Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار ایلام بر لزوم مشارکت مراکز علمی و تحقیقاتی کشور برای مقابله ریشه ای و اصولی با معضل گسترش مواد مخدر در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، صبح امروز (۲۹ فروردین) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: امروزه مواد مخدر به مخدرهای سنتی محدود نمی شود و هر روز شاهد ورود گونه ای جدید از مخدرهای صنعتی و روان گردان ها به سطح بازار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، تاکید کرد: کارتل های بزرگی در دنیا در پشت صحنه این موضوع حضور دارند و درآمدهای هنگفتی نیز از این محل رد و بدل می شود.

 

استاندار ایلام، یادآور شد: خطری که از جانب مخدرهای صنعتی و روان گردان ها افراد را تهدید می کند، بسیار بیشتر از مخدرهای سنتی است چراکه بر روح و روان افراد تاثیر مخربی بر جای گذاشته و هستی آنان را نابود می کند.

 

سلیمانی دشتکی، ابراز کرد: مراکز علمی و تحقیقاتی در مبارزه با این پدیده دنیای امروز باید ورودی جدی تری داشته باشند و آثار زیانبار آنرا برای مردم و بویژه نسل جوان و نوجوان تبیین و تشریح کنند.

 

وی، همسایگی با کشور افغانستان را که مهم ترین تولید کننده مواد مخدر در جهان است را از مشکلات کشورمان ذکر کرد که با وجود هزینه های سنگین مادی و معنوی باز هم شاهد ورود این مواد به کشور هستیم.

 

استاندار ایلام، تصریح کرد: با وجود آنکه استان ایلام از نظر شیوع مواد مخدر جزو استان های مسئله دار کشور نیست ولی نباید از خطرات پیش رو غافل باشیم و همواره مبارزه قاطع با تولید کنندگان و مصرف کنندگان این مواد را در دستور کار داشته باشیم.

 

سلیمانی، همچنین استفاده از ابزار هنر را در معرفی آثار سوء مصرف مواد مخدر مورد تاکید قرار داد و نقش هنرمندان و افراد مرجع در جامع را در این حوزه خطیر دانست.

 

وی، از عموم خانواده ها نیز خواست در برخورد با فرد معتاد به دیده بیمار به وی بنگرند و آنها را از خانواده و جامعه طرد نکنند.

پایان پیام/493

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی خبرگزاری شبستان بسیج شهید مدافع حرم روز ارتش شهید دولت بستری وزیر آموزش و پرورش تشییع پیکر شهید مدافع حرم استان ایلام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند

حجت‌الاسلام علی جعفری؛ معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور اظهار کرد: بیش از ۷ سال از دوره چهارم فعالیت سازمان روانشناسی به همت وزرا و نمایندگان بهداشت و علوم  می گذرد که ما  سعی کرده ایم تا بتوانیم کم و کاستی ها را جبران کنیم. به همین دلیل کلینیکی را برای به وجود آوردن نور امید و نشان دادن  مسیر درست زندگی افتتاح کردیم تا بتوانیم در راه فرهنگی قدم بر داریم. در کوتاه‌ترین زمان به کمک مسئولان ذی‌ربط می‌توانیم این کلینیک مشاوره‌ای را برای مددجویان کمیته‌امداد در ۳۱ استان ایجادکنیم.

وی افزود:در کلینیک تمام موارد زیر نظر خواهند بود، زیرا از فضای کاربری می‌خواهیم بیرون بیاییم و بتوانیم رصد دقیق داشته باشیم و متناسب با نیازهای خانوده مدد جویان زیرساخت‌های مشاوره‌ای در مناطق دورافتاده و محروم ایجاد کنیم. ما یک نهاد حمایتی هستیم که بتوانیم به تقویت و بالا بردن اعتماد به نفس مددجویان در زندگی و ایجاد اشتغال کمک کنیم. البته ناگفته نماند این خلاء وجود داشته که مجموعه مشاوره‌ای ما نیازمند  زیرساخت روانشناختی با سطح بالاتر  و تخصصی داشت. اما حالا  مراکزی با سطح بالاتر و تخصصی در سراسر کشور یعنی تمام  استان‌ها  ایجاد کرده‌ایم و بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی یا مشاوره در ادارات مشغول ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مددجویان کمیته امداد هستند.

جعفری تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده؛ حدود ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی و نیازمند دریافت خدمات روانشناسی هستند، اما به این معنا نیست که آن‌ها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را پوشش می‌دهند.

او گفت: جامعه هدفی که ما داریم در کمیته امداد افرادی هستند که بی چون و چرا در راستای کمک به مردم می کوشند در گذشته خدمات کمیته امداد بیشتر در حوزه معیشتی بود ولی یکی از خدمات ارزشمند که در سال های اخیر شاهد تحول جدی در این حوزه هستیم، همین خدمات فرهنگی است. ما به کمک روان درمانی حتی توانستیم بسیاری از زندانیانی که حقیقت را بازگو نمی کردند تا کمکشان کنیم مسیر را هموار کردیم. می توان گفت حضور مشاوران متخصص در سراسر کشور می‌تواند کلید طلایی برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم باشد.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • ببینید | ادعای تکان‌دهنده میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم