Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، "مسعود میر محمدصادقی" در این باره اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود بعید به نظر می‌رسد تا شروع زمستان سال جاری بتوان نیروگاه سد زاینده‌رود را وارد مدار کرد و این موضوع یک رکورد تاریخی در تعطیلی نیروگاه سد زاینده‌رود است.

میرمحمدصادقی درخصوص نیروگاه کوهرنگ که هم‌اکنون فعال است، خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش ورودی‌ها میزان تولید در این نیروگاه هم به شدت کاهش داشته است که امید می‌رود این نیروگاه در سال جاری بتواند به تولید خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حجم آب ورودی از ابتدای سال آبی را به سد زاینده‌رود 198 میلیون مترمکعب اعلام کرد و تصریح کرد در سال گذشته ورودی آب به سد 543 میلیون متر مکعب و در میانگین دراز مدت 637 میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان حجم آب ذخیره مخزن سد زاینده‌رود در بیست و هفتم فروردین ماه را 156 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: سال گذشته در زمان مشابه حجم آب ذخیره شده در مخزن سد 334 میلیون مترمکعب و در میانگین بلندمدت 884 میلیون مترمکعب بوده که خود بیانگر وضعیت نامطلوب منابع آبی در استان اصفهان است.

وی با تأکید بر این که علاوه بر کلان‌شهر اصفهان به لحاظ تقسیمات سیاسی سه استان یزد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی برای مصارف شرب و بعضاً صنعت به آب رودخانه زاینده رود وابسته هستند.

میرمحمد صادقی در خصوص ذخیره آب تا چه زمانی کفاف شرب را می‌دهد، بیان کرد: تأمین آب شرب و زمان اتمام آن به آورد سد در ماه‌های آتی، نحوه جلوگیری از برداشت‌های کشاورزان در طول مسیر و میزان تحقق صرفه‌جویی در مصارف شرب و صنعت دارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد در سال جاری و در ادامه روند فعلی آورد سد زاینده رود از مجموع حداقل مطلق‌های ماهانه تجربه شده در پنجاه سال اخیر نیز کمتر باشد که در این صورت حجم آب موجود در صورت عدم محدودیت کیفی به سختی قادر خواهد بود تا پاییز امسال و شروع بارش‌ها کفاف شرب را بدهد که به این منظور علاوه بر صرفه جویی استفاده از منابع محلی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان امکان بهبود وضعیت سدها را در گرو همکاری مردم و تمامی استان‌های درگیر و نیز تا حدودی منوط به تحقق آوردهای مناسب در ماه‌های آتی دانست و تصریح کرد: این موضوع کاملاً وابسته به میزان نزولات جوی است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اصفهان برق دی ماه نیروگاه برق آبی منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل ناترازی برق در کشور را رفع می کنیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   آیت الله سید ابراهیم رئیسی در حاشیه افتتاح دو واحد گازی نیروگاه برق سمنان گفت : از ابتدای دولت سیزدهم ۲۲ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم که با اقدامات جهادی ۸ هزار مگاوات تولید برق جدید وارد مدار شد.
وی با بیان اینکه راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان با ظرفیت ۳۶۶ مگاوات، زودتر از موعد مقرر کاری بزرگ، جهادی و ارزشمند بوده است اظهار امیدواری کرد: با این طرح‌های جهادی و با کمک وزارت خانه‌های صمت و نیرو در تولید برق به نحوی عمل کنیم که ناترازی برق رفع شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه طرح‌های تامین آب در استان سمنان پیگیری می‌شود گفغت: امروز طرح آب رسانی در گرمسار و آرادان و ایوانکی اجرا شد و در شاهرود و دامغان هم پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خارج شدن واحد یک نیروگاه حرارتی بیستون
  • (تصاویر) دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ
  • شناسایی ۱۸ ظرفیت جدید سرمایه گذاری در بخش آب استان
  • واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت
  • بازگشت واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید
  • هشت‌هزار مگاوات برق برای جبران ناترازی وارد مدار شده است
  • مشکل ناترازی برق در کشور را رفع می کنیم
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • ذخیره سد زاینده رود ۳۸۳ میلیون مترمکعب/ آب امشب به زاینده‌رود می‌رسد
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید