Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماه‌هاست که روسیه از تلگرام درخواست می‌کرد سرورهایش را به این کشور منتقل کرده و اطلاعات مورد نیاز نهادهای امنیتی روسیه را در اختیار آن‌ها قرار بدهد. پس از آنکه پاول دوروف - موسس و مدیرعامل تلگرام - بارها به درخواست آن‌ها پاسخ منفی داد، دادگاه‌های عالی و سازمان نظارت بر اینترنت و رگولاتوری در روسیه علاوه بر جریمه کردن تلگرام، آن را به مسدودسازی و فیلترینگ تهدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : سازمان نظارت بر اینترنت و رگولاتوری روسیه اعلام کرد که از غول‌های تکنولوژی اپل و گوگل درخواست حذف اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام از فروشگاه‌های اپ استور و پلی‌استور را داده است.
به گزارش وب سایت CNBC، این روزها که جنجال‌های بسیاری بر سر مسائل امنیتی و افشای اطلاعات بر سر غول‌های تکنولوژی همچون فیس بوک به وجود آمده و انگشت‌های اتهام برخی کشورها نیز به سمت و سوی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها به نشانه رفته است، بحث فیلترینگ پیام‌رسان محبوب و پرطرفدار تلگرام در روسیه نیز داغ شده است.
ماه‌هاست که روسیه از تلگرام درخواست می‌کرد سرورهایش را به این کشور منتقل کرده و اطلاعات مورد نیاز نهادهای امنیتی روسیه را در اختیار آن‌ها قرار بدهد. پس از آنکه پاول دوروف - موسس و مدیرعامل تلگرام - بارها به درخواست آن‌ها پاسخ منفی داد، دادگاه‌های عالی و سازمان نظارت بر اینترنت و رگولاتوری در روسیه علاوه بر جریمه کردن تلگرام، آن را به مسدودسازی و فیلترینگ تهدید کردند.
پاول دوروف که خود اهل روسیه است اما به دلایلی این کشور را ترک کرده است، حالا خود تحت تحریم و فیلترینگ وطن خود قرار گرفته است، در پاسخی خطاب به دولت روسیه گفت حریم شخصی کاربران تلگرام فروشی نیست و به هیچ عنوان تسلیم خواسته‌های آنان نمی شود.
گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع ناشناس، روسیه با اینکه بسیاری از IPهای این کشور را به منظور عدم دسترسی و فیلترینگ تلگرام مسدود کرده، اما با این حال هنوز نتوانسته دسترسی همه مردم و کاربران این کشور را قطع کند.
حالا به نظر می‌رسد سازمان نظارت بر روسیه و رگولاتوری روسیه دست به دامان غول‌های تکنولوژی همچون گوگل و اپل شده است تا با حذف اپلیکیشن تلگرام از پلت‌فرم فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی خود یعنی اپ استور و پلی استور، موجب مسدودسازی و عدم دسترسی کاربران به تلگرام شوند.
پاول دوروف نیز با انتشار پیامی در کانال رسمی خود در تلگرام از اپل، گوگل، آمازون و مایکروسافت بابت عدم دخالت و ورود به مسائل سیاسی و روسیه تشکر کرد.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۸۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند

سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه چهارشنبه گفت که توافقنامه‌های امنیتی مسکو با ایران، میانمار، ازبکستان و اتیوپی در سال جاری میلادی اجرایی خواهند شد.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، ورشینین اظهار کرد: امسال توافقنامه‌های بین‌المللی امنیت اطلاعات با ایران، میانمار، ازبکستان و اتیوپی به اجرا در خواهند آمد. همچنین در حال کار روی توافقنامه‌های مشابه با کشورهای دیگری در آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین هستیم.

وی تاکید کرد که برقراری همکاری میان مسکو و کشورهای دیگر در حوزه امنیت اطلاعات و انجام مشاوره‌های کارشناسی در این زمینه برای روسیه در اولویت قرار دارد.

این در حالی است که در تداوم دیپلماسی فعال امنیتی و همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای، عصر امروز (چهارشنبه) یادداشت تفاهم امنیتی بین «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه به امضا رسید.

بر اساس این یادداشت تفاهم، سطح مناسبات و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف راهبردی افزایش خواهد یافت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی
  • ببینید | درخواست انسیه خزعلی از زنان فلسطینی: می‌خواهم همچنان مقاوم باشند