Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@03:47:56 GMT

کوچ عشایر اندیکا به مناطق ییلاقی

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۹۰۱۲

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، عشایر شهرستان اندیکا بیشتر از ایل راه تاراز و هزارچمه وارد مناطقی از استان چهارمحال بختیاری می شوند.

شهرستان اندیکا با 26 هزار نفر جمعیت عشایری بیشترین جمعیت عشایری خوزستان را در خود جای داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۹۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوروزگاه عشایری، فرصتی برای تجربه زندگی عشایر

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی میزبان، معاون سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اهمیت هرچه بیشتر آشنا شدن عموم مردم با ابعاد مختلف زندگی عشایری، از گسترده‌تر شدن طرح نوروزگاه عشایری در سال پیش رو خبر داد و افزود: در نوروز امسال دست‌کم ۱۲۰۰ واحد اقامتی عشایری در قالب انواع چادر و سیاه‌چادر در ۳۱ استان کشور برای میزبانی از هموطنان دایر می‌شود.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر اجرای این طرح را فرصتی مناسب برای معرفی گوشه‌هایی از روش زندگی عشایر و افزایش ارتباط هموطنان عنوان کرد و گفت: علاوه بر معرفی شیوه زندگی جامعه عشایری، ابعاد مختلف فعالیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و اقتصادی عشایر و همچنین آداب و رسوم آنها در این ایام به نمایش گذاشته می‌شود.

میزبان گسترش شادمانی و نشاط بر اثر ارتباط با طبیعت و نیز انجام فعالیت‌های آئینی مانند انواع بازی‌های بومی و محلی را از جمله اهداف اجرای این طرح خواند و افزود: همچنین با برپایی این اقامتگاه‌ها و افزایش ارتباط و معاشرت‌ها، انواع صنایع دستی و محصولات خوراکی عشایر در معرض توجه مشتریان قرار می‌گیرد که به نوبه خود، گام مهمی در رونق اقتصادی عشایر محسوب می‌شود.

نوروزگاه‌های عشایری هر ساله از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین دایر می‌شود و به گفته معاون سازمان امور عشایر، در نوروز ۱۴۰۳ این نوروزگاه‌ها به مثابه جشنواره‌ای بهاره و همچنین اقامتگاه مسافری، در ۳۰ تا ۶۰ کیلومتری شهرهای بزرگ دایر خواهد شد.

کد خبر 6057247

دیگر خبرها

  • استقبال سیاه چادر‌های عشایری از مسافران نوروزی
  • برپایی نوروزگاه‌‎های عشایری در خوزستان
  • برپایی ۳۳ سیاه چادر عشایری برای استقبال از مسافران نوروز
  • جابجایی عشایر به مناطق امن با توجه به هشدار قرمز هواشناسی
  • راه اندازی نوروزگاه‌های عشایری در فارس
  • نوروزگاه عشایری، فرصتی برای تجربه زندگی عشایر
  • جاذبه‌های طبیعی اندیکا/ از روستای «موری» تا دشت «شیمبار»
  • آماده باش در مناطق عشایری خوزستان برای بارندگی پیش رو
  • ضرورت ایجاد زیرساخت لازم برای توسعه صنعت کشاورزی
  • عشایر خراسان‌رضوی با ۳۴ سیاه‌چادر میزبان زائران نوروزی هستند