Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@16:37:12 GMT

95 درصد از مردم جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند +عکس

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۸۲۲۷

95 درصد از مردم جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند +عکس

به گزارش جام نیوز، زندگی شهرنشینی با آلودگی‌های شیمیایی حاصل از فعالیت‌های صنعتی و زندگی روستانشینی با آلودگی‌های حاصل از سوخت‌های فسیلی که به منظور گرمایش و پخت غذا بکار می‌رود، همراه است.

 

موسسه غیرانتفاعی «عوامل موثر بر سلامت (Health Effects Institute)» با بررسی اطلاعات ارائه شده از طریق فن‌آوری‌های جدید مانند داده‌های ماهواره‌ای اعلام کرده است که میزان آلودگی‌های محیطی و تعداد افرادی که در معرض آنها هستند بسیار بالاتر از سطوح محاسبه شده توسط سازمان جهانی بهداشت و سازمان ملل متحد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مردم چین و هند بیشتر از سایر کشورهای جهان در معرض آلودگی هوا هستند

 

 

استفاده از سوخت‌های فسیلی جامد مانند زغال سنگ برای آشپزی و گرمایش، حدود ۲.۶ میلیارد از۷.۶ میلیارد ساکنان زمین را در خطر انواع آلودگی‌ها قرار می‌دهد.

 

گرچه قرار گرفتن در برابر سوخت‌های فسیلی جامد از ۳.۶ میلیارد سال در جهان در سال ۱۹۹۰ به حدود ۲.۶ میلیارد نفر کاهش یافته، اما آلودگی ناشی از سوخت‌های مرتبط با مسائل حمل و نقل در حال افزایش است.

 

قرار گرفتن در معرض آلودگی پس از فشار خون، رژیم غذایی نامناسب و سیگار به عنوان چهارمین عامل مهم منجر به انواع بیماری‌ها و همچنین مرگ و میر در جهان به شمار می‌رود.

 

براساس برآورد کارشناسان این موسسه، سال گذشته قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در بیش از ۶ میلیون مرگ و میر در سراسر جهان نقش داشته است. بیشتر این افراد در اثر سکته قلبی و سکته مغزی جان باخته‌اند.

 

آلودگی هوا همچنین نقش مهمی در پیدایش امراضی چون بیماری‌های مزمن ریوی، بیماری‌های قلبی-عروقی و انواع سرطان‌ها ایفا می‌کند. بیش از نیمی از قربانیان آلودگی هوا مردم ساکن چین و هند هستند.

 

آلودگی هوا به یک بحران خطرناک در جهان تبدیل شده است؛ در حالی که کشورهای توسعه یافته اقدام به پاکسازی محیط می‌کنند، بسیاری از کشورهای در حال توسعه به دلیل تلاش برای دستیابی به رشد اقتصادی بیشتر، از جریان پاکسازی بازمانده‌اند.

 

همچنین سازمانی جهانی بهداشت و سازمان ملل متحد نیز در گزارش‌های خود بارها نسبت به آلودگی هوا در هشدار داده‌اند و آن را یک مساله اضطراری در رابطه با سلامت افراد خوانده‌اند.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: چین شهر هند اقتصاد زندگی عکس ماهواره آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۸۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟

به گزارش خبرآنلاین، کیفیت هوای شهر تهران امروز/دوشنبه/ ۱۷ اردیبهشت ماه نیز همچون اکثر روزهای گذشته از سال جاری در شرایط قابل قبول یا سالم قرار دارد.

ایرنا در گزارشی نوشت: بارش باران همراه با وزش باد در چند روز اخیر موجب شد که آلودگی نسبی از هوای پایتخت دور شود تا اکنون شاخص لحظه‌ای کیفیت روی عدد ۷۱ قرار بگیرد در حالیکه در ۲۴ ساعت گذشته نیز میانگین شاخص کیفیت هوای تهران روی عدد ۵۲ (قابل قبول) قرار داشت.

بر اساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران در اغلب مناطق کیفیت در وضعیت سالم قرار دارد و آلودگی در هیچ نقطه ای از تهران نیست.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان ۵ روز هوای پاک و ۴۲ روز هم هوای سالم استنشاق کرده‌اند.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903321

دیگر خبرها

  • آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟
  • هوای اصفهان قابل‌قبول / ۴ شهر مجاور آلوده است
  • هوای اصفهان قابل‌قبول و ۴ شهر مجاور آلوده است
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • اهواز رکورددار آلودگی هوا / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است
  • ثبت آلودگی هوا در برخی شهرهای خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • سرقتی عجیب هوای بندرترکمن را آلوده کرد