل ارائه مجدد درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل به شورای امنیت باشد، چراکه واشنگتن درخواست مشابهی را هفته گذشته وتو کرد.

پیشتر فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد سخنانی در اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین وجود دارد. وی این سخنان را بسیار مثبت و مهم توصیف کرد.

پیشتر آمریکا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر را که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل می‌شد، وتو کرد.

آمریکا پیشتر تهدید کرده بود قطعنامه را وتو می‌کند. تصویب این قطعنامه به معنای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بود.

پیشتر نیز اخباری درخصوص تلاش آمریکا برای اعمال فشار به دیگر کشورها درخصوص ارائه رای منفی به عضویت فلسطین در سازمان ملل منتشر شده بود. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. این چهارمین وتوی آمریکا در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه است.

تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت آمریکا با عضویت کامل آن در سازمان ملل را محکوم و آن را «ناعادلانه و غیرموجه» توصیف کرد. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اما از این اقدام آمریکا استقبال کرد و مدعی شد پیشنهاد به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین پس از عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر «هدیه‌ای برای تروریسم» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • زورخانه حیدر کرار بندرعباس میزبان عاشقان ورزش زورخانه‌ای
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد