Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-03-29@02:05:55 GMT

راز غیبت شیخ تمیم در نشست ظهران

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۸۹۸۳

راز غیبت شیخ تمیم در نشست ظهران

بیست و نهمین نشست سران عرب یکشنبه در عربستان برگزار شد، نشستی که تنها 5 ساعت و نیم طول کشید و سران 5 کشور عربی از جمله امیر قطر در آن حضور نداشتند. اما این نشست به شدت ضدایرانی با حاشیه‌هایی نیز همراه بوده است. از جمله اینکه "سیف بن مقدم البوعینین"، نماینده دائم قطر در اتحادیه عرب، در نشست این اتحادیه در ظهران، مورد بی‌توجهی و بی‌محلی آشکار قرار گرفت که انتشار تصاویر تحقیر وی از سوی سران سه کشور عربستان، مصر و امارات، بازتاب زیادی در رسانه‌ها پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما خبر مهم‌تر درباره این نشست پر حاشیه اما بی‌نتیجه، گزارش روزنامه الدیار لبنان و روزنامه انگلیسی میرور است که نوشته اند، امیر قطر برای شرکت در نشست سران عرب به طور رسمی از سوی عربستان دعوت شده و به ریاض اطلاع داده بود که شخصا در این نشست شرکت خواهد کرد. اما یک ساعت و ربع مانده به آغاز نشست سفرش به عربستان به منظور شرکت در نشست سران عرب را لغو کرده است.

بر اساس این گزارش، سرویس اطلاعات قطر اطلاعاتی دریافت می‌کند مبنی بر اینکه احتمال دارد ولیعهد سعودی در عملیات ترور امیر قطر شرکت کرده و داعش مسئولیت این عملیات را برعهده بگیرد از همین رو امیر قطر چیزی به برگزاری نشست نمانده بود که انتقال از قصر به فرودگاه برای سفر به عربستان را لغو کرد.

به نوشته روزنامه میرور، در این میان ولیعهد سعودی بر این باور است که چنانچه امیر قطر ترور شود در این کشور کودتا خواهد شد و افسرانی که تمایلات سعودی دارند از طریق روابط با سرویس اطلاعاتی سعودی کنترل اوضاع را در این کشور ثروتمند به دست می‌گیرند. بنابر اعلام این منبع «بن سلمان» بر این باور بود که تنها راه تحمیل شروط عربستان بر قطر کشته شدن امیر این کشور است و کسی که پس از او قدرت را در دست بگیرد تسلیم شروط عربستان و امارات خواهد شد.

همچنین روزنامه الکترونیکی هسبرس عنوان کرده که پادشاه مراکش همزمان با برگزاری بیست و نهمین اجلاس اتحادیه عرب در ظهران، برای ادای عمره در خاک عربستان حضور داشته اما در این اجلاس شرکت نکرده است. ملک محمد سادس که از سال ۲۰۰۵ تاکنون در جلسات اتحادیه عرب شرکت نمی‌کند معتقد است که این نشست‌ها کمکی به مسایل ومشکلات جهان عرب نمی‌کند. دو دستگی و شکاف در جهان عرب یکی از اصلی‌ترین علت‌هایی است که او برای دوری گزیدن از این جلسات مطرح می‌کند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۸۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل غیبت ۳ ستاره پرسپولیس در تمرینات مشخص شد!

آفتاب‌‌نیوز :

تمرینات پرسپولیس بعد از چند روز تعطیلی درحالی از دیروز شروع شد که به غیر از اوسمار که در راه سفر به ایران است و نتوانسته بود در اولین جلسه تمرینی سال جدید حضور پیدا کند،۳ ستاره قرمز‌ها هم غیبت داشتند.

مهدی ترابی که به دلیل سرماخوردگی شدید نتوانست تیم ملی را در دو بازی مقابل ترکمنستان همراهی کند و در تهران ماند، به همراه دانیال اسماعیلی فر و سعید صادقی غایبان تمرین پرسپولیس بودند.

صادقی و اسماعیلی فر هم سرماخوردگی شدیدی داشتند و بعد از هماهنگی با کادر پزشکی پرسپولیس در خانه ماندند تا استراحت کنند.

همچنین قرار است ملی پوشان پرسپولیس هم بعد از اتمام بازی‌های ملی از آخر همین هفته به تمرینات اضافه شوند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • امیر منصور آریا به تور مالیات افتاد | ۶۵ هزار متر زمین در تهران به تملک دولت درآمد
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • دلیل غیبت حزباوی مقابل ترکمنستان
  • دلیل غیبت ۳ ستاره پرسپولیس در تمرینات مشخص شد!
  • دعوت پادشاه بحرین از بشار اسد برای شرکت در نشست اتحادیه عرب
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • دولت عربستان یک میلیارد دلار به شرکت خودروسازی لوسید تزریق کرد