Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@05:35:49 GMT

اِلِمان جنجالی شهر کنگان + تصویر

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۸۴۹۶

اِلِمان جنجالی شهر کنگان + تصویر

میدان‌ها ورودی مرکز شهر کنگان با نماد رزمنده ی درحال اعزام به جهبه بود برای خود هویت و شخصیت و هزار حرف نگفته دارند که این حرف‌ها را نه از زبان خود بلکه از زبان نمادهای هنریشان می‌زنند. این میدان محلی بود که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از جنوب استان بوشهر اعزام می شودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل کوگانا،موضوعی که امروز بیشتر از هر چیز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به آن پرداخت، نصب تندیس شهدا در میدان‌های شهر است؛ در شهر کنگان فضاهای بسیار مناسبی برای جانمایی و نصب المان‌ها و تندیس‌های شهدا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچه تصاویر شهدا و نمادهای دفاع مقدس بیشتر در جلوی چشم‌ها باشد یاد و خاطره آن‌ها هم هست و باعث معرفی غیرمستقیم آن‌ها می‌شود، ضمن اینکه کتاب‌ها، مجلات و نشریات هم مکمل این موضوع هستند اما این نمادها جنبه عینی دارند و کودکی می‌تواند سؤال کند که این شکل و این مجسمه چیست اما او نمی‌تواند بپرسد که منظور این عبارت در فلان مجله و روزنامه چیست.

میدان‌ها ورودی مرکز شهر کنگان با نماد رزمنده ی درحال اعزام به جهبه بود برای خود هویت و شخصیت و هزار حرف نگفته دارند که این حرف‌ها را نه از زبان خود بلکه از زبان نمادهای هنریشان می‌زنند. این میدان محلی بود که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از جنوب استان بوشهر اعزام می شودند.

حال چه بر سرمان آمده که اصلی ترین نماد و تنها یادمان شهدای شهر تخریب می شود و تیشه ای سخت به جان خود می بیند؟ چه شده است که به جای حفظ تنها میراث شهری و بازسازی این اِلِمان شهری و انتقال فرهنگ شهادت به مردمان این دیار،این میدان را که سندی محکم برای زنده نگاه داشتن یادشهید این شهر و مردمی بود که با اخلاص جگر گوشه هایشان را فدای اسلام کردند، آن را مورد چنین حرکت بی رحمانه ای قرار دادند

این کار نشان دهنده این است که مسئولان محترم شهر،یا تا چه حد به راه و آرمان امام شهدای انقلاب اسلامی بی تفاوت هستند. اِلِمان ها و یادمان های شهدا در خود قسمتی از تاریخ انقلاب و جنگ را نفهته دارند که با دیدن آن، انسان متذکر تاریخ نیز می‏شود.

به بهانه بهسازی میدان دست به نابودی اصلی ترین نماد آن زدند. این نابود سازی باعث شد اصلی ترین نماد شهری به آسانی از بین برود و فضای معنوی حاکم به آن که نتیجه همان خلوص و ذوق عارفانه خانواده های شهدا در تحکیم این فرهنگ بود، نابود شود. چرا به جای ترویج فرهنگ شهادت منجر به صدمه زدن به مسیر شهدا و ناپایدار کردن اندیشه و و سد کردن راه انتقال فرهنگ شهدا می‏ شوید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با چهار هزار و ۶۵۰ واحد افزایش به ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۰۳ واحد افزایش به ۴۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۶ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۰۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد‌های «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های «پارسان»، «فولاد»، «کگل»، «شپدیس» و «بوعلی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۱۶ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام بیش از ۲۰۰ هزار معامله، افزون بر پنج میلیارد سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نماد‌های «فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و وغدیر» بیشترین اثر مثبت و نماد آریا بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • مصوبات شورای ترافیک کنگان عملیاتی شود
  • سارق منازل در کنگان دستگیر شد
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • جزیره نخل جمیرا نماد دبی
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا