Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-20@04:24:21 GMT

طرح شش بندی روسیه برای حل بحران سوریه

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۲۹۰۵۳

رویداد۲۴-روسیه طی جلسه شورای امنیت طرحی شش بندی را برای حل و فصل بحران سوریه ارائه کرد.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره اوضاع انسانی رقه و اردوگاه الرکبان گفت: اولا بحران سوریه هیچ راهکار نظامی ندارد و اصول حل و فصل سیاسی بحران برای همه شناخته شده‌اند. باید برای اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت که بر حمایت از مذاکرات در چارچوب روند آستانه و تأیید نتایج مذاکرات ملی سوریه در سوچی مبتنی است، همکاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آمریکا و هم‌پیمانانش خواست تهدیدات علیه سوریه را که نقض منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود، متوقف کنند. وی گفت که این مساله نکته دوم این طرح است.

نبنزیا گفت: نکته سوم این است که ما از تمامی کشورها و گروه‌های سیاسی می‌خواهیم اظهارات خصمانه و انزجار را در قبال مقامات سوریه و روسیه متوقف کنند و از اتخاذ اقدامات برای سرنگونی نظام کنونی با زور خودداری کنند.

وی گفت: نکته چهارم این است که ما از کشورهایی که نفوذ مناسب دارند می‌خواهیم برای تضمین جدایی گروه‌های مسلح از تروریست‌ها و همکاری بین‌المللی واقعی علیه تروریسم تلاش کنند. نکته پنجم پیوستن سازمان ملل و جامعه جهانی به کمک واقعی انسانی به سوریه است و نکته ششم این است که تمامی تشکلات مخالف باید از بهانه‌تراشی و انجام اقدامات تحریک آمیز از جمله استفاده از سلاح شیمیایی برای تجاوز خارجی دست بردارند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در رای‌گیری پیش‌نویس قطعنامه عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل، ۱۲ کشور شامل روسیه، چین، فرانسه، مالت، اسلوونی، اکوادور، گویان، روسیه، ژاپن، موزامبیک، سیرالئون و الجزایر به این قطعنامه رای مثبت دادند.

دو کشور بریتانیا و سوئیس رأی ممتنع دادند و ایالات متحده آمریکا با رأی مخالف خود این قطعنامه را وتو کرد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی تیم مشترک مدیریت بحران تهران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان
  • وزارت خارجه سوریه: وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است
  • وزارت خارجه سوریه وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند